AKTUALIZACE PO RZ18; Francouzská asfaltová Rally de France je dalším dílem šampionátu WRC. Naposádky čeká celkem 18 měřených testů rozdělených do tří etap. Vítězství z loňského roku zde obhajuje Sébastien Ogier s VW Polo R WRC. Ten navíc může za určitých podmínek již zde obhájit svůj titul.
Po RZ18:
Robert Kubica nedokázal dotáhnout své snažení až do úspěšného konce, když několik kilometru po startu poslední zkoušky se svým Fordem Fiesta RS WRC havaroval. Polák jel svoji nejlepší soutěž v MS a jeho souboj se Sordem byl skvělý, o to je to větší škoda. Hořký konec soutěže zažil i Mads Ostberg - Nor na posledním měřeném testu přišel o svoji pozici ve prospěch Evanse, v RZ byl krátce mimo trať a bonusový bod z Power Stage za třetí místo mu unikl o 0,1s! Z vítězství se ve Francii raduje Jari-Matti Latvala, jde o jeho první vítězství na asfaltu.
Power Stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Elfyn Evans +2 body3) Jari-Matti Latvala +1 bod
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ18 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:38:19,1 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +44,8 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +1:05,3 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:48,7 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:00,7 06. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:00,9 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +3:02,5 08. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:08,4 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +4:12,9 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +6:07,5Po RZ17:
Thierry Neuville zajel druhý čas, který jej posunul v průběžném pořadí před kolegu Bouffiera. Vítězství na této zkoušce si připsal Mads Ostberg. Jezdec Citroënu tak zatím odrazil útok Elfyna Evanse z M-Sportu.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ17 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:28:48,4 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +36,5 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +58,8 04. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:35,6 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:46,6 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:57,9 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +3:02,4 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:04,3 09. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:03,5 10. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +4:08,0Po RZ16:
Sébastien Ogier vyhrál měřený test, který se posléze pojede jako Power Stage. Druhý čas zaznamenal Elfyn Evans, který se tak přiblížil Madsi Ostbergovi na rozdíl 0,8s. Díky třetímu času Kubica poodskočil Sordovi, který je pátý. Velkou krizovku přiznal Mikko Hirvonen, Fin ale Fiestu RS WRC na trati udržel a je 6., 13s za Sordem. Také Neuville umazal další vteřinky z náskoku Bouffiera.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ16 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:22:36,0 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +29,2 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +55,0 04. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:34,1 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:42,5 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:55,6 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +3:04,6 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:04,8 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:59,6 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:04,1Po RZ15:
Robert Kubica po delší době opět vyhrál rychlostních zkoušku, RZ15 Polák opanoval před Elfynem Evansem. Oba jezdci M-Sportu/Fordu mají o co jet, Kubica se chtěl dostat před Sorda, což se mu povedlo, a Evans útočí zezadu na Ostberga. Také Thierry Neuville (4.) se snaží přeskočit kolegu Bouffiera. Ve Francii se očekává déšť, na tomto testu zatím nepršelo.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ15 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:12:56,3 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +26,0 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +54,6 04. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:37,2 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:41,8 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:55,6 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +3:04,8 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:13,5 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:56,1 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:03,4neděle
Po RZ14:
Na dnešní poslední RZ se nic v rámci nejlepší desítky nezměnilo. Na čele tak přenocuje Jari-Matti Latvala, záda mu se ztrátou 28 sekund kryje Andreas Mikkelsen. Třetí je Kris Meeke na Citroënu. I tato zkouška byla deklarací síly Volkswagenu. Pořadí prvních tří bylo následující: Latvala, Ogier, Mikkelsen. Francouzský mistr světa je po dnešku na 18. místě. Martin Prokop je 11.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ14 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:06:40,4 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +28,0 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +53,7 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:41,7 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:42,6 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:54,6 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +3:04,6 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:16,8 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:47,0 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:03,7Po RZ13:
