Na jednání FIA se rozhodovalo kromě kalendáře také o změnách v pravidlech. Co nás tedy čeká?
FIA zamítla navrhovanou změnu ve startovním pořadí. Návrh obsahoval nápad, aby vedoucí jezdec šampionátu jel jako první na tratích soutěží MS hned celé dva dny. To Ogier silně kritizoval. Návrh však definitivně smeten ze stolu nebyl, 3. prosince je další jednání, kde by se mohlo stanovisko změnit.
Komise také, alespoň zatím, zamítla návrh na změnu celého formátu soutěží, kdy o celkovém výsledku měl rozhodovat "rozstřel" v poslední zkoušce soutěže mezi 1. a 2., 3. a 4. jezdcem atd.
Na jednání byla odsouhlasena změna v systému 'Rally2' [možnost i nadále startovat v další etapě přes výpadek v předešlé]. Jezdci, kteří toto pravidlo využijí, si však na své konto za každou neodjetou zkoušku místo dosavadních pěti minut přičtou hned sedm minut. Penalizace deseti minut za odstoupení v poslední zkoušce etapy zůstává.
Další změna se týká testování. Registrované týmy nově budou moci před každou soutěží testovat jeden den. O kalendáři jsme psali v tomto článku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?