Ani ne tři týdny po překvapivém double z Německa čeká na tovární tým Hyundai nová výzva: V Austrálii by chtěl dokázat vzestup své formy. Jednička týmu, Thierry Neuville, má na tento kontinent dobré vzpomínky.
Hyundai doveze i na nejodlehlejší soutěž sezony (od základen v Evropě) tři vozy i20 WRC. S auty kromě stabilní posádky týmu, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, pojede i domácí matador Chris Atkinson navigovaný Stéphanem Prévotem, do třetího auta usedne novozélandská dvojice Hayden Paddon/John Kennard.
Po dvojitém vítězství v Německu 'rostě chuť': "Bezpochyby to byl moment, na který nezapomeneme. Zároveň ale víme, že musíme zůstat nohama na zemi. I přes tento úspěch zůstává naším cílem dovést do cíle všechna tři auta," mírní očekávání Thierry Neuville. Ten zde vloni při svém debutu na těchto tratích získal skvělé druhé místo.
Pro Chrise Atkinsona jde o domácí soutěž, naposledy se navíc svezl před půl rokem v Mexiku: "Během dvoudenního testu ve Francii auto prokázalo velmi solidní rychlost, navíc mě budou jistě hnát dopředu australští fanoušci. Rozhodně ale nechci podcenit fakt, že jsem 6 měsíců nejel žádnou soutěž. Cílem pro mě tedy bude jezdit stabilně dobré časy a dovést auto do cíle."
Paddon na testu ve Francii našel lepší nastavení
Také pro Novozélanďana Haydena Paddona jde vlastně o domácí rally: "Očekávám spoustu novozélandských vlajek kolem tratí. Na testu ve Francii jsme změnili nastavení auta oproti předešlým soutěžím. Fungovalo to lépe. Celkově vzato si myslím, že jsme udělali krok vpřed. I proto bychom měli být schopni bojovat o přední místa."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.