Stéphane Sarrazin, který momentálně nastupuje s týmem Toyoty ve vytrvalostním World Endurance Championship (WEC), ale z rally jej z minulosti také velmi dobře známe, bude hlavním testovacím jezdcem Toyoty při jejím návratu do WRC.
K Stéphanu Sarrazinovi, kterého si můžeme pamatovat například z dob továrního týmu Subaru a který si ve své kariéře vyzkoušel i závod Formule 1, se ještě připojí ještě Sebastian Lindholm a 27letý Francouz Eric Camilli. Ten se stává prvním členem juniorského programu Toyoty ve WRC. Camillioho jsme mohli vidět například na Rally Monte Carlo, kde dojel v rámci WRC2 s Fordem Fiesta R5 čtvrtý.
Ani Lindholm není fanouškům rally neznámý, je to bratranec Marcuse Grönholma a v letech 1990, 1993, 1995, 2000, 2002, 2003, 2004 a 2006 vyhrál finský rallyový šampionát. Ve WRC jsme ho mohli vidět při 37 soutěžích, nejlepším umístěním je 4. místo z Finské Rally 1997, kdy jel s Fordem Escort WRC. V roce 2007 se Sebastian Lindholm postaral o šotolinový debut Suzuki SX4 WRC na Britské Rally.
Sarrazin se sice od konce svého angažmá u továrního týmu Subaru v roce 2006 soustředil primárně na okruhové závodění, nicméně občas jsme jej mohli vídávat na tratích rally soutěží, vloni například vyhrál Tour de Corse, která se jela v rámci ERC. Společně s programem ve WEC se účastní také seriálu Formule E.
Yaris WRC vyvinutý týmem TMG (Toyota Motorsport GmbH) jsme sice už mohli vidět na testech na různých místech vloni, nicméně tyto přípravy by v následujících dvou letech měly nabrat na intenzitě.
Prezident TMG, Yoshiaki Kinoshita, říká: "Je to velká čest být požádáni o to, abychom přivedli jméno Toyota zpět do World Rally Championship společně s naším pokračujícím angažmá ve World Endurance Championship. Vést zároveň dva tovární programy v motorsportu je samozřejmě výzvou, ale věříme, že máme zkušenosti a odhodlání uspět.
Na cestě zpět do WRC je před námi spousta práce, ale to, že jsme dostali podporu od Toyota Motor Corporation a našeho prezidenta, Akio Toyody, je velmi povzbuzující. Už se těšíme, až uděláme další kroky v rozsáhlém vývojovém plánu a také vývojovém plánu programu mladých jezdců. Je to vzrušující čas a už se na něj těšíme s velkým očekáváním."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.