Karl Kruuda se stal prvním ne-finským jezdcem v 59 leté historii finského šampionátu, který ho dokázal vyhrát. Tuto čest mu zajistilo třetí místo z Pirelli Rally in Tampere .
21 letý Estonec jezdil ve Finsku s Fordem Fiesta S2000 týmu PrintSport. V konečném hodnocení má náskok 8 bodů (ve Finsku sezona začíná v zimě a končí napodzim). Karla Kruudu zradil v poslední soutěži roku posilovač řízení, i tak ale dojel na třetím místě.
"Vytvořili jsme historii, což je neskutečný pocit. Teď mám velmi unavené ruce, protože mi vypověděl službu posilovač řízení. Bylo tudíž těžké udržet auto na trati. Musím říct, že tyhle tratě opravdu miluji, především proto, že člověk musí jet naplno za všech podmínek. Pravděpodobně pojedu několik soutěží ve Finsku i příští rok," řekl jezdec po dojezdu do cíle.
Kruuda jezdil v roce 2011 i se Škodou Fabia S2000
Karl navíc ještě může získat titul ve WRC2, v nadcházejícíc soutěži ve Francii sice nepojede, ale stále mu zbývají dva podniky roku - Španělsko a Wales. Ve WRC má však k dispozici už novější techniku v podobě Peugeotu 208 T16.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.