ERC - Již za čtrnáct dnů se jede předposlední podnik ERC, Rally du Valais, a česká stopa zde nebude chybět.
Z českých luhů a hájů jsou přihlášeni Tomáš Kurka, Jaroslav Orsák, Antonín Tlusťák a Jaromír Tarabus, nechybí ani Martin Hudec.
Rally ve Švýcarsku vyžaduje určité zkušenosti s tamními tratěmi. z toho mohou těžit jak Tlusťák tak Orsák, kteří už zde loni startovali. Všichni jmenovaní pojedou vozy Škoda FAbia S2000, hromě Martina Hudce, který bude pilotovat Lancer a bude se snažit o co nejlepší výsledek v Production Car Cupu, kde boojuje s Pushkarem.
Rally du Valais, 24. – 26. října 2014, Martigny, Švýcarsko
Aktuální pořadí po Barum Rally je Lappi 123, Wiegand 104, Kajetanowicz 94, Breen 74, Pech 63 v Production Cupu vede Pushkar 117, Hudec 104, Voroblovs 40. Ve dvoukolkách je první Bessenyey 111, druhý Lefebvre 87 a třetí Černý 68, čtvrtý Ingram 46.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.