Chris Atkinson připouští, že se možná ve své kariéře ve WRC dostal na rozcestí poté, co rychlostně nestačil na konkurenci ani při své domácí Rally Austrália.
36 letý jezdec se vrátil za volant továrního Hyundai po 6 měsících, když před Austrálií jel naposledy v Mexiku. Nedostatek soutěžních kilometrů byl znát, Chris Atkinson dovezl Hyundai i20 WRC do cíle až na 10. místě. Hyundai se ve svém první sezoně rozhodl střídat ve svých autech 6 jezdců, Atkinson ale dostal (zatím?) příležitost jenom dvakrát.
"Věděl jsem, že bude těžké sem dojet a po šesti měsích, kdy jsem neseděl v autě, závodit, proto jsem se pokusil soutěž si užít. Pokoušel jsem si užívat svou jízdu a bavit se, ale nikdy to nebude stejné, jako když jste jezdec s kompletním programem.
Když nejste jezdec s pořádným programem 8 až 10 soutěží, tak je těžké se dostat do tempa. Během víkendu jsem nikdy necítil, že bych jel v opravdu dobrém tempu a nebo že bych našel správný rytmus. A to bylo vidět na časech.
Už výkony Atkinsona s Mini v roce 2012 nebyly nijak přesvědčivé
Nebourali jsme, ale také jsme nikdy nedojeli do cíle [rychlostní zkoušky] s tím, že bychom si řekli: 'OK, tohle bylo maximum, co jsem byl schopný zajet'. Vím, čeho jsem v minulosti dosáhl a jak vyhrávat rychlostní zkoušky, vím jaká rychlost je na to zapotřebí. Ale v Austrálii jsem zkrátka nebyl schopný nalézt ten správný rytmus," smutní pilot, který má zkušenosti se všemi současnými speciály WRC až na Volkswagen Polo R WRC.
Žádné jeho další starty týmem Hyundai potvrzeny nebyly a nejistota panuje i ohledně roku 2015. Uvidíme jej ještě ve WRC? "Chci si být jistý, že cokoliv budu dělat, mě bude bavit a momentálně si to [soutěžení] užívám. Nechci jen sbírat čísla - proto tu nejsem. Pokud by to znamenalo, že bych měl jít někam jinam, kde bych mohl závodit, pak se také tak stane."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?