Nejlepší výsledek sezony zajela na předposledním sprintu sezony v Jeseníkách posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili ve své třídě 3 na druhém místě a celkově jim patřila desátá příčka. Body mají o to sladší příchuť, že na třetího Tomáše Růžičku měl Pešl v cíli tři vteřiny.
V doposud odjetých závodech MČR ve sprintu Pešl s Peškem jen jednou nedojeli, a to na Kopné. Jinak vždycky atakovali první trojku ve třídě nebo lépe. Na Valašce to byl bronz, pak přišla zmiňovaná Kopná a karambol, poté čtvrté místo v Pačejově, třetí pozice ve Vyškově a ještě o stupínek lepší to bylo v Jeseníkách, kde brala posádka JP Motorsport teamu stříbro ve třídě. Pešl sice začal třemi čtvrtými místy ve třídě, ale ze zbylých pěti zkoušek byl třikrát druhý a dvakrát třetí, a to celkově stačilo na parádní druhé místo. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. Hlavně se nám, kromě Kopné, daří konstantně dojíždět do cíle a jak se říká, cíl rally je až v cíli,“ hodnotil Rally Jeseníky polito posádka Jaroslav Pešl.
Druhé místo je pro Pešla s Peškem o to cennější, že se díky němu udrželi reálně ve hře o celkové druhé místo ve své třídě. „Momentálně jsme průběžně třetí. Aniž bychom chtěli nějak zbytečně kalkulovat, tak víme, že v posledním podniku musíme skončit jakkoliv před Lumírem Firlou a budeme celkově druzí. A to určitě je solidní motivace,“ přiznává Jaroslav Pešl.
Právě poslední šestý podnik sprintového šampionátu, který se pojede 18. října ve Vsetíně, rozhodne o tom, jak celá sezona nakonec dopadne. „Karty jsou rozdány a my víme, jak musíme dojet, jestli chceme stříbro. Na závod se moc těšíme. Je to doma a chceme se na závěr sezony ukázat fanouškům. Bude nutné zvolit nějaké akorátní tempo, aby to nebylo moc riskantní, ale taky ani příliš pomalé. Každopádně bude Vsetín jako vždy zajímavý,“ těší se na šestý sprint sezony Jaroslav Pešl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.