Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, stojí za svým jezdcem, Krisem Meekem, po jeho nehodě v Německé rally. Podle něj byl tento víkend jeho jezdec blíže než kdykoliv předtím k tomu, aby na úrovni MS získal vítězství.
Kris Meeke byl nejbližším rivalem dominantních Volkswagenů v Německu. Po dvojité nehodě Ogiera postoupil jezdec Citroënu na druhé místo, po chybě Latvaly dokonce vedl. Jenže i on zahodil šanci na vítězství a také havaroval. Do konce zbývaly přitom už jen tři zkoušky.
"Na jednu stranu jsme zklamaní - byli jsme ve vedení a mohli tak pokračovat v naší šňůře vítězství v Německu - ale na druhou stranu, když chci být pozitivní, Kris odváděl celý víkend skvělou práci a byl opravdu blízko svému prvnímu vítězství. Jasně, teď nám bude chvíli trvat, než vstřebáme, že jsme v Německu nevyhráli, ale jsem opravdu šťasný a pozitivní ohledně budoucnosti, zvláště v Austrálii," říká Yves Matton.
Podle něj nebude mít nehoda vliv na možné prodloužení smlouvy mezi Meekem a Citroënem pro další sezonu: "Nic to nezmění. Vloni také udělal nějaké chyby na konci soutěže a já ho pro letošek vzal. Já se dívám na to, co dělá celou soutěž a s tím jsem byl spokojen. Byla to jen malá chyba a já si myslím, že jsme blíže k tomu, abychom byli schopni soutěž vyhrát."
Jezdec z nehody viní nepřesný rozpis, útěchou mu je ale jeho rychlost: "Když jsem uslyšel, že Jari-Matti zastavil, neovlivnilo mě to. Byl jsem v pohodě a další zkoušku začal se stejným pocitem. Bohůžel hned první hláška v mých poznámkách byla až moc optimistická. Měl jsem tam 'pravá naplno, utahuje', ale zatáčka utáhla trošku víc [než jsem čekal]," říká Kris Meeke.
Nedotažené německé snažení až do cíle (možná) Meekea nemusí až tak mrzet
"Auto bylo nedotáčivé, předkem jsme něco trefili a poškodili kolo. Při dalším brždění se auto sklouzlo a my jsme narazili do zdi, zároveň jsme poškodili zavěšení. Nebylo tam žádné bláto, prostě mě to dostalo. Byl jsem opravdu frustrovaný, pro mě to mohl být velký krok vpřed a tým mohl rozšířit svoji šňůru německých vítězství.
Ale to je život a z víkendu si můžeme odnést tolik pozitiv. V posledních 3 nebo 4 soutěžích jsem se hodně posunul vpřed. Dříve jsem byl opravdu zklamaný z tohoto druhu chyb, ale teď, jasně jsem zklamaný, ale není v tom tolik emocí. Jsem schopný to akceptovat a jít dál. A to přesně potřebujeme. Jsem odhodlaný pokračovat až do doby, než budeme schopni bojovat na čele o vítězství. Toho chci dosáhnout," zakončil Meeke.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.