Francouzská rally si bude muset hledat nové místo. Francouzská automobilová ferderace (FFSA) včera definitivně potvrdila to, o čem se již dlouho spekulovalo, a sice, že se soutěž MS nebude už nadále konat v Alsasku. Důvodem jsou snížené dotace.
Rally de France je v klendáři plánována na 1. - 4. října. Soutěž však nebude probíhat v Alsasku, jak včera potvrdila FFSA. Města a obce, jenž se podílely na financování soutěže, totiž svoji podporu pro letošní soutěž již neposkytnou.
Kde se soutěž pojede, to zatím není zřejmé. FFSA zkoumá různé možnosti. Podrobnější informace k tomuto problému by měly být známy brzy. Je možné, že by se do MS vrátila i Korsika, kde se dlouho Francouzská rally jezdila. Aktuálně je tato legendární soutěž vedena v kalendáři ME jako finále roku.
"Počítáme s rozhodnutím do konce února," řekl obchodní ředitel FFSA, Dominique Serieys. 6 měsíců před startem soutěže totiž musí být všechny potřebné informace zveřejněny. Francouzům tedy nezbývá moc času.
"Že jsme schopni uspořádat soutěž MS jsme v minulosti několikrát prokázali. Teď jen musíme zajistit, že v novém regionu budou veškeré podmínky vyhovovat," dodal Serieys.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?