Stéphane Sarrazin, který momentálně nastupuje s týmem Toyoty ve vytrvalostním World Endurance Championship (WEC), ale z rally jej z minulosti také velmi dobře známe, bude hlavním testovacím jezdcem Toyoty při jejím návratu do WRC.
K Stéphanu Sarrazinovi, kterého si můžeme pamatovat například z dob továrního týmu Subaru a který si ve své kariéře vyzkoušel i závod Formule 1, se ještě připojí ještě Sebastian Lindholm a 27letý Francouz Eric Camilli. Ten se stává prvním členem juniorského programu Toyoty ve WRC. Camillioho jsme mohli vidět například na Rally Monte Carlo, kde dojel v rámci WRC2 s Fordem Fiesta R5 čtvrtý.
Ani Lindholm není fanouškům rally neznámý, je to bratranec Marcuse Grönholma a v letech 1990, 1993, 1995, 2000, 2002, 2003, 2004 a 2006 vyhrál finský rallyový šampionát. Ve WRC jsme ho mohli vidět při 37 soutěžích, nejlepším umístěním je 4. místo z Finské Rally 1997, kdy jel s Fordem Escort WRC. V roce 2007 se Sebastian Lindholm postaral o šotolinový debut Suzuki SX4 WRC na Britské Rally.
Sarrazin se sice od konce svého angažmá u továrního týmu Subaru v roce 2006 soustředil primárně na okruhové závodění, nicméně občas jsme jej mohli vídávat na tratích rally soutěží, vloni například vyhrál Tour de Corse, která se jela v rámci ERC. Společně s programem ve WEC se účastní také seriálu Formule E.
Yaris WRC vyvinutý týmem TMG (Toyota Motorsport GmbH) jsme sice už mohli vidět na testech na různých místech vloni, nicméně tyto přípravy by v následujících dvou letech měly nabrat na intenzitě.
Prezident TMG, Yoshiaki Kinoshita, říká: "Je to velká čest být požádáni o to, abychom přivedli jméno Toyota zpět do World Rally Championship společně s naším pokračujícím angažmá ve World Endurance Championship. Vést zároveň dva tovární programy v motorsportu je samozřejmě výzvou, ale věříme, že máme zkušenosti a odhodlání uspět.
Na cestě zpět do WRC je před námi spousta práce, ale to, že jsme dostali podporu od Toyota Motor Corporation a našeho prezidenta, Akio Toyody, je velmi povzbuzující. Už se těšíme, až uděláme další kroky v rozsáhlém vývojovém plánu a také vývojovém plánu programu mladých jezdců. Je to vzrušující čas a už se na něj těšíme s velkým očekáváním."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?