Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, stojí za svým jezdcem, Krisem Meekem, po jeho nehodě v Německé rally. Podle něj byl tento víkend jeho jezdec blíže než kdykoliv předtím k tomu, aby na úrovni MS získal vítězství.
Kris Meeke byl nejbližším rivalem dominantních Volkswagenů v Německu. Po dvojité nehodě Ogiera postoupil jezdec Citroënu na druhé místo, po chybě Latvaly dokonce vedl. Jenže i on zahodil šanci na vítězství a také havaroval. Do konce zbývaly přitom už jen tři zkoušky.
"Na jednu stranu jsme zklamaní - byli jsme ve vedení a mohli tak pokračovat v naší šňůře vítězství v Německu - ale na druhou stranu, když chci být pozitivní, Kris odváděl celý víkend skvělou práci a byl opravdu blízko svému prvnímu vítězství. Jasně, teď nám bude chvíli trvat, než vstřebáme, že jsme v Německu nevyhráli, ale jsem opravdu šťasný a pozitivní ohledně budoucnosti, zvláště v Austrálii," říká Yves Matton.
Podle něj nebude mít nehoda vliv na možné prodloužení smlouvy mezi Meekem a Citroënem pro další sezonu: "Nic to nezmění. Vloni také udělal nějaké chyby na konci soutěže a já ho pro letošek vzal. Já se dívám na to, co dělá celou soutěž a s tím jsem byl spokojen. Byla to jen malá chyba a já si myslím, že jsme blíže k tomu, abychom byli schopni soutěž vyhrát."
Jezdec z nehody viní nepřesný rozpis, útěchou mu je ale jeho rychlost: "Když jsem uslyšel, že Jari-Matti zastavil, neovlivnilo mě to. Byl jsem v pohodě a další zkoušku začal se stejným pocitem. Bohůžel hned první hláška v mých poznámkách byla až moc optimistická. Měl jsem tam 'pravá naplno, utahuje', ale zatáčka utáhla trošku víc [než jsem čekal]," říká Kris Meeke.
Nedotažené německé snažení až do cíle (možná) Meekea nemusí až tak mrzet
"Auto bylo nedotáčivé, předkem jsme něco trefili a poškodili kolo. Při dalším brždění se auto sklouzlo a my jsme narazili do zdi, zároveň jsme poškodili zavěšení. Nebylo tam žádné bláto, prostě mě to dostalo. Byl jsem opravdu frustrovaný, pro mě to mohl být velký krok vpřed a tým mohl rozšířit svoji šňůru německých vítězství.
Ale to je život a z víkendu si můžeme odnést tolik pozitiv. V posledních 3 nebo 4 soutěžích jsem se hodně posunul vpřed. Dříve jsem byl opravdu zklamaný z tohoto druhu chyb, ale teď, jasně jsem zklamaný, ale není v tom tolik emocí. Jsem schopný to akceptovat a jít dál. A to přesně potřebujeme. Jsem odhodlaný pokračovat až do doby, než budeme schopni bojovat na čele o vítězství. Toho chci dosáhnout," zakončil Meeke.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?