Citroën příští rok se třemi vývojovými kroky

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. listopadu 2014 21:51
Sdílej:

Kris Meeke a jeho zatím neoznámený týmový kolega budou v příštím roce závodit s modernizovaným speciálem Citroën DS3 WRC. Cíl je jasný - vyzvat zatím dominantní Polo R WRC.

Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, oznámil, že mají před sebou rok plný vývoje jejich DS3 WRC. S tím se pojí také mnohem ambicioznější cíle na nadcházející sezonu. "Příští rok bude homologována spousta nových věcí a uděláme to ve třech etapách," řekl Yves Matton pro WRC Live. 

"První krok přijde na Rally Monte Carlo s novým motorem používajícím stejnou filozofii jako ten, se kterým jezdíme ve World Touring Cars. Budeme mít nové zavěšení a představíme nové řazení pádly [rychlostních stupňů], které můžeme od příštího roku používat. Poté, přiližně někde kolem Portugalska - ačkoliv si nejsme jisti tím, na přesně které soutěži - budeme mít evoluci aerodynamického balíčku. A nakonec očekáváme další velký krok se zavěšením ve druhé polovině sezony."

Příští rok se můžeme těšit na upravené speciály DS3 WRC

Matton věří, že kombinace mechanických zlepšení a jezdců s většími zkušenostmi s autem umožní týmu zlepšit letošní nejlepší výsledek, kterým je druhé místo ze Sardinie. "Příští rok doufáme v to, že vyhrajeme pár rally. Očekáváme, že se auto hodně zlepší. A doufáme také, že i naši jezdci budou mít více zkušeností než tomu bylo zkraje tohoto roku. Letos jsme čekali na to, až se nám otevřou dveře, aby nám to dalo možnost získat vítězství. OK, otevřeno jsme měli v Německu, ale bohužel jsme toho nevyužili! Doufám, že příští rok se podobné situace budou dít častěji."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.