Rallye Deutschland: Hyundai slaví první vítězství a hned double!

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 22. srpna 2014 19:35
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ18 - cíl: Devátou soutěží sezony je Německá Rally. Je to ale první soutěž roku, která se pojede kompletně na asfaltu. V jaké formě se budou prezentovat jednotliví jezdci? Dokáže někdo v Německu podobně jako vloni porazit Volkswagen?

Po RZ18:

Poslední den soutěže na posádky čekal dvojitý průjezd dvojicí zkoušek - Dhrontal a Grafschaft. Druhý průjezd druhé jmenované byl závěrečnou Power Stage. Hned na první RZ dne musel pro technické problémy odstoupit Robert Kubica a především dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala. Jezdec VW měl nehodu a skonči ve vinicích, posádka je naštěstí nezraněna. Do čela se tak vyhoupl Kris Meeke na Citroënu. Jediným z desítky, kdo si o místo nepolepšil, byl Mikko Hirvonen, kterého díky svému třetímu času předstihl Elfyn Evans. Tovární jezdci M-Sportu si tak opět vyměnili pozice.

Další velké překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat, když hned na další RZ havaroval nový lídr soutěže, Meeke. Na jeho Citroënu urazili kolo, posádka by také měla být nezraněna. Do čela se dostal a nejrychlejší čas zajel Thierry Neuville s Hyundai. Sympatický druhý nejrychlejší byl Evans s Fiestou.

Po servise už k žádným velkým změnám na špičce závodu nedošlo a tým Hyundai tak získal zásluhou své jedničky, Thierryho Neuvilla, první vítězství ve WRC. Úspěch je o to cennější, že druhý byl nakonec Dani Sordo. Pro úplnost dodejme, že na RZ17 zajel nejrychlejší čas Mikko Hirvonen (po jaké době?) a na Power Stage byl nejrychlejší Evans. Na závěrečné zkoušce soutěže si vystřihl druhou nehodu v soutěži ještě Bryan Bouffier s Hyundai.

Výsledky Power Stage:

1) Elfyn Evans +3 body2) Thierry Neuville +2 body3) Mikko Hirvonen +1bod 

Výsledky po RZ18:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.   T. Neuville - N. Gilsoul   Hyundai i20 WRC
3:07:20,2 - - -       2.   D. Sordo - M. Martí  Hyundai i20 WRC
  +40,7
    3.   A. Mikkelsen - O. Floene  Volkswagen Polo R WRC   +58,0
    4.   E. Evans - D. Barritt  Ford Fiesta RS WRC  +1:03,6
    5.   M. Hirvonen - J. Lehtinen  Ford Fiesta RS WRC  +1:10,5
    6.   M. Ostberg - J. Andersson  Citroën DS3 WRC
   +1:22,7     7.   M. Prokop - J. Tománek   Ford Fiesta RS WRC
   +4:52,8
    8.   D. Kuipers - R. Buysmans  Ford Fiesta RS WRC    +9:18,1
    9.   P. Tidemand - E. Axelsson.  Ford Fiesta R5     +11:35,4
   10.   O. Tänak - R. Molder  Ford Fiesta R5     +11:37,2

 

Po RZ14:

V sobotu se začlo asi 17,5 km dlouhou zkouškou Stein & Wein 1. Nejrychlejší čas zajel poměrně překvapivě po delší době pro Ford Robert Kubica. Hned na RZ8 se ale začaly dít věci, když opět chyboval Sébastien Ogier a vylétl z trati takovým způsobem, že byl převezen do nemocnice na pozorování a RZ musela být později zrušena. Posádka je naštěstí nezraněna. 

Další dopolední RZ, kterou bychom mohli nazvat takovým prologem slavné Panzerplatte (oficiálně se jmenovala Arena Panzerplatte 1 a měřila pouhé 3 km) vyhrál Jari-Matti Latvala, který si tak upevnil vedení. V TOP10