Vítězem divácké Super rychlostní zkoušky v ulicích Zlína se stala nizozemsko-britská posádka Kevin Abbring, Sebastian Marshall na továrním voze Peugeot 208 T16 ze stáje Peugeot Rally Academy.
Na druhém místě skončila vedoucí posádka evropského šampionátu Esapekka Lappi, Janne Ferm z Finska na továrním voze Škoda Fabia S2000, která zaostala o 2,8 vteřiny. Třetí příčku obsadila irsko-britská dvojice Craig Breen, Scott Martin jedoucí na voze Peugeot 208 T16 se ztrátou 4,6 vteřiny na vítěze. Nejlepší z českých jezdců byl Tomáš Kostka, hned za ním byl o pouhou desetinu úřadující český šampion Václav Pech.
Kolem třiceti tisíc diváků sledovalo v ulicích krajského města úvodní rychlostní zkoušku čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín. Nejrychlejší čas v hodnotě 7:10,6 minuty na okruhové erzetě v délce 9,51 km zajel pětadvacetiletý Nizozemec Abbring na peugeotu. Mezi dvojici továrních jezdců Peugeot Rally Academy se vklínil pouze Lappiz Finska. Do elitní desítky proklouzli čtyři čeští zástupci Kostka, Pech, Roman Kresta a Jaromír Tarabus. Z favoritů skončili až ve druhé desítce Kajetan Kajetanowicz z Polska (13. místo) a Ott Tänak z Estonska (15.), oba na vozech Ford Fiesta R5.
Nejrychlejším jezdcem v kategorii dvoukolek je Egon Smékal z České republiky (Citroën DS3 R3T), druhý jede další Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3) a třetí Francouz Stéphane Lefebvre (Peugeot 208 R2), který zároveň vede i hodnocení evropských juniorů.
V hodnocení produkčních vozů vede český jezdec Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX). Výsledky po 1. rychlostní zkoušce:
1. Abbring – Marshall (NLD/GBR, Peugeot 208 T16) 7:10,6 min2. Lappi – Ferm (FIN, Škoda Fabia S2000) + 2,8 s3. Breen – Martin (IRL/GBR, Peugeot 208 T16) + 4,6 s4. Kostka – Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 4,7 s5. Pech – Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) + 4,8 s6. Consani – Vilmot (FRA, Peugeot 207 S2000) + 7,3 s7. Kresta – Starý (CZE, Škoda Fabia S2000) + 8,7 s8. Wiegand – Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 9,4 s9. Tarabus – Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 11,3 s10. Magalhaes – Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 12,1 s23. Smékal – Hýbnerová (CZE, Citroën DS3 R3T) + 34,2 s
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.