Na jednání FIA se rozhodovalo kromě kalendáře také o změnách v pravidlech. Co nás tedy čeká?
FIA zamítla navrhovanou změnu ve startovním pořadí. Návrh obsahoval nápad, aby vedoucí jezdec šampionátu jel jako první na tratích soutěží MS hned celé dva dny. To Ogier silně kritizoval. Návrh však definitivně smeten ze stolu nebyl, 3. prosince je další jednání, kde by se mohlo stanovisko změnit.
Komise také, alespoň zatím, zamítla návrh na změnu celého formátu soutěží, kdy o celkovém výsledku měl rozhodovat "rozstřel" v poslední zkoušce soutěže mezi 1. a 2., 3. a 4. jezdcem atd.
Na jednání byla odsouhlasena změna v systému 'Rally2' [možnost i nadále startovat v další etapě přes výpadek v předešlé]. Jezdci, kteří toto pravidlo využijí, si však na své konto za každou neodjetou zkoušku místo dosavadních pěti minut přičtou hned sedm minut. Penalizace deseti minut za odstoupení v poslední zkoušce etapy zůstává.
Další změna se týká testování. Registrované týmy nově budou moci před každou soutěží testovat jeden den. O kalendáři jsme psali v tomto článku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?