AKTUALIZACE PO RZ20; Další podnik MS v automobilových soutěžích zavedl účastníky do Austrálie. Na zdejších tratích nemá nikdo moc zkušenosti, protože se centrum soutěže změnilo. Soutěž čítá 20 rychlostních zkoušek a je rozdělena do třech etap.
Po RZ20:
Poslední etapa čítala šest měřených testů, na kterých se mělo rozhodnout o držiteli vítězství mezi Sébastienem Ogierem a Jarim-Mattim Latvalou. Latvala také na nic nečekal a hned na RZ15 vyhrál a Ogierův náskok zredukoval o 2 vteřiny. Také Kris Meeke spěchal díky třetímu času se posunul o 2 vteřiny před Hirvonena.
Ogier kontroval RZ16, Latvala byl pomalejší o 1,4s. Meeke přidal ke svému hubenému náskoku na Hirvonena 0,6s. RZ17 vyhrál Citroën s Meekem, Hirvonen se ho ale držel, a tak jeho náskok v celkovém pořadí nevzrostl na 5 vteřin. Latvala zde byl druhý a Ogier až 7., díky tomu rozdíl mezi oběma jezdci VW spadl pod 10s - na 8,7s. Jezdci se poté vydali do servisu.
Sébastien Ogier ale vyhrál RZ18 a už to vypadalo na definitivní odražení útoku Latvaly. I nadále pokračoval těsný souboj mezi dvojicí Meeke a Hirvonen a také druhý tovární pilot Citroënu bojoval o pozici, v souboji o šesté místo se utkávali Ostberg a Paddon. Navrch měli oba zástupci francouzské značky.
RZ19 přinesla změnu mezi TOP10 kvůli chybě Ostberga. Jezdec Citroënu zničil zavěšení svého DS3 WRC a vypadl mimo bodovaná místa - soutěž nakonec sice dokončil, ale až jako 16. Nor tedy neustál souboj s Paddonem a druhá polovina sezony mu zatím nevychází. Na této RZ vyhrál Latvala a před poslední zkouškou mu na čelo scházelo rovných 8 vteřin.
Závěrečná RZ20 se jela jako Power Stage, avšak změny pořadí jsme se již nedočkali. Body si připsala trojice Latvala, Ogier a Meeke, tesně bonusový bodík unikl Hirvonenovi a Mikkelsenovi (shodně +0,7s na Meeka).
Pořadí na Power Stage:1) Latvala +3 body2) Ogier +2 body3) Meeke +1 bod
Výsledky po RZ20:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:53:18,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +6,8 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:18,0 4. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +1:01 +1:44,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:53,6 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:56,2 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:28,2 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +5:10,0 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:39,8 10. Ch. Atkinson - S. Prévot Hyundai i20 WRC +9:29,4
Po RZ14:
Druhá etapa se skládala ze dvou klasických testů o dvou průjezdech, na závěr se pak jela dvakrát divácká speciálka. Vrcholem dne byla RZ9/11 s délkou téměř 49 kilometrů. Ráno začal nejrychleji Latvala, který po jejím průjezdu šel do vedení, na druhé místo spadl Ogier. Kris Meeke se díky třetímu času těsně dostal před Mikkelsena (dělilo je jen 0,1s), tato dvojice ale továrním pilotům VW už moc nestačila - ztratila přes 10 vteřin. Hirvonen ztratil výrazných 24 vteřin. Velmi špatně zajela dvojka Hyundai, Atkinson, kterou předstihlo i čelo WRC2, důsledkem byl propad až na 12. místo.
RZ10 přinesla další vítězství Latvaly a opětovnou změnu míst mezi Meekem a Mikkelsenem, tentokrát ve prospěch Nora. Zatímco dopoledne patřilo Latvalovi, po zastávce v servisní zoně se situace otočila, když vyhrál všechny zkoušky jeho kolega Ogier.
V RZ11 navíc Latvala zajel až 4. čas, což vyústilo ve změnu pořadí na čele. Ogierovi na nejdelším testu dne stačil jen Meeke a Mikkelsen (+7,1s/+7,7s). Naopak špatné pneumatiky zvolil Hirvonen, jeho měkká směs na dlouhé zkoušce nevydržela a Fin ztratil dalších téměř 40 vteřin. Pátý čas na měřeném testu posunul na celkové šesté místo Ostberga, který odsunul za svá záda Paddona s Hyundai. Neuville se přehnal přes místního debutanta Evanse na konci desítky. Na jedenácté místo se vrátil Atkinson, jehož výkon je zklamáním, když po sobotní etapě ztrácí už přes 7 minut.
