Vsadí Citroën opět na mladíky? Na špici není dostatek uchazečů o vítězství

Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid
Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid, foto: Citroën Racing
iM2 20. září 2014 21:11
Sdílej:

Do tří týdnů padne rozhodnutí o tom, kdo pojede příští rok za tovární tým Citroënu. Francouzi by se měli snažit o to, aby na špičku MS opět přivedli nové tváře, jako se jim to v minulosti již několikrát povedlo. Dle Yvese Mattona je to důležitější, než jakékoliv změny formátu soutěží.

Finsko, Německo a Austrálie jsou již za námi a za několik dní si týmový šéf Citroën Racingu, Yves Matton, bude muset sednout a zhodnotit výsledky. Půjde o to, koho jeho tým nasadí do soutěží v roce 2015. 

Zatímco Kris Meeke v posledních soutěžích zajíždí velice pěkné časy, tak Mads Ostberg právě naopak moc neoslňuje. Norovi zbývá ještě jedna šance. "Počkám si ještě na Rally de France. Pak oznámím svoje rozhodnutí. Chtěli bychom se snažit pokračovat v tom, co jsme začali už tento rok a přivést do MS nové jezdce. S Krisem se nám to v této sezoně dobře povedlo," říká Yves Matton.

Dle Mattona je podpora mladých talentů pro WRC esenciální. Dle něj je to dokonce ještě důležitější, než neustálé řeči o možných změnách v pravidlech. No nevíme, jak by s ním v tomto souhlasil šéf VW pro motorsport, Jost Capito... "Na špici nemáme dostatek jezdců, kteří by byli schopni vyhrát závod MS. Je to velký problém. Už jsme navhrhli, aby mladí jezdci dostali při najíždění tratí ještě třetí průjezd, což by jim pomohlo. Musíme to ještě prodiskutovat s pořadateli, kteří by museli něco změnit."

I přes některá kritická vyjádření ohledně změny formátu soutěží je Matton přesvědčen o tom, "že musíme něco podniknout, abychom během celého víkendu zvýšili zájem o závod MS". Nějaký návrh už byl vypracován, nicméně FIA jej v prvním čtení zamítla. "Ještě nevím, proč se to stalo. Možná to bylo jen o některých bodech, ale to musíme znova prodiskutovat." 

Kromě startovního pořadí se mělo jednat o zmenšení odstupů mezi jezdci před závěrečnou Power Stage tak, aby na ní častěji docházelo ke změnám v pořadí. Dle návrhu se měly odstupy mezi jezdci před Power Stage podělit deseti. Dle FIA by se ale jednalo o až moc velký zásah do DNA rally.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.