Chris Atkinson připouští, že se možná ve své kariéře ve WRC dostal na rozcestí poté, co rychlostně nestačil na konkurenci ani při své domácí Rally Austrália.
36 letý jezdec se vrátil za volant továrního Hyundai po 6 měsících, když před Austrálií jel naposledy v Mexiku. Nedostatek soutěžních kilometrů byl znát, Chris Atkinson dovezl Hyundai i20 WRC do cíle až na 10. místě. Hyundai se ve svém první sezoně rozhodl střídat ve svých autech 6 jezdců, Atkinson ale dostal (zatím?) příležitost jenom dvakrát.
"Věděl jsem, že bude těžké sem dojet a po šesti měsích, kdy jsem neseděl v autě, závodit, proto jsem se pokusil soutěž si užít. Pokoušel jsem si užívat svou jízdu a bavit se, ale nikdy to nebude stejné, jako když jste jezdec s kompletním programem.
Když nejste jezdec s pořádným programem 8 až 10 soutěží, tak je těžké se dostat do tempa. Během víkendu jsem nikdy necítil, že bych jel v opravdu dobrém tempu a nebo že bych našel správný rytmus. A to bylo vidět na časech.
Už výkony Atkinsona s Mini v roce 2012 nebyly nijak přesvědčivé
Nebourali jsme, ale také jsme nikdy nedojeli do cíle [rychlostní zkoušky] s tím, že bychom si řekli: 'OK, tohle bylo maximum, co jsem byl schopný zajet'. Vím, čeho jsem v minulosti dosáhl a jak vyhrávat rychlostní zkoušky, vím jaká rychlost je na to zapotřebí. Ale v Austrálii jsem zkrátka nebyl schopný nalézt ten správný rytmus," smutní pilot, který má zkušenosti se všemi současnými speciály WRC až na Volkswagen Polo R WRC.
Žádné jeho další starty týmem Hyundai potvrzeny nebyly a nejistota panuje i ohledně roku 2015. Uvidíme jej ještě ve WRC? "Chci si být jistý, že cokoliv budu dělat, mě bude bavit a momentálně si to [soutěžení] užívám. Nechci jen sbírat čísla - proto tu nejsem. Pokud by to znamenalo, že bych měl jít někam jinam, kde bych mohl závodit, pak se také tak stane."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?