Vsadí Citroën opět na mladíky? Na špici není dostatek uchazečů o vítězství

Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid
Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid, foto: Citroën Racing
iM2 20. září 2014 21:11
Sdílej:

Do tří týdnů padne rozhodnutí o tom, kdo pojede příští rok za tovární tým Citroënu. Francouzi by se měli snažit o to, aby na špičku MS opět přivedli nové tváře, jako se jim to v minulosti již několikrát povedlo. Dle Yvese Mattona je to důležitější, než jakékoliv změny formátu soutěží.

Finsko, Německo a Austrálie jsou již za námi a za několik dní si týmový šéf Citroën Racingu, Yves Matton, bude muset sednout a zhodnotit výsledky. Půjde o to, koho jeho tým nasadí do soutěží v roce 2015. 

Zatímco Kris Meeke v posledních soutěžích zajíždí velice pěkné časy, tak Mads Ostberg právě naopak moc neoslňuje. Norovi zbývá ještě jedna šance. "Počkám si ještě na Rally de France. Pak oznámím svoje rozhodnutí. Chtěli bychom se snažit pokračovat v tom, co jsme začali už tento rok a přivést do MS nové jezdce. S Krisem se nám to v této sezoně dobře povedlo," říká Yves Matton.

Dle Mattona je podpora mladých talentů pro WRC esenciální. Dle něj je to dokonce ještě důležitější, než neustálé řeči o možných změnách v pravidlech. No nevíme, jak by s ním v tomto souhlasil šéf VW pro motorsport, Jost Capito... "Na špici nemáme dostatek jezdců, kteří by byli schopni vyhrát závod MS. Je to velký problém. Už jsme navhrhli, aby mladí jezdci dostali při najíždění tratí ještě třetí průjezd, což by jim pomohlo. Musíme to ještě prodiskutovat s pořadateli, kteří by museli něco změnit."

I přes některá kritická vyjádření ohledně změny formátu soutěží je Matton přesvědčen o tom, "že musíme něco podniknout, abychom během celého víkendu zvýšili zájem o závod MS". Nějaký návrh už byl vypracován, nicméně FIA jej v prvním čtení zamítla. "Ještě nevím, proč se to stalo. Možná to bylo jen o některých bodech, ale to musíme znova prodiskutovat." 

Kromě startovního pořadí se mělo jednat o zmenšení odstupů mezi jezdci před závěrečnou Power Stage tak, aby na ní častěji docházelo ke změnám v pořadí. Dle návrhu se měly odstupy mezi jezdci před Power Stage podělit deseti. Dle FIA by se ale jednalo o až moc velký zásah do DNA rally.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.