M-Sport chce s poměrně radikálně přepracovanou Fiestou RS WRC ukončit dlouhou sérii bez vítězství. Nová Fiesta však bude připravena nejdříve v květnu.
Týmový šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, oznámil, že plánované vylepšení Fiesty RS WRC bude největším v historii. Brit slíbil, že změny se nevyhnou žádné části auta. M-Sport tak chce ukončit svoje dlouhé čekání na vítězství ve WRC, které teď trvá už něco přes dva roky. Přepracované Fiesty bychom se tak měli dočkat poprvé v květnu v Portugalsku.
"Šasi zůstane stejné i na novém autě, ale celé srdce auta je nové. Budou to největší změny, do kterých jsme se na autě pustili od roku 2011, kdy jsme jej poprvé představili," říká Malcolm Wilson. V sídle týmu v britské Cumbrii se teď pracuje na úplně nové pohonné jednotce. Bude to poprvé, co se tým dvojnásobných mistrů světa sám pustí do vývoje motoru pro speciál WRC.
Ačkoliv je již Fiesta pro rok 2015 hotová, tak Wilson přiznává, že mají menší zpoždění, nicméně stále věří tomu, že bude auto pro Portugalsko připraveno. "Motor už má nějaký čas na testovací stolici za sebou. S montáží něco málo zaostáváme, ale auto už v Greystoke hodně jezdí, takže si neděláme žádné velké obavy."
Samotný Wilson přiznal, že jeho svěřenci, Elfyn Evans a Ott Tänak, budou v prvních soutěžích na přepracované speciály Volkswagenu a Citroënu asi ztrácet. "Budeme asi trochu zaostávat. Možná to bude těžké, než v Portugalsku dostaneme náš nový motor a auto."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.