M-Sport chce s poměrně radikálně přepracovanou Fiestou RS WRC ukončit dlouhou sérii bez vítězství. Nová Fiesta však bude připravena nejdříve v květnu.
Týmový šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, oznámil, že plánované vylepšení Fiesty RS WRC bude největším v historii. Brit slíbil, že změny se nevyhnou žádné části auta. M-Sport tak chce ukončit svoje dlouhé čekání na vítězství ve WRC, které teď trvá už něco přes dva roky. Přepracované Fiesty bychom se tak měli dočkat poprvé v květnu v Portugalsku.
"Šasi zůstane stejné i na novém autě, ale celé srdce auta je nové. Budou to největší změny, do kterých jsme se na autě pustili od roku 2011, kdy jsme jej poprvé představili," říká Malcolm Wilson. V sídle týmu v britské Cumbrii se teď pracuje na úplně nové pohonné jednotce. Bude to poprvé, co se tým dvojnásobných mistrů světa sám pustí do vývoje motoru pro speciál WRC.
Ačkoliv je již Fiesta pro rok 2015 hotová, tak Wilson přiznává, že mají menší zpoždění, nicméně stále věří tomu, že bude auto pro Portugalsko připraveno. "Motor už má nějaký čas na testovací stolici za sebou. S montáží něco málo zaostáváme, ale auto už v Greystoke hodně jezdí, takže si neděláme žádné velké obavy."
Samotný Wilson přiznal, že jeho svěřenci, Elfyn Evans a Ott Tänak, budou v prvních soutěžích na přepracované speciály Volkswagenu a Citroënu asi ztrácet. "Budeme asi trochu zaostávat. Možná to bude těžké, než v Portugalsku dostaneme náš nový motor a auto."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.