Navrátilec do továrního týmu Hyundai, Chris Atkinson, je odhodlaný vytěžit ze svého startu v Austrálii maximum. Do závodní sedačky se však vrací po 6 měsících.
34 letý jezdec jel naposledy v týmu Hyundai s vozem i20 WRC na jaře v Mexiku. "Mezi mými starty je docela mezera, ale to mě nezastaví od toho, abych se do toho 'opřel'. S vozem v nejnovější specifikaci jsem ještě nejel a také nevím, jaké budou podmínky. Ale vím, že chci být na bodech hodně vysoko, nikdy nevíte, co se může stát."
Chris Atkinson nemá se zkouškami v Novém Jižním Walesu žádné zkušenosti (dříve se jezdilo v okolí Perthu), ale už jen fakt, že se pojede u něj doma, mu prý pomůže: "Pro mě bude všechno nové, protože jsem tuto rally nikdy nejel. O terénu bych měl mít dobrou představu, soutěže na rychlé šotolině mi sedí.
Znám povahu australských tratí, což by mělo hrát do karet. Jen si musím napsat dobrý rozpis a jet podle něj." Na Atkinsona také bude tlak proto, že pojede na trati (i v jednom týmu) proti Novozélanďanovi Paddonovi. Oba spolu budou soupeřit o titul nejrychlejšího jezdce zdejší oblasti. Chris si 'nebezpečí' v podobě Paddona uvědomuje, avšak chce se soustředit na svou vlastní rally.
V Mexiku Atkinson nejel moc konkurenceschopné časy, zrychlý v Austrálii?
"Je skvělé, že dva lidé z této části zeměkoule pojedou ve vozech WRC. Hayden jezdci skvěle a od týmu dostal velkou šanci. Já mám ale s vozem WRC víc zkušeností. Bude to zajímavé, ale jsem si jistý, že bude rychlý. Musím si jen držet palce a jet co nejrychleji dovedu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?