Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, stojí za svým jezdcem, Krisem Meekem, po jeho nehodě v Německé rally. Podle něj byl tento víkend jeho jezdec blíže než kdykoliv předtím k tomu, aby na úrovni MS získal vítězství.
Kris Meeke byl nejbližším rivalem dominantních Volkswagenů v Německu. Po dvojité nehodě Ogiera postoupil jezdec Citroënu na druhé místo, po chybě Latvaly dokonce vedl. Jenže i on zahodil šanci na vítězství a také havaroval. Do konce zbývaly přitom už jen tři zkoušky.
"Na jednu stranu jsme zklamaní - byli jsme ve vedení a mohli tak pokračovat v naší šňůře vítězství v Německu - ale na druhou stranu, když chci být pozitivní, Kris odváděl celý víkend skvělou práci a byl opravdu blízko svému prvnímu vítězství. Jasně, teď nám bude chvíli trvat, než vstřebáme, že jsme v Německu nevyhráli, ale jsem opravdu šťasný a pozitivní ohledně budoucnosti, zvláště v Austrálii," říká Yves Matton.
Podle něj nebude mít nehoda vliv na možné prodloužení smlouvy mezi Meekem a Citroënem pro další sezonu: "Nic to nezmění. Vloni také udělal nějaké chyby na konci soutěže a já ho pro letošek vzal. Já se dívám na to, co dělá celou soutěž a s tím jsem byl spokojen. Byla to jen malá chyba a já si myslím, že jsme blíže k tomu, abychom byli schopni soutěž vyhrát."
Jezdec z nehody viní nepřesný rozpis, útěchou mu je ale jeho rychlost: "Když jsem uslyšel, že Jari-Matti zastavil, neovlivnilo mě to. Byl jsem v pohodě a další zkoušku začal se stejným pocitem. Bohůžel hned první hláška v mých poznámkách byla až moc optimistická. Měl jsem tam 'pravá naplno, utahuje', ale zatáčka utáhla trošku víc [než jsem čekal]," říká Kris Meeke.
Nedotažené německé snažení až do cíle (možná) Meekea nemusí až tak mrzet
"Auto bylo nedotáčivé, předkem jsme něco trefili a poškodili kolo. Při dalším brždění se auto sklouzlo a my jsme narazili do zdi, zároveň jsme poškodili zavěšení. Nebylo tam žádné bláto, prostě mě to dostalo. Byl jsem opravdu frustrovaný, pro mě to mohl být velký krok vpřed a tým mohl rozšířit svoji šňůru německých vítězství.
Ale to je život a z víkendu si můžeme odnést tolik pozitiv. V posledních 3 nebo 4 soutěžích jsem se hodně posunul vpřed. Dříve jsem byl opravdu zklamaný z tohoto druhu chyb, ale teď, jasně jsem zklamaný, ale není v tom tolik emocí. Jsem schopný to akceptovat a jít dál. A to přesně potřebujeme. Jsem odhodlaný pokračovat až do doby, než budeme schopni bojovat na čele o vítězství. Toho chci dosáhnout," zakončil Meeke.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.