Ital Lorenzo Bertelli pojede na 99 % kompletní sezonu s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Ital stojí před podpisem smlouvy s M-Sportem na účast ve všech 13 soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC. S britským týmem spolupracoval Lorenzo Bertelli již v posledních dvou letech, když s Fiestami R5 a RRC jezdil ve WRC2. Přestup do WRC představuje pro 26 letého jezdce další krok v jeho kariéře.
Serveru wrc.com zdůvodnil svůj přestup do WRC tím, že už mu nezbývá moc času před tím, než bude muset začít pracovat ve společnosti Prada fashion house, kterou vede jeho matka Miuccia: "Nemyslím si, že mám před sebou mnoho let, ve kterých si budu moci užívat rallysport, protože budu muset začít pracovat v rodinné společnosti.
Musím brát rallysport vážně, není to pro mě žádná zábava. Letos jsme se hodně zlepšili a OK, někteří říkali, že by bylo lepší zůstat ještě jeden rok ve WRC2, ale já chci vyšší cíle. Je to ta nejtěžší cesta, ale myslím, že také nejvíce vyzývavá a nejzajímavější. Rád si dávám výzvy."
Navigovat jej bude nově Giovanni Bernacchini (minulý týden jsme psali v rubrice "ve zkratce"), který letos dovedl k titulu ve WRC2 Nassera Al-Attiyaha. Bernacchini přišel do týmu poté, co se dosavadní navigátor, Mitia Dotta, rozhodl vzít práci v Moto GP. Poprvé spolu pojedou Bertelli a Bernacchini v prosinci na testech před Monte Carlem.
Bernacchini končí po boku Al-Attiyaha, který se bude příští rok více soustředit na Blízkovýchodní šampionát a na dálkové soutěže
Výsledky v sezoně 2015 rozhodnou o tom, co bude Lorenzo dělat v roce 2016: "Budu se poměřovat s ostatními Fiestami a uvidíme, jak to dopadne. Pokud uvidím, že se moje výsledky nelepší závod od závodu, tak možná přestanu na konci roku. Ale pokud uvidím, že se zlepšuji, pak budeme vyhlížet rok 2016. Nemáme jasný cíl, jde o zlepšování."
"Je to jiný druh tlaku. Jasně, zvenku to může vypadat jednoduše, protože mám peníze. Ale tlak, který vytvářím sám na sebe, je velký, protože musím ukázat, že to není jen o penězích, že je to o mých dovednostech jako jezdce. A potřebuji to dokázat docela rychle."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?