M-Sport World Rally Team dnes představil zbarvení svých vozů pro letošní ročník šampionátu WRC.
Nový design vozů je inspirován také minulostí. Vozy značky Ford jsou součástí světového šampionátu už od roku 1973, kdyby byl oficiálně ustanoven a M-Sport by rád letošním zbarvením svých vozů některé ikonické designy z minulosti připomněl.
Barevná kombinace Fiest RS WRC tedy letos bude odkazovat na Ford Escort RS 1800 MKII Hannu Mikkola z roku 1980 a na Ford Sierra RS Cosworth Colina McRae z roku 1989. Hlavními partnery týmu pro tuto sezonu zůstávají Castrol a Michelin.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, řekl: "Když jsme dělali letošní zbarvení, tak jsme chtěli přijít s něčím čerstvým a vzrušujícím, co by oslavovalo dlouhou a uznávanou historii ve FIA World Rally Championship. Během této historie vozy značky Ford nastupovaly s některými z nejnápadnějších barevných schémat, které se staly oblíbenými po celém světě.
Je skvělé vidět některé z těchto ikonických zbarvení reflektujících se v našem voze pro rok 2015 - moderní design se hodí k našemu mladému a ambicióznímu týmu. Neustále můžeme těžit ze svělé podpory všech ve Fordu, Castrolu a Michelinu a to nezmiňuji naše cenné obchodní partnery. Mluvím za všechny, když říkám, že se těšíme na sezonu, která je před námi, a na odhalení velkého potenciálu jak Elfyna [Evanse] tak i Otta [Tänaka]."
fotky nového zbarvení si můžete prohlédnout zde
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.