Stéphane Sarrazin se v pondělí vrátil z Japonska ze závodu seriálu WEC, dnes už sedí ve Fordu Fiesta RS WRC a vyhrává kvalifikaci na Korsice. Druhý čas zajel další Ford, tentokrát ve specifikaci R5 s Kajetanem Kajetanowiczem za volantem.
ME je již sice rozhodnuté, avšak i tak Korsika slibuje zajímavou podívanou. Na Korsiku, jednu z klasických bývalých soutěží MS, se totiž sjela skvělá konkurence. Evropskou špičku přiostří tři hosté z Francie (Sarrazin, Maurin a Bouffier). Škoda, že pojede jenom jeden tovární vůz Škoda Fabia S2000. Trať měřila 2,64 kilometru.
Výsledky kvalifikace:
01. Stephane Sarrazin (Ford Fiesta RRC) - 1:27.7 min02. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) +0,1 03. Julien Maurin (Ford Fiesta R5) +0,204. Kevin Abbring (Peugeot 208 T16 R5) +1,005. Esapekka Lappi (Skoda Fabia S2000) + 1,706. Bryan Bouffier (Ford Fiesta R5) +2,507. Romain Dumas (Porsche 997 GT3) +2,808. Jaromir Tarabus (Skoda Fabia S2000) +2,909. Craig Breen (Peugeot 208 T16 R5) +3,210. Bruno Magalhaes (Peugeot 208 T16 R5) +9,3
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?