Vozy DS3 WRC nedostaly pro sezonu 2015 jen nové grafické ztvárnění designu. Hodně se toho měnilo i pod kapotou a to v mnoha oblastech - na motoru, zavěšení, na převodovce a v aerodynamice.
"Koncentrovali jsme se na motor, aby tak generoval vyšší výkon a točivý moment," říká technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Již mnohokrát diskutovanou novinkou pro tuto sezonu je znovuobnovení možnosti řazení pádly pod volantem. "Další signifikantní změny se týkají aerodynamiky, máme nový spoiler a přepracovanou přední část. Kromě toho používáme lehčí díly. Byla také přepracována kinematika zadního zavěšení. V příštích měsících budeme mít další novinky v oblasti aerodynamiky."
Citroën se díky těmto zlepšením chce vrátit na vítěznou vlnu poté, co vloni nevyhrál žádný závod. Po silném výkonu především Sébastiena Loeba na Monte Carlu jsou u Citroënu přesvědčeni: "Budeme vyhrávat soutěže". V MS v rally dlouho platila následující rovnice: Citroën+WRC=úspěch. Se Sébastienem Loebem ve svých řadách získával tovární tým jeden úspěch za druhým. Mezi lety 2003 a 2013 si připsali devět jezdeckých a osm konkstrukterských titulů.
Nicméně s odchodem Seba Loeba do WTCC dobré časy skončily. Poslední vítězství pro tým zajistil 25. srpna 2013 Dani Sordo na Rally Deutschland. Od té doby se Francouzům nepodařilo prolomit dominanci Němců. V čem byl problém? Bylo to relativně nezkušenou jezdeckou jezdeckou sestavou nebo už začal DS3 WRC přeci jen trochu zaostávat? Šéf týmu, Yves Matton, má jasno: "Už dlouho jsem říkal, že naše auto je na stejné úrovni [s Volkswageny]." Řekl Matton po dobrých výkonech Loeba na Monte Carlu pro německý motorsport-total.com. "Možná, že jsem byl jediným, kdo o tom byl přesvědčen."
"Vidět jeho [Loebovo] tempo, to bylo pro všechny ve společnosti povzbuzením, zvláště pro naše techniky. Ukazuje to totiž, že odvedli skvělou práci a auto pro rok 2015 se zdá být velmi rychlým." Je pravdou, že výkony Loeba mohly být takovou morální odměnou pro techniky pracující na motoru a na podvozku auta. Nakonec i Meeke, který měl také přepracovanou verzi DS3 WRC předvedl několik slušných časů a vyhrál tři RZ, z nichž jedna byla Power Stage. Loeb přidal dalších pět nejrychlejších časů. Citröen tak ze 14 RZ předvedl osm nejrychlejších časů. Dominantní VW vyhrál zásluhou Ogiera jen dva testy. Samozřejmě je třeba zohlednit, že Ogier nejel velkou část soutěže v maximálním tempu.
Matton dodává: "Seb za těchto podmínek ukázal, že s DS3 se dá stále bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s menším množstvím zkušeností, kteří se ještě přiučují. Jsem ale přesvědčen o tom, že naše auto bude vyhrávat rally. Vítězství na osmi ze čtrnácti zkoušek ukázala, že verze roku 2015 je hodně konkurenceschopná."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.