Citroën přivezl modifikovanou DS3 WRC, co se změnilo?

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. února 2015 22:37
Sdílej:

Vozy DS3 WRC nedostaly pro sezonu 2015 jen nové grafické ztvárnění designu. Hodně se toho měnilo i pod kapotou a to v mnoha oblastech - na motoru, zavěšení, na převodovce a v aerodynamice.

"Koncentrovali jsme se na motor, aby tak generoval vyšší výkon a točivý moment," říká technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Již mnohokrát diskutovanou novinkou pro tuto sezonu je znovuobnovení možnosti řazení pádly pod volantem. "Další signifikantní změny se týkají aerodynamiky, máme nový spoiler a přepracovanou přední část. Kromě toho používáme lehčí díly. Byla také přepracována kinematika zadního zavěšení. V příštích měsících budeme mít další novinky v oblasti aerodynamiky."

Citroën se díky těmto zlepšením chce vrátit na vítěznou vlnu poté, co vloni nevyhrál žádný závod. Po silném výkonu především Sébastiena Loeba na Monte Carlu jsou u Citroënu přesvědčeni: "Budeme vyhrávat soutěže". V MS v rally dlouho platila následující rovnice: Citroën+WRC=úspěch. Se Sébastienem Loebem ve svých řadách získával tovární tým jeden úspěch za druhým. Mezi lety 2003 a 2013 si připsali devět jezdeckých a osm konkstrukterských titulů. 

Nicméně s odchodem Seba Loeba do WTCC dobré časy skončily. Poslední vítězství pro tým zajistil 25. srpna 2013 Dani Sordo na Rally Deutschland. Od té doby se Francouzům nepodařilo prolomit dominanci Němců. V čem byl problém? Bylo to relativně nezkušenou jezdeckou jezdeckou sestavou nebo už začal DS3 WRC přeci jen trochu zaostávat? Šéf týmu, Yves Matton, má jasno: "Už dlouho jsem říkal, že naše auto je na stejné úrovni [s Volkswageny]." Řekl Matton po dobrých výkonech Loeba na Monte Carlu pro německý motorsport-total.com. "Možná, že jsem byl jediným, kdo o tom byl přesvědčen."

"Vidět jeho [Loebovo] tempo, to bylo pro všechny ve společnosti povzbuzením, zvláště pro naše techniky. Ukazuje to totiž, že odvedli skvělou práci a auto pro rok 2015 se zdá být velmi rychlým." Je pravdou, že výkony Loeba mohly být takovou morální odměnou pro techniky pracující na motoru a na podvozku auta. Nakonec i Meeke, který měl také přepracovanou verzi DS3 WRC předvedl několik slušných časů a vyhrál tři RZ, z nichž jedna byla Power Stage. Loeb přidal dalších pět nejrychlejších časů. Citröen tak ze 14 RZ předvedl osm nejrychlejších časů. Dominantní VW vyhrál zásluhou Ogiera jen dva testy. Samozřejmě je třeba zohlednit, že Ogier nejel velkou část soutěže v maximálním tempu.

Matton dodává: "Seb za těchto podmínek ukázal, že s DS3 se dá stále bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s menším množstvím zkušeností, kteří se ještě přiučují. Jsem ale přesvědčen o tom, že naše auto bude vyhrávat rally. Vítězství na osmi ze čtrnácti zkoušek ukázala, že verze roku 2015 je hodně konkurenceschopná."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.