Do tří týdnů padne rozhodnutí o tom, kdo pojede příští rok za tovární tým Citroënu. Francouzi by se měli snažit o to, aby na špičku MS opět přivedli nové tváře, jako se jim to v minulosti již několikrát povedlo. Dle Yvese Mattona je to důležitější, než jakékoliv změny formátu soutěží.
Finsko, Německo a Austrálie jsou již za námi a za několik dní si týmový šéf Citroën Racingu, Yves Matton, bude muset sednout a zhodnotit výsledky. Půjde o to, koho jeho tým nasadí do soutěží v roce 2015.
Zatímco Kris Meeke v posledních soutěžích zajíždí velice pěkné časy, tak Mads Ostberg právě naopak moc neoslňuje. Norovi zbývá ještě jedna šance. "Počkám si ještě na Rally de France. Pak oznámím svoje rozhodnutí. Chtěli bychom se snažit pokračovat v tom, co jsme začali už tento rok a přivést do MS nové jezdce. S Krisem se nám to v této sezoně dobře povedlo," říká Yves Matton.
Dle Mattona je podpora mladých talentů pro WRC esenciální. Dle něj je to dokonce ještě důležitější, než neustálé řeči o možných změnách v pravidlech. No nevíme, jak by s ním v tomto souhlasil šéf VW pro motorsport, Jost Capito... "Na špici nemáme dostatek jezdců, kteří by byli schopni vyhrát závod MS. Je to velký problém. Už jsme navhrhli, aby mladí jezdci dostali při najíždění tratí ještě třetí průjezd, což by jim pomohlo. Musíme to ještě prodiskutovat s pořadateli, kteří by museli něco změnit."
I přes některá kritická vyjádření ohledně změny formátu soutěží je Matton přesvědčen o tom, "že musíme něco podniknout, abychom během celého víkendu zvýšili zájem o závod MS". Nějaký návrh už byl vypracován, nicméně FIA jej v prvním čtení zamítla. "Ještě nevím, proč se to stalo. Možná to bylo jen o některých bodech, ale to musíme znova prodiskutovat."
Kromě startovního pořadí se mělo jednat o zmenšení odstupů mezi jezdci před závěrečnou Power Stage tak, aby na ní častěji docházelo ke změnám v pořadí. Dle návrhu se měly odstupy mezi jezdci před Power Stage podělit deseti. Dle FIA by se ale jednalo o až moc velký zásah do DNA rally.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.