Vozy DS3 WRC nedostaly pro sezonu 2015 jen nové grafické ztvárnění designu. Hodně se toho měnilo i pod kapotou a to v mnoha oblastech - na motoru, zavěšení, na převodovce a v aerodynamice.
"Koncentrovali jsme se na motor, aby tak generoval vyšší výkon a točivý moment," říká technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Již mnohokrát diskutovanou novinkou pro tuto sezonu je znovuobnovení možnosti řazení pádly pod volantem. "Další signifikantní změny se týkají aerodynamiky, máme nový spoiler a přepracovanou přední část. Kromě toho používáme lehčí díly. Byla také přepracována kinematika zadního zavěšení. V příštích měsících budeme mít další novinky v oblasti aerodynamiky."
Citroën se díky těmto zlepšením chce vrátit na vítěznou vlnu poté, co vloni nevyhrál žádný závod. Po silném výkonu především Sébastiena Loeba na Monte Carlu jsou u Citroënu přesvědčeni: "Budeme vyhrávat soutěže". V MS v rally dlouho platila následující rovnice: Citroën+WRC=úspěch. Se Sébastienem Loebem ve svých řadách získával tovární tým jeden úspěch za druhým. Mezi lety 2003 a 2013 si připsali devět jezdeckých a osm konkstrukterských titulů.
Nicméně s odchodem Seba Loeba do WTCC dobré časy skončily. Poslední vítězství pro tým zajistil 25. srpna 2013 Dani Sordo na Rally Deutschland. Od té doby se Francouzům nepodařilo prolomit dominanci Němců. V čem byl problém? Bylo to relativně nezkušenou jezdeckou jezdeckou sestavou nebo už začal DS3 WRC přeci jen trochu zaostávat? Šéf týmu, Yves Matton, má jasno: "Už dlouho jsem říkal, že naše auto je na stejné úrovni [s Volkswageny]." Řekl Matton po dobrých výkonech Loeba na Monte Carlu pro německý motorsport-total.com. "Možná, že jsem byl jediným, kdo o tom byl přesvědčen."
"Vidět jeho [Loebovo] tempo, to bylo pro všechny ve společnosti povzbuzením, zvláště pro naše techniky. Ukazuje to totiž, že odvedli skvělou práci a auto pro rok 2015 se zdá být velmi rychlým." Je pravdou, že výkony Loeba mohly být takovou morální odměnou pro techniky pracující na motoru a na podvozku auta. Nakonec i Meeke, který měl také přepracovanou verzi DS3 WRC předvedl několik slušných časů a vyhrál tři RZ, z nichž jedna byla Power Stage. Loeb přidal dalších pět nejrychlejších časů. Citröen tak ze 14 RZ předvedl osm nejrychlejších časů. Dominantní VW vyhrál zásluhou Ogiera jen dva testy. Samozřejmě je třeba zohlednit, že Ogier nejel velkou část soutěže v maximálním tempu.
Matton dodává: "Seb za těchto podmínek ukázal, že s DS3 se dá stále bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s menším množstvím zkušeností, kteří se ještě přiučují. Jsem ale přesvědčen o tom, že naše auto bude vyhrávat rally. Vítězství na osmi ze čtrnácti zkoušek ukázala, že verze roku 2015 je hodně konkurenceschopná."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?