Ani ne tři týdny po překvapivém double z Německa čeká na tovární tým Hyundai nová výzva: V Austrálii by chtěl dokázat vzestup své formy. Jednička týmu, Thierry Neuville, má na tento kontinent dobré vzpomínky.
Hyundai doveze i na nejodlehlejší soutěž sezony (od základen v Evropě) tři vozy i20 WRC. S auty kromě stabilní posádky týmu, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, pojede i domácí matador Chris Atkinson navigovaný Stéphanem Prévotem, do třetího auta usedne novozélandská dvojice Hayden Paddon/John Kennard.
Po dvojitém vítězství v Německu 'rostě chuť': "Bezpochyby to byl moment, na který nezapomeneme. Zároveň ale víme, že musíme zůstat nohama na zemi. I přes tento úspěch zůstává naším cílem dovést do cíle všechna tři auta," mírní očekávání Thierry Neuville. Ten zde vloni při svém debutu na těchto tratích získal skvělé druhé místo.
Pro Chrise Atkinsona jde o domácí soutěž, naposledy se navíc svezl před půl rokem v Mexiku: "Během dvoudenního testu ve Francii auto prokázalo velmi solidní rychlost, navíc mě budou jistě hnát dopředu australští fanoušci. Rozhodně ale nechci podcenit fakt, že jsem 6 měsíců nejel žádnou soutěž. Cílem pro mě tedy bude jezdit stabilně dobré časy a dovést auto do cíle."
Paddon na testu ve Francii našel lepší nastavení
Také pro Novozélanďana Haydena Paddona jde vlastně o domácí rally: "Očekávám spoustu novozélandských vlajek kolem tratí. Na testu ve Francii jsme změnili nastavení auta oproti předešlým soutěžím. Fungovalo to lépe. Celkově vzato si myslím, že jsme udělali krok vpřed. I proto bychom měli být schopni bojovat o přední místa."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?