Ital Lorenzo Bertelli pojede na 99 % kompletní sezonu s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Ital stojí před podpisem smlouvy s M-Sportem na účast ve všech 13 soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC. S britským týmem spolupracoval Lorenzo Bertelli již v posledních dvou letech, když s Fiestami R5 a RRC jezdil ve WRC2. Přestup do WRC představuje pro 26 letého jezdce další krok v jeho kariéře.
Serveru wrc.com zdůvodnil svůj přestup do WRC tím, že už mu nezbývá moc času před tím, než bude muset začít pracovat ve společnosti Prada fashion house, kterou vede jeho matka Miuccia: "Nemyslím si, že mám před sebou mnoho let, ve kterých si budu moci užívat rallysport, protože budu muset začít pracovat v rodinné společnosti.
Musím brát rallysport vážně, není to pro mě žádná zábava. Letos jsme se hodně zlepšili a OK, někteří říkali, že by bylo lepší zůstat ještě jeden rok ve WRC2, ale já chci vyšší cíle. Je to ta nejtěžší cesta, ale myslím, že také nejvíce vyzývavá a nejzajímavější. Rád si dávám výzvy."
Navigovat jej bude nově Giovanni Bernacchini (minulý týden jsme psali v rubrice "ve zkratce"), který letos dovedl k titulu ve WRC2 Nassera Al-Attiyaha. Bernacchini přišel do týmu poté, co se dosavadní navigátor, Mitia Dotta, rozhodl vzít práci v Moto GP. Poprvé spolu pojedou Bertelli a Bernacchini v prosinci na testech před Monte Carlem.
Bernacchini končí po boku Al-Attiyaha, který se bude příští rok více soustředit na Blízkovýchodní šampionát a na dálkové soutěže
Výsledky v sezoně 2015 rozhodnou o tom, co bude Lorenzo dělat v roce 2016: "Budu se poměřovat s ostatními Fiestami a uvidíme, jak to dopadne. Pokud uvidím, že se moje výsledky nelepší závod od závodu, tak možná přestanu na konci roku. Ale pokud uvidím, že se zlepšuji, pak budeme vyhlížet rok 2016. Nemáme jasný cíl, jde o zlepšování."
"Je to jiný druh tlaku. Jasně, zvenku to může vypadat jednoduše, protože mám peníze. Ale tlak, který vytvářím sám na sebe, je velký, protože musím ukázat, že to není jen o penězích, že je to o mých dovednostech jako jezdce. A potřebuji to dokázat docela rychle."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.