Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, stojí za svým jezdcem, Krisem Meekem, po jeho nehodě v Německé rally. Podle něj byl tento víkend jeho jezdec blíže než kdykoliv předtím k tomu, aby na úrovni MS získal vítězství.
Kris Meeke byl nejbližším rivalem dominantních Volkswagenů v Německu. Po dvojité nehodě Ogiera postoupil jezdec Citroënu na druhé místo, po chybě Latvaly dokonce vedl. Jenže i on zahodil šanci na vítězství a také havaroval. Do konce zbývaly přitom už jen tři zkoušky.
"Na jednu stranu jsme zklamaní - byli jsme ve vedení a mohli tak pokračovat v naší šňůře vítězství v Německu - ale na druhou stranu, když chci být pozitivní, Kris odváděl celý víkend skvělou práci a byl opravdu blízko svému prvnímu vítězství. Jasně, teď nám bude chvíli trvat, než vstřebáme, že jsme v Německu nevyhráli, ale jsem opravdu šťasný a pozitivní ohledně budoucnosti, zvláště v Austrálii," říká Yves Matton.
Podle něj nebude mít nehoda vliv na možné prodloužení smlouvy mezi Meekem a Citroënem pro další sezonu: "Nic to nezmění. Vloni také udělal nějaké chyby na konci soutěže a já ho pro letošek vzal. Já se dívám na to, co dělá celou soutěž a s tím jsem byl spokojen. Byla to jen malá chyba a já si myslím, že jsme blíže k tomu, abychom byli schopni soutěž vyhrát."
Jezdec z nehody viní nepřesný rozpis, útěchou mu je ale jeho rychlost: "Když jsem uslyšel, že Jari-Matti zastavil, neovlivnilo mě to. Byl jsem v pohodě a další zkoušku začal se stejným pocitem. Bohůžel hned první hláška v mých poznámkách byla až moc optimistická. Měl jsem tam 'pravá naplno, utahuje', ale zatáčka utáhla trošku víc [než jsem čekal]," říká Kris Meeke.
Nedotažené německé snažení až do cíle (možná) Meekea nemusí až tak mrzet
"Auto bylo nedotáčivé, předkem jsme něco trefili a poškodili kolo. Při dalším brždění se auto sklouzlo a my jsme narazili do zdi, zároveň jsme poškodili zavěšení. Nebylo tam žádné bláto, prostě mě to dostalo. Byl jsem opravdu frustrovaný, pro mě to mohl být velký krok vpřed a tým mohl rozšířit svoji šňůru německých vítězství.
Ale to je život a z víkendu si můžeme odnést tolik pozitiv. V posledních 3 nebo 4 soutěžích jsem se hodně posunul vpřed. Dříve jsem byl opravdu zklamaný z tohoto druhu chyb, ale teď, jasně jsem zklamaný, ale není v tom tolik emocí. Jsem schopný to akceptovat a jít dál. A to přesně potřebujeme. Jsem odhodlaný pokračovat až do doby, než budeme schopni bojovat na čele o vítězství. Toho chci dosáhnout," zakončil Meeke.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?