Ital Lorenzo Bertelli pojede na 99 % kompletní sezonu s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport.
Ital stojí před podpisem smlouvy s M-Sportem na účast ve všech 13 soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC. S britským týmem spolupracoval Lorenzo Bertelli již v posledních dvou letech, když s Fiestami R5 a RRC jezdil ve WRC2. Přestup do WRC představuje pro 26 letého jezdce další krok v jeho kariéře.
Serveru wrc.com zdůvodnil svůj přestup do WRC tím, že už mu nezbývá moc času před tím, než bude muset začít pracovat ve společnosti Prada fashion house, kterou vede jeho matka Miuccia: "Nemyslím si, že mám před sebou mnoho let, ve kterých si budu moci užívat rallysport, protože budu muset začít pracovat v rodinné společnosti.
Musím brát rallysport vážně, není to pro mě žádná zábava. Letos jsme se hodně zlepšili a OK, někteří říkali, že by bylo lepší zůstat ještě jeden rok ve WRC2, ale já chci vyšší cíle. Je to ta nejtěžší cesta, ale myslím, že také nejvíce vyzývavá a nejzajímavější. Rád si dávám výzvy."
Navigovat jej bude nově Giovanni Bernacchini (minulý týden jsme psali v rubrice "ve zkratce"), který letos dovedl k titulu ve WRC2 Nassera Al-Attiyaha. Bernacchini přišel do týmu poté, co se dosavadní navigátor, Mitia Dotta, rozhodl vzít práci v Moto GP. Poprvé spolu pojedou Bertelli a Bernacchini v prosinci na testech před Monte Carlem.
Bernacchini končí po boku Al-Attiyaha, který se bude příští rok více soustředit na Blízkovýchodní šampionát a na dálkové soutěže
Výsledky v sezoně 2015 rozhodnou o tom, co bude Lorenzo dělat v roce 2016: "Budu se poměřovat s ostatními Fiestami a uvidíme, jak to dopadne. Pokud uvidím, že se moje výsledky nelepší závod od závodu, tak možná přestanu na konci roku. Ale pokud uvidím, že se zlepšuji, pak budeme vyhlížet rok 2016. Nemáme jasný cíl, jde o zlepšování."
"Je to jiný druh tlaku. Jasně, zvenku to může vypadat jednoduše, protože mám peníze. Ale tlak, který vytvářím sám na sebe, je velký, protože musím ukázat, že to není jen o penězích, že je to o mých dovednostech jako jezdce. A potřebuji to dokázat docela rychle."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?