Navrátilec do továrního týmu Hyundai, Chris Atkinson, je odhodlaný vytěžit ze svého startu v Austrálii maximum. Do závodní sedačky se však vrací po 6 měsících.
34 letý jezdec jel naposledy v týmu Hyundai s vozem i20 WRC na jaře v Mexiku. "Mezi mými starty je docela mezera, ale to mě nezastaví od toho, abych se do toho 'opřel'. S vozem v nejnovější specifikaci jsem ještě nejel a také nevím, jaké budou podmínky. Ale vím, že chci být na bodech hodně vysoko, nikdy nevíte, co se může stát."
Chris Atkinson nemá se zkouškami v Novém Jižním Walesu žádné zkušenosti (dříve se jezdilo v okolí Perthu), ale už jen fakt, že se pojede u něj doma, mu prý pomůže: "Pro mě bude všechno nové, protože jsem tuto rally nikdy nejel. O terénu bych měl mít dobrou představu, soutěže na rychlé šotolině mi sedí.
Znám povahu australských tratí, což by mělo hrát do karet. Jen si musím napsat dobrý rozpis a jet podle něj." Na Atkinsona také bude tlak proto, že pojede na trati (i v jednom týmu) proti Novozélanďanovi Paddonovi. Oba spolu budou soupeřit o titul nejrychlejšího jezdce zdejší oblasti. Chris si 'nebezpečí' v podobě Paddona uvědomuje, avšak chce se soustředit na svou vlastní rally.
V Mexiku Atkinson nejel moc konkurenceschopné časy, zrychlý v Austrálii?
"Je skvělé, že dva lidé z této části zeměkoule pojedou ve vozech WRC. Hayden jezdci skvěle a od týmu dostal velkou šanci. Já mám ale s vozem WRC víc zkušeností. Bude to zajímavé, ale jsem si jistý, že bude rychlý. Musím si jen držet palce a jet co nejrychleji dovedu."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?