V RZ12 poškodil zadní kolo u svého Fordu Robert Kubica, v důsledku přišel o dvě příčky - přeskočili jej Neuville a Evans. Také v této zkoušce pokračovala přetahovaná mezi Meekem a Mikkelsenem, na třetí místo poskočil Severní Ir. Závěr dne obstaraly dvě speciálky, během kterých ale došlo opět na změnu pořadí, a tak je po dnešku na třetím místě trojka VW. Může se tedy VW konečně dočkat kýženého hattricku?
AKTUALIZACE: Kris Meeke obdržel za zkrácení tratě dodatečnou penalizaci 1:01 min - více zde.
Výsledky po RZ14:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:03:55,3 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +11,8 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +25,3 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:27,2 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +1:01 +1:27,8 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:08,2 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:15,5 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:52,4 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:59,0 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +4:59,2
Po RZ8:
Dnes na posáky u Protinožců čekalo osm měřených testů. Žádný extra dlouhý na programu nebyl, když nejdelší zkouška měřila asi 25 km. Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier na Volkswagenu Polo R WRC, druhého času dosáhl Adreas Mikkelsen s dalším Polem a nejrychlejším ze zbytku byl Kris Meeke s Citroënem, ten na 10 km ztratil 5,6s. Opět to tedy vypadlo, že se schyluje k dominantnímu výkonu vozu z Wolfsburgu.
Hned RZ2 ukázala, že to letos tak jednoduché mít nebudou. Vyhrál ji Meeke, druhý byl Thierry Neuville a třetí Mikko Hirvonen. Vedení si i tak udržoval Ogier. Na poslední zkoušce před servisem opět zatáhl Meeke, když byl o 0,3s rychlejší než Hirvonen. Severní Ir se dostal do průběžného vedení před Mikkelsenem a Hirvonenem. Zklamáním pro nás byl výkon Chrise Atkinsona v průběhu první sekce - 8., 10. a 11. čas není ničím výjimečným.
Po servisu začal nejrychleji Ogier, průběžné pořadí se ale neměnilo - vedl stále Meeke před Mikkelsenem, Hirvonenem a obhájce titulu Ogier byl čtvrtý. Zajímavostí určitě bylo to, že druhý Mikkelsen se třetím Hirvonenem na špičku shodě ztráce 2 vteřiny. Do bodové desítky se na úkor Aktinsona posunu Elfyn Evans, který v Austrálii za výkony kolegy Hirvonena hodně zaostává.
Na RZ5 už zabraly tovární Volkswageny, když braly první tři místa v pořadí Latvala, Ogier a Mikkelsen. Na této zkoušce se ovšem z pátého místa propadl až na třinácté Thierry Neuville, který poškodil pravé zavěšení svého Hyundai i20 WRC. Na RZ6 už ale Belgičan zajel čtvrtý čas, když se mu problém podařilo na přejezdu opravit. Dostal se tak zpět do TOP10. Nepovedenou první etapu má za sebou Ostberg, který jezdí časy ve druhé polovině první desítky a na Meeke ztrácí.
Stále vyrovnané to bylo i po RZ6 na špici - Meeka, Latvalu, Ogiera, Mikkelsena a Hirvonena v tomto pořadí dělilo pouze 5,6s. Boj o vítězství byl tedy stále více než otevřený. Na RZ7, což byla krátká superspeciálka, zajel nejrychlejší čas Ogier, Latvala ztratil 0,1s. Nicméně Fin se i tak posunul průběžně do čela. Na poslední zkoušce dne, RZ8 (druhý průjezd zmiňovanou superspeciálkou), se do čela dostal Sébastien Ogier. Zítra nás tedy čeká určitě zajímavý boj!
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 58:05,8 - - - 2. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +0,4 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +3,5 4. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4,1 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +7,9 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +46,4 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +50,3 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +57,6 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:30,5 10. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:08,4
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?