M-Sport chce s poměrně radikálně přepracovanou Fiestou RS WRC ukončit dlouhou sérii bez vítězství. Nová Fiesta však bude připravena nejdříve v květnu.
Týmový šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, oznámil, že plánované vylepšení Fiesty RS WRC bude největším v historii. Brit slíbil, že změny se nevyhnou žádné části auta. M-Sport tak chce ukončit svoje dlouhé čekání na vítězství ve WRC, které teď trvá už něco přes dva roky. Přepracované Fiesty bychom se tak měli dočkat poprvé v květnu v Portugalsku.
"Šasi zůstane stejné i na novém autě, ale celé srdce auta je nové. Budou to největší změny, do kterých jsme se na autě pustili od roku 2011, kdy jsme jej poprvé představili," říká Malcolm Wilson. V sídle týmu v britské Cumbrii se teď pracuje na úplně nové pohonné jednotce. Bude to poprvé, co se tým dvojnásobných mistrů světa sám pustí do vývoje motoru pro speciál WRC.
Ačkoliv je již Fiesta pro rok 2015 hotová, tak Wilson přiznává, že mají menší zpoždění, nicméně stále věří tomu, že bude auto pro Portugalsko připraveno. "Motor už má nějaký čas na testovací stolici za sebou. S montáží něco málo zaostáváme, ale auto už v Greystoke hodně jezdí, takže si neděláme žádné velké obavy."
Samotný Wilson přiznal, že jeho svěřenci, Elfyn Evans a Ott Tänak, budou v prvních soutěžích na přepracované speciály Volkswagenu a Citroënu asi ztrácet. "Budeme asi trochu zaostávat. Možná to bude těžké, než v Portugalsku dostaneme náš nový motor a auto."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?