Keď napadne prvý centimeter snehu a premávka v Bratislave skolabuje, mnohí sa rozhodnú sadať za volant len v prípade núdze, čo žiaľ často býva práve cesta do práce... Igor Drotár do kancelárie cestovať nemusí: je v nej vždy, keď si sadá do pretekárskeho auta. Tentoraz, no len na dve zimné súťaže, osedlal Mitsubishi Lancer EVO IX.
S prešovským rodákom a stále čerstvým šesťdesiatnikom Igorom sme sa porozprávali o Liqui Moly Winter Cupe, Dobšinskej zime, Rally Monte Carlo, jeho plánoch na túto sezónu a napokon odpovie aj tým, ktorí pochybujú o jeho rýchlosti za pretekárskym volantom.
Igor, nedočkaví fanúšikovia rally mali možnosť vychutnať si minulý víkend rýchle stroje počas Liqui Moly Winter Cup. Ako toto podujatie dopadlo z tvojho pohľadu spoluorganizátora a povedz nám dôvod tvojho skorého vypadnutia?
Nebolo vopred jasné, či Liqui Moly Winter Cup bude, no napokon padlo rozhodnutie podujatie zorganizovať, čo som veľmi rád. Prihlásilo sa tu až 50 posádok a napokon odštartovalo 49. Prišlo sa sem pozrieť aj veľké množstvo divákov, čo len svedčí o obľúbenosti tohto športu. Asi tretina trate bola na snehu, tretina na ľade a tretina na šotoline. Bolo to náročné na ovládanie auta a každý si určite prišiel na svoje. Okrem množstva amatérskych posádok tu jazdili aj posádky veľkého slovenského šampionátu. Videli sme športové vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies, no štartovú listinu zdobili aj takmer rodinné autá. Trať mala zhruba 5 km a išla sa trikrát. Čo sa môjho účinkovania týka, nemal som veľa šťastia. Hneď na začiatku prvej rýchlostnej skúšky som dostal defekt predného ľavého kolesa a skončil som tak celkovo asi na deviatom mieste. To sme však dali do poriadku a išli sme do druhej skúšky. Skoro všetci dostali počas súťaže defekt, okrem víťaza, niektorí nazbierali dokonca až dva defekty. Asi po 500 metroch druhej RS som začul divný pazvuk. Onedlho na to sa nám rozletela prevodovka, čo pre nás znamenalo koniec. Tak ako v Prešove, aj na nasledujúcu Dobšinskú zimu osedlávam Mitsubishi Lancer EVO IX. Verím, že tam nás čaká lepší výsledok. Vozidlo je totiž výborné.
Aký je aktuálny stav, čo sa tvojej sezóny týka? Je niečo, čo nám môžeš prezradiť už teraz?
Žiaľ nemám ešte nič, čo by som mohol prezradiť, keďže tímy, ktoré prenajímajú nové vozidlá WRC, boli na Monte Carle. Chceme to uzavrieť v priebehu nasledujúceho týždňa a následne oznámime, s čím odjazdíme sezónu rally aj kopcov.
Sledoval si dianie WRC na Rallye Monte Carlo? Kto ťa prekvapil najviac?
Rally Monte Carlo som doslova presedel na internete, pretože sme tam mali domáceho zástupcu Martina Kočiho z Košíc. Celé 4 dni som bol nalepený v napätí na obrazovke a sledoval priebežné výsledky. Doslova som žasol a som hrdý na takého reprezentanta, akého sme tam v podstate ešte nemali. Skutočne úžasné výsledky tu spravili kedysi aj Jožko Béreš či bratia Melichárekovci, no Martin prakticky od prvej skúšky bojoval o desatiny úplne vpredu v triede WRC2, a to ako súkromný jazdec v poli silných jazdcov aj fabrík, ako je Citroën. I keď napokon nedošiel do cieľa, pre mňa je to najlepší slovenský výkon, aký sme tam videli. Veľmi sa z toho teším.
Niekto by ti mohol vyčítať, že už máš svoj vek, aj svoj výkonnostný zenit za sebou. Minulá sezóna však patrila medzi tvoje najúspešnejšie. Unavuje ťa niekedy pretekanie, alebo naopak – čo by si odkázal pochybovačom?
Práve naopak, pretekanie ma vôbec neunavuje a neviem sa už teraz dočkať novej sezóny. Občas sa cítim ako malý chlapec, ktorý napäto čaká na svoju hračku. Všetko, čo v živote robíš, mal by si robiť s láskou a čistým srdcom. Ak sa časom vytratia a spolu s nimi aj výsledky, vtedy s tým treba prestať. No aj vďaka stále dobrým výkonom, ktoré odzrkadľujú moju lásku k tomuto športu, nemám dôvod uvažovať o odchode.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?