Do tří týdnů padne rozhodnutí o tom, kdo pojede příští rok za tovární tým Citroënu. Francouzi by se měli snažit o to, aby na špičku MS opět přivedli nové tváře, jako se jim to v minulosti již několikrát povedlo. Dle Yvese Mattona je to důležitější, než jakékoliv změny formátu soutěží.
Finsko, Německo a Austrálie jsou již za námi a za několik dní si týmový šéf Citroën Racingu, Yves Matton, bude muset sednout a zhodnotit výsledky. Půjde o to, koho jeho tým nasadí do soutěží v roce 2015.
Zatímco Kris Meeke v posledních soutěžích zajíždí velice pěkné časy, tak Mads Ostberg právě naopak moc neoslňuje. Norovi zbývá ještě jedna šance. "Počkám si ještě na Rally de France. Pak oznámím svoje rozhodnutí. Chtěli bychom se snažit pokračovat v tom, co jsme začali už tento rok a přivést do MS nové jezdce. S Krisem se nám to v této sezoně dobře povedlo," říká Yves Matton.
Dle Mattona je podpora mladých talentů pro WRC esenciální. Dle něj je to dokonce ještě důležitější, než neustálé řeči o možných změnách v pravidlech. No nevíme, jak by s ním v tomto souhlasil šéf VW pro motorsport, Jost Capito... "Na špici nemáme dostatek jezdců, kteří by byli schopni vyhrát závod MS. Je to velký problém. Už jsme navhrhli, aby mladí jezdci dostali při najíždění tratí ještě třetí průjezd, což by jim pomohlo. Musíme to ještě prodiskutovat s pořadateli, kteří by museli něco změnit."
I přes některá kritická vyjádření ohledně změny formátu soutěží je Matton přesvědčen o tom, "že musíme něco podniknout, abychom během celého víkendu zvýšili zájem o závod MS". Nějaký návrh už byl vypracován, nicméně FIA jej v prvním čtení zamítla. "Ještě nevím, proč se to stalo. Možná to bylo jen o některých bodech, ale to musíme znova prodiskutovat."
Kromě startovního pořadí se mělo jednat o zmenšení odstupů mezi jezdci před závěrečnou Power Stage tak, aby na ní častěji docházelo ke změnám v pořadí. Dle návrhu se měly odstupy mezi jezdci před Power Stage podělit deseti. Dle FIA by se ale jednalo o až moc velký zásah do DNA rally.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?