Ital Lorenzo Bertelli pojede na 99 % kompletní sezonu s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Ital stojí před podpisem smlouvy s M-Sportem na účast ve všech 13 soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC. S britským týmem spolupracoval Lorenzo Bertelli již v posledních dvou letech, když s Fiestami R5 a RRC jezdil ve WRC2. Přestup do WRC představuje pro 26 letého jezdce další krok v jeho kariéře.
Serveru wrc.com zdůvodnil svůj přestup do WRC tím, že už mu nezbývá moc času před tím, než bude muset začít pracovat ve společnosti Prada fashion house, kterou vede jeho matka Miuccia: "Nemyslím si, že mám před sebou mnoho let, ve kterých si budu moci užívat rallysport, protože budu muset začít pracovat v rodinné společnosti.
Musím brát rallysport vážně, není to pro mě žádná zábava. Letos jsme se hodně zlepšili a OK, někteří říkali, že by bylo lepší zůstat ještě jeden rok ve WRC2, ale já chci vyšší cíle. Je to ta nejtěžší cesta, ale myslím, že také nejvíce vyzývavá a nejzajímavější. Rád si dávám výzvy."
Navigovat jej bude nově Giovanni Bernacchini (minulý týden jsme psali v rubrice "ve zkratce"), který letos dovedl k titulu ve WRC2 Nassera Al-Attiyaha. Bernacchini přišel do týmu poté, co se dosavadní navigátor, Mitia Dotta, rozhodl vzít práci v Moto GP. Poprvé spolu pojedou Bertelli a Bernacchini v prosinci na testech před Monte Carlem.
Bernacchini končí po boku Al-Attiyaha, který se bude příští rok více soustředit na Blízkovýchodní šampionát a na dálkové soutěže
Výsledky v sezoně 2015 rozhodnou o tom, co bude Lorenzo dělat v roce 2016: "Budu se poměřovat s ostatními Fiestami a uvidíme, jak to dopadne. Pokud uvidím, že se moje výsledky nelepší závod od závodu, tak možná přestanu na konci roku. Ale pokud uvidím, že se zlepšuji, pak budeme vyhlížet rok 2016. Nemáme jasný cíl, jde o zlepšování."
"Je to jiný druh tlaku. Jasně, zvenku to může vypadat jednoduše, protože mám peníze. Ale tlak, který vytvářím sám na sebe, je velký, protože musím ukázat, že to není jen o penězích, že je to o mých dovednostech jako jezdce. A potřebuji to dokázat docela rychle."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.