Jari-Matti Latvala se chce po 15 letech postarat o vítězství nějakého seveřana na asfaltové rally. Na shakedownu Rallye de France-Alsace byl nejrychlejší.
Už před startem soutěže se Jari-Matti Latvala vyjádřil bojovně. "S asfaltovými soutěžemi mám ještě otevřený účet. Poté, co jsem byl v Německu tak blízko, jsem teď pevně odhodlán vyjet si svoje první vítězství na asfaltu."
Fin zajel na shakedownu nejrychlejší čas, je třeba ale připustit, že shakedown je jedna věc a soutěž se pojede na úplně jiných cestách. Druhého nejrychlejšího času dosáhl Kris Meeke (+1,2s) a třetí čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Dani Sordo (oba +1,7s)
Výsledky shakedownu Rallye de France-Alsace 01. J.-M. Latvala VW Polo WRC 2:36,0 02. K. Meeke Citroen DS3 WRC 2:37,2 03. S. Ogier VW Polo WRC 2:37,7 04. D. Sordo Hyundai i20 WRC 2:37,7 05. A. Mikkelsen VW Polo WRC 2:39,1 06. T. Neuville Hyundai i20 WRC 2:39,3 07. M. Östberg Citroen DS3 WRC 2:39,5 08. R. Kubica Ford Fiesta WRC 2:39,6 09. Y. Protasov Ford Fiesta WRC 2:42,0 10. E. Evans Ford Fiesta WRC 2:42,1 11. D. Kuipers Ford Fiesta WRC 2:42,5 12. B. Bouffier Hyundai i20 WRC 2:42,7 13. S. Chardonnet Citroen DS3 R5 2:43,4 14. M. Hirvonen Ford Fiesta WRC 2:43,5 15. M. Prokop Ford Fiesta WRC 2:46,0 16. M. Maurin Ford Fiesta WRC 2:46,0 17. Q. Gilbert Ford Fiesta R5 2:47,0
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?