Vítězem divácké Super rychlostní zkoušky v ulicích Zlína se stala nizozemsko-britská posádka Kevin Abbring, Sebastian Marshall na továrním voze Peugeot 208 T16 ze stáje Peugeot Rally Academy.
Na druhém místě skončila vedoucí posádka evropského šampionátu Esapekka Lappi, Janne Ferm z Finska na továrním voze Škoda Fabia S2000, která zaostala o 2,8 vteřiny. Třetí příčku obsadila irsko-britská dvojice Craig Breen, Scott Martin jedoucí na voze Peugeot 208 T16 se ztrátou 4,6 vteřiny na vítěze. Nejlepší z českých jezdců byl Tomáš Kostka, hned za ním byl o pouhou desetinu úřadující český šampion Václav Pech.
Kolem třiceti tisíc diváků sledovalo v ulicích krajského města úvodní rychlostní zkoušku čtyřiačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín. Nejrychlejší čas v hodnotě 7:10,6 minuty na okruhové erzetě v délce 9,51 km zajel pětadvacetiletý Nizozemec Abbring na peugeotu. Mezi dvojici továrních jezdců Peugeot Rally Academy se vklínil pouze Lappiz Finska. Do elitní desítky proklouzli čtyři čeští zástupci Kostka, Pech, Roman Kresta a Jaromír Tarabus. Z favoritů skončili až ve druhé desítce Kajetan Kajetanowicz z Polska (13. místo) a Ott Tänak z Estonska (15.), oba na vozech Ford Fiesta R5.
Nejrychlejším jezdcem v kategorii dvoukolek je Egon Smékal z České republiky (Citroën DS3 R3T), druhý jede další Čech Adam Kobliha (Renault Clio R3) a třetí Francouz Stéphane Lefebvre (Peugeot 208 R2), který zároveň vede i hodnocení evropských juniorů.
V hodnocení produkčních vozů vede český jezdec Martin Březík (Mitsubishi Lancer EVO IX). Výsledky po 1. rychlostní zkoušce:
1. Abbring – Marshall (NLD/GBR, Peugeot 208 T16) 7:10,6 min2. Lappi – Ferm (FIN, Škoda Fabia S2000) + 2,8 s3. Breen – Martin (IRL/GBR, Peugeot 208 T16) + 4,6 s4. Kostka – Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 4,7 s5. Pech – Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) + 4,8 s6. Consani – Vilmot (FRA, Peugeot 207 S2000) + 7,3 s7. Kresta – Starý (CZE, Škoda Fabia S2000) + 8,7 s8. Wiegand – Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 9,4 s9. Tarabus – Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 11,3 s10. Magalhaes – Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 12,1 s23. Smékal – Hýbnerová (CZE, Citroën DS3 R3T) + 34,2 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?