Vozy DS3 WRC nedostaly pro sezonu 2015 jen nové grafické ztvárnění designu. Hodně se toho měnilo i pod kapotou a to v mnoha oblastech - na motoru, zavěšení, na převodovce a v aerodynamice.
"Koncentrovali jsme se na motor, aby tak generoval vyšší výkon a točivý moment," říká technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Již mnohokrát diskutovanou novinkou pro tuto sezonu je znovuobnovení možnosti řazení pádly pod volantem. "Další signifikantní změny se týkají aerodynamiky, máme nový spoiler a přepracovanou přední část. Kromě toho používáme lehčí díly. Byla také přepracována kinematika zadního zavěšení. V příštích měsících budeme mít další novinky v oblasti aerodynamiky."
Citroën se díky těmto zlepšením chce vrátit na vítěznou vlnu poté, co vloni nevyhrál žádný závod. Po silném výkonu především Sébastiena Loeba na Monte Carlu jsou u Citroënu přesvědčeni: "Budeme vyhrávat soutěže". V MS v rally dlouho platila následující rovnice: Citroën+WRC=úspěch. Se Sébastienem Loebem ve svých řadách získával tovární tým jeden úspěch za druhým. Mezi lety 2003 a 2013 si připsali devět jezdeckých a osm konkstrukterských titulů.
Nicméně s odchodem Seba Loeba do WTCC dobré časy skončily. Poslední vítězství pro tým zajistil 25. srpna 2013 Dani Sordo na Rally Deutschland. Od té doby se Francouzům nepodařilo prolomit dominanci Němců. V čem byl problém? Bylo to relativně nezkušenou jezdeckou jezdeckou sestavou nebo už začal DS3 WRC přeci jen trochu zaostávat? Šéf týmu, Yves Matton, má jasno: "Už dlouho jsem říkal, že naše auto je na stejné úrovni [s Volkswageny]." Řekl Matton po dobrých výkonech Loeba na Monte Carlu pro německý motorsport-total.com. "Možná, že jsem byl jediným, kdo o tom byl přesvědčen."
"Vidět jeho [Loebovo] tempo, to bylo pro všechny ve společnosti povzbuzením, zvláště pro naše techniky. Ukazuje to totiž, že odvedli skvělou práci a auto pro rok 2015 se zdá být velmi rychlým." Je pravdou, že výkony Loeba mohly být takovou morální odměnou pro techniky pracující na motoru a na podvozku auta. Nakonec i Meeke, který měl také přepracovanou verzi DS3 WRC předvedl několik slušných časů a vyhrál tři RZ, z nichž jedna byla Power Stage. Loeb přidal dalších pět nejrychlejších časů. Citröen tak ze 14 RZ předvedl osm nejrychlejších časů. Dominantní VW vyhrál zásluhou Ogiera jen dva testy. Samozřejmě je třeba zohlednit, že Ogier nejel velkou část soutěže v maximálním tempu.
Matton dodává: "Seb za těchto podmínek ukázal, že s DS3 se dá stále bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s menším množstvím zkušeností, kteří se ještě přiučují. Jsem ale přesvědčen o tom, že naše auto bude vyhrávat rally. Vítězství na osmi ze čtrnácti zkoušek ukázala, že verze roku 2015 je hodně konkurenceschopná."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?