Tovární týmy Citroënu a Hyundai dnes shodně představily zbarvení pro sezonu 2015. Žádné velké změny však nečekejme. Jedná se spíše o kosmetické úpravy. Hyundai navíc oznámil poměrně zajímavou novinku týkající se jezdecké sestavy.
Napřed k Citroënu, jeho zbarvení připomíná 60 leté výročí značky DS. Na světoznámém autosalonu v Paříži roku 1955 byla tato značka poprvé prezentována. Vozy DS 3 WRC týmu Citroën Total Abu Dhabi WRT budou na Rally Monte Carlo vybaveny samolepkami připomínajícími toto výročí. Číslo 60 je na autě vidět hned na několika místech.
V roce 2015 navíc bude Citroën spolupracovat se dvěma novými partnery. Na vozech a overalech posádek budeme mít možnost vidět loga společnosti Certina, která je už od roku 2013 oficiálním šasoměřičem ve WRC. Šejk Khalid Al Qassimi, Kris Meeke a Mads Ostberg navíc budou nosit hodinky této známé švýcarské firmy.
Oficiálním dodavatelem Citroën Racing se dále stala ve světě motorsportu všem dobře známá firma Sparco. Toto partnerství se týká všech šampionátu, kterých se značka účatní, tedy WRC, WTCC a zákaznické závody.
"Jsme velice šťastní, že tak prestižní partneři jako Certina a Sparco sdílí naši vášeň a rozhodli se přislíbit nám jejich podporu. Doufáme, že budeme hájit jejich barvy velice úspěšně na některých z nejhezčíš a nejnáročnějších tratích po celém světě," řekl k novým partnerům šéf týmu, Yves Matton.
(další fotky DS3 WRC v novém zbarvení naleznete pod článkem)
Své zbarvení pro novou sezonu dnes představil také Hyundai. Korejsko/německý tým navíc oznámil, že se novým testovacím jezdcem stává Holanďan Kevin Abbring, který by měl odstartovat i do vybraných soutěží MS. Abbringa by si raději nechali u Peugeotu i pro rok 2015, nicméně Hyundai mu zjevně předložil lepší nabídku.
26letý jezdec totiž nebude jen testovat, ale má přislíbenu účast v několika soutěžích MS. Kevin Abbring už Hyundai z loňska zná, tehdy se postaral o rollout nové i20 WRC. Očividně tedy na šéfy zanechal dobrý dojem a pak je ještě přesvědčil svými loňskými výkony v ME.
"Kevin je extrémně talentovaný a jednoznačně patří k jezdcům, které by měl člověk v budoucnu sledovat. Hyundai bere svou roli výrobce v MS vážně a musíme investovat do mladých talentů. Je skvělé, že máme Kevina v našich řadách. Má zkušenosti s rozdílnými rally auty a jeho příspěvek při vývoji nové i20 WRC bude znát," řekl šéf týmu, Michele Nandan.
Také Hyundai přidává nové sponzory. Tituálním sponzorem týmu je Shell, na tom se nic nemění. Řady sponzorů ale pro rok 2015 rozšíří Hyundai Mobis, Hyundai WIA a Hyundai Steel. Šéf týmu, Nandan, to hodnotí pozitivně, jedná dle něj o pozitivní signál toho, že výsledky týmu v Koreji vzbuzují nadšení.
"Během naší první sezony jsme měli velkou podporu od Hyundai po celém světě a jsme rád, že pro rok 2015 můžeme přivítat Hyundai Mobis, Hyundai WIA a Hyundai Steel. Ohlas a obchodní benefity z našeho angažmá začaly být v průběhu roku 2014 rychle patrné pro Huyndai globálně a tato nová partnerství jsou výsledkem. Jsme si jistí, že spolu prožijeme úspěšnou sezonu s těmito důležitými společnostmi."
foto nového zbarvení Hyudai pro rok 2015 zde
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.