Nejlepší výsledek sezony zajela na předposledním sprintu sezony v Jeseníkách posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX skončili ve své třídě 3 na druhém místě a celkově jim patřila desátá příčka. Body mají o to sladší příchuť, že na třetího Tomáše Růžičku měl Pešl v cíli tři vteřiny.
V doposud odjetých závodech MČR ve sprintu Pešl s Peškem jen jednou nedojeli, a to na Kopné. Jinak vždycky atakovali první trojku ve třídě nebo lépe. Na Valašce to byl bronz, pak přišla zmiňovaná Kopná a karambol, poté čtvrté místo v Pačejově, třetí pozice ve Vyškově a ještě o stupínek lepší to bylo v Jeseníkách, kde brala posádka JP Motorsport teamu stříbro ve třídě. Pešl sice začal třemi čtvrtými místy ve třídě, ale ze zbylých pěti zkoušek byl třikrát druhý a dvakrát třetí, a to celkově stačilo na parádní druhé místo. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. Hlavně se nám, kromě Kopné, daří konstantně dojíždět do cíle a jak se říká, cíl rally je až v cíli,“ hodnotil Rally Jeseníky polito posádka Jaroslav Pešl.
Druhé místo je pro Pešla s Peškem o to cennější, že se díky němu udrželi reálně ve hře o celkové druhé místo ve své třídě. „Momentálně jsme průběžně třetí. Aniž bychom chtěli nějak zbytečně kalkulovat, tak víme, že v posledním podniku musíme skončit jakkoliv před Lumírem Firlou a budeme celkově druzí. A to určitě je solidní motivace,“ přiznává Jaroslav Pešl.
Právě poslední šestý podnik sprintového šampionátu, který se pojede 18. října ve Vsetíně, rozhodne o tom, jak celá sezona nakonec dopadne. „Karty jsou rozdány a my víme, jak musíme dojet, jestli chceme stříbro. Na závod se moc těšíme. Je to doma a chceme se na závěr sezony ukázat fanouškům. Bude nutné zvolit nějaké akorátní tempo, aby to nebylo moc riskantní, ale taky ani příliš pomalé. Každopádně bude Vsetín jako vždy zajímavý,“ těší se na šestý sprint sezony Jaroslav Pešl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?