RZ13 byla dnešní poslední klasickou delší zkouškou. Od 18 hodin už na posádky čeká pouze RZ Mulhouse, která má ale ani ne 5 km. Nicméně na RZ13 (Pays Welche - Riquewihr 2) bylo pořadí nejrychlejších následující: Ogier, Latvala, Meeke a Kubica. Minutu a deset sekund penalizace dostal Mads Ostberg za pozdní příjezd do časové kontroly, propadl se tak o místo. Norovi totiž z diferenciálu DS3 WRC vytekl olej.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ13 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:03:17,6 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +25,6 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +51,0 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:38,1 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:38,4 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:50,6 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10 +1:51,0 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:11,1 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:39,7 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:00,9Po RZ12:
Na RZ12 byl nejrychlejší Sébastien Ogier před Krisem Meekem. V nejlepší desítce stále porakčuje souboj hned mezi čtyřmi jezdci - Danim Sordem na čtvrtém, Robertem Kubicou na pátém, Madsem Ostbergem na šestém a Mikko Hirvonenem na sedmém místě.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ12 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:51:15,4 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +23,4 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +50,4 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:33,3 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:37,7 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:43,9 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:47,6 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:05,9 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:24,7 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:53,6Po RZ11:
Ani po servisu se nic nezměnilo na dominanci Volkswagenu. RZ vyhrál Latvala před Ogierem, třetí byl Meeke na Citroënu. Zajímavostí jistě je, že v této zkoušce po havárii odstoupil Francois Delecour, který jel s Porsche 997 GT3.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ11 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:41:41,0 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +20,2 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +50,7 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:27,5 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:33,8 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:38,4 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:41,1 08. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +3:00,4 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +3:09,7 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:46,0servis
Po RZ10:
I na poslední dopolední RZ si Volkswagen připisuje tripple v pořadí Latvala, Mikkelsen a Ogier. Nor ve službách německého týmu ve Francii předvádí zatím moc hezký výkon, je třeba vidět, že asfalt papírově určitě není jeho silnějším povrchem. Další čtvrtý čas získal Robert Kubica, který také zatím jede moc hezky. Díky šestému času se na průběžné osmé místo posunul Elfyn Evans, i když Bryan Bouffier na něj neztrácí vůbec nic. Našeho Martina Prokopa z TOP10 odsunula jednička týmu Hyundai a vítěz poslední asfaltové soutěže, Thierry Neuville.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ10 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:31:34,1 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +14,8 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +46,5 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:17,4 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:24,7 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:27,6 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:34,2 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +2:48,1 = E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:48,1 10. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:36,4Po RZ9:
I na RZ jsme viděli tři nejrychlejší časy v podání jezdců týmu Volkswagen - tentokrát ale v pořadí Latvala, Ogier a Mikkelsen. O další příčku si polepšil Polák Robert Kubica, tentokrát na úkor Madse Ostberga na Citroënu. Nor se však ve stopce vyjádřil v tom smyslu, že si souboj mezi ním, Sordem, Kubicou a Hirvonenem moc užívá. Tyto jezdce dělí v součtu nějakých 14s. K našemu Martinu Prokopovi se ze zadu na rozdíl 12,5s přiblížil Thierry Neuville, který měl včera technické problémy se svým vozem, a tak ztratil dost času.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ9 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:20:29,4 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +14,1 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +35,3 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:08,9 05. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:19,4 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:20,3 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:22,7 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +2:30,0 09. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:39,9 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:13,1
Po RZ8:
Na dnešní prvním měřeném testu, RZ8, bylo nejrychlejší hned tri týmu VW v pořadí Latvala, Mikkelsen a Ogier. Velice pěkného čtvrtého času dosáhl Robert Kubica na Fordu. Díky tomu se posunul před Mikka Hirvonena na průběžné šesté místo. Díky šestému času v této zkoušce si o místo na úkor Martina Prokopa polepšil Elfyn Evans.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ8 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:10:56,0 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +10,9 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +30,6 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:01,9 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:11,5 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:12,1 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:13,1 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +2:13,3 09. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:35,7 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:49,2
sobota
Po RZ7:
Poslední RZ dne byla pouze krátká super speciálka v ulicích Štrasburku. Shodně nejrychlejší čas zajeli Dani Sordo a Andreas Mikkelsen. Rozestupy byly ale velice malé - desátý čas zajel Elfyn Evans se ztrátou 5,6s. Zajímavá je spíše jiná bilance dnešního dne: Na všech RZ zajel alespoň jeden Volkswagen nejrychlejší čas...
