Ital Lorenzo Bertelli pojede na 99 % kompletní sezonu s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Ital stojí před podpisem smlouvy s M-Sportem na účast ve všech 13 soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC. S britským týmem spolupracoval Lorenzo Bertelli již v posledních dvou letech, když s Fiestami R5 a RRC jezdil ve WRC2. Přestup do WRC představuje pro 26 letého jezdce další krok v jeho kariéře.
Serveru wrc.com zdůvodnil svůj přestup do WRC tím, že už mu nezbývá moc času před tím, než bude muset začít pracovat ve společnosti Prada fashion house, kterou vede jeho matka Miuccia: "Nemyslím si, že mám před sebou mnoho let, ve kterých si budu moci užívat rallysport, protože budu muset začít pracovat v rodinné společnosti.
Musím brát rallysport vážně, není to pro mě žádná zábava. Letos jsme se hodně zlepšili a OK, někteří říkali, že by bylo lepší zůstat ještě jeden rok ve WRC2, ale já chci vyšší cíle. Je to ta nejtěžší cesta, ale myslím, že také nejvíce vyzývavá a nejzajímavější. Rád si dávám výzvy."
Navigovat jej bude nově Giovanni Bernacchini (minulý týden jsme psali v rubrice "ve zkratce"), který letos dovedl k titulu ve WRC2 Nassera Al-Attiyaha. Bernacchini přišel do týmu poté, co se dosavadní navigátor, Mitia Dotta, rozhodl vzít práci v Moto GP. Poprvé spolu pojedou Bertelli a Bernacchini v prosinci na testech před Monte Carlem.
Bernacchini končí po boku Al-Attiyaha, který se bude příští rok více soustředit na Blízkovýchodní šampionát a na dálkové soutěže
Výsledky v sezoně 2015 rozhodnou o tom, co bude Lorenzo dělat v roce 2016: "Budu se poměřovat s ostatními Fiestami a uvidíme, jak to dopadne. Pokud uvidím, že se moje výsledky nelepší závod od závodu, tak možná přestanu na konci roku. Ale pokud uvidím, že se zlepšuji, pak budeme vyhlížet rok 2016. Nemáme jasný cíl, jde o zlepšování."
"Je to jiný druh tlaku. Jasně, zvenku to může vypadat jednoduše, protože mám peníze. Ale tlak, který vytvářím sám na sebe, je velký, protože musím ukázat, že to není jen o penězích, že je to o mých dovednostech jako jezdce. A potřebuji to dokázat docela rychle."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.