Navrátilec do továrního týmu Hyundai, Chris Atkinson, je odhodlaný vytěžit ze svého startu v Austrálii maximum. Do závodní sedačky se však vrací po 6 měsících.
34 letý jezdec jel naposledy v týmu Hyundai s vozem i20 WRC na jaře v Mexiku. "Mezi mými starty je docela mezera, ale to mě nezastaví od toho, abych se do toho 'opřel'. S vozem v nejnovější specifikaci jsem ještě nejel a také nevím, jaké budou podmínky. Ale vím, že chci být na bodech hodně vysoko, nikdy nevíte, co se může stát."
Chris Atkinson nemá se zkouškami v Novém Jižním Walesu žádné zkušenosti (dříve se jezdilo v okolí Perthu), ale už jen fakt, že se pojede u něj doma, mu prý pomůže: "Pro mě bude všechno nové, protože jsem tuto rally nikdy nejel. O terénu bych měl mít dobrou představu, soutěže na rychlé šotolině mi sedí.
Znám povahu australských tratí, což by mělo hrát do karet. Jen si musím napsat dobrý rozpis a jet podle něj." Na Atkinsona také bude tlak proto, že pojede na trati (i v jednom týmu) proti Novozélanďanovi Paddonovi. Oba spolu budou soupeřit o titul nejrychlejšího jezdce zdejší oblasti. Chris si 'nebezpečí' v podobě Paddona uvědomuje, avšak chce se soustředit na svou vlastní rally.
V Mexiku Atkinson nejel moc konkurenceschopné časy, zrychlý v Austrálii?
"Je skvělé, že dva lidé z této části zeměkoule pojedou ve vozech WRC. Hayden jezdci skvěle a od týmu dostal velkou šanci. Já mám ale s vozem WRC víc zkušeností. Bude to zajímavé, ale jsem si jistý, že bude rychlý. Musím si jen držet palce a jet co nejrychleji dovedu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?