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ7 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 1:01:42,9 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +8,2 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +23,1 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +51,2 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:01,9 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:02,9 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:04,7 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:45,7 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:24,1 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:28,1Po RZ6:
Latvala pokračuje na vítězné vlně a ke svému náskoku přidává další 4 vteřiny. Třetím časem se blýskl Robert Kubica, který po hodinách na RZ5 chce zpět svoji šestou příčku od Mikko Hirvonena zpět. I přes problémy s vozem zajel docela hezky Ostberg, který tlačí zezadu na Daniho Sorda. Kdo by to byl před soutěží čekal, Nor tedy bojuje o svoji budoucnosti u Citroënu seč mu síly stačí. Už na 11 místo postoupil Thierry Neuville.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ6 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 58:07,3 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +8,5 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +22,7 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +51,5 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +57,6 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:00,0 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:01,2 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:36,8 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:15,7 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:22,8Po RZ5:
Nejdelší test dne, RZ2/5, očividně sedí Latvalovi, který zatáhl a test o 4,3s před Mikkelsenem vyhrál. Kvůli hodinám přišel o jednu příčku Robert Kubica, kterého přeskočil na tomto testu poměrně rychlý Hirvonen. Nervózní do stopky dojel Ostberg, u kterého se zdálo, že má nějaké problémy s vozem. Ogierovi praskl na trati levý přední tlumič, a tak ztratil dalších 20 vteřin. Do destíky už pronikl Evans.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ5 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 53:14,1 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +4,5 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +17,2 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +43,3 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +49,4 06. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +51,7 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +56,2 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:26,7 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:59,7 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:40 +2:16,1Po RZ4:
Po servisu zatáhl Mikkelsen, když o 0,5s porazil Latvalu a jeho náskok na čele snížil na rozdíl 2 desetin. Dva seveřané na německých vozech se přetahují o čelo ve Francii! Cestou zpět vzhůru v rámci pořadí se vydal Elfyn Evans, který je aktuální 12. nebo Thierry Neuville, patří mu 20. příčka. To Ogier je se ztrátou 8:25 min až 38.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ4 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 34:42,6 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +0,2 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +8,0 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +25,5 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +26,7 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +31,2 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +38,5 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +56,0 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:16,7 10. D. Kuipers/R. Buysmans Ford Fiesta RS WRC +1:45,3servis
Po RZ3:
Ogierovi problémy na domácí půdě pokračují, Francouz přijel do časové kontroly dřív, než měl, za což vyfasoval 4 trestné minuty. Hezký pátý čas na RZ zajel Evans, jenže těsně před koncem testu se mu ve voze rozsvítila varovná kontrolka a před příjezdem do přeskupení se Fiesta RS WRC zastavila. Welšan musel vůz dotlačit, o 10 minut nesplnil časový rozpis a dostal 1:40 min penalizace.
Latvala o rovné 4 vteřiny porazil Mikkelsena a vzal si zpět vedení. Pěkný třetí čas zajel Ostberg, který zezadu tlačí na zatím nerozjetého Sorda. Na dostřel vedoucím Volkswagenům se drží Meeke.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ3 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 29:06,8 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +0,7 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +7,2 04. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +20,3 05. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +21,2 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +26,1 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +36,4 08. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +48,7 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:07,3 10. D. Kuipers/R. Buysmans Ford Fiesta RS WRC +1:07,3Po RZ2:
Hned druhý měřený test výrazně promluvil do průběžných výsledků soutěže. Technické problémy potkaly Sébastiena Ogiera a Thierryho Neuvillea. Francouze v továrním Volkswagenu přibrzdil problém s vadným senzorem na motoru a ztratil 4 minuty. Belgičan v továrním Hyundai zase asi 5 kilometrů před cílem měřeného testu přišel o výkon motoru a během zkoušky byl také jednou mimo trať, časová ztráta se vyšplhala na tomto testu na téměř minutu.
Díky vítězství v testu se do čela soutěže posunul Andreas Mikkelsen - kousek, který jsme od něj před soutěží nečekali. Latvala se propadl na druhé místo, poslední místo na provizorních stupních vítězů převzal Meeke. Krásně jede také mladík Evans, který na asfaltu překvapil už v Německu.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ2 01. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 24:08,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3,3 03. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +3,8 04. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +11,0 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +16,0 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +18,6 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +21,0 08. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +27,4 09. B. Bouffier/X. Panseri Hyundai i20 WRC +38,6 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +52,9Po RZ1:
Úvod soutěže opanovaly tovární Volkswageny, avšak nejednalo se o nijak dlouhý test (11,1km). Dani Sordo v cíli zkoušky nebyl moc spokojen s chováním své i20 WRC, Mikko Hirvonen připustil, že tím, že je zkouška do kopce, tak každá chyba stojí dost času.
Výsledky Rallye de France-Alsace po RZ1 01. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 5:34,9 02. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +0,3 03. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +0,5 04. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +0,7 05. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3,3 06. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3,8 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +5,0 08. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +5,2 09. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +6,4 10. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +7,2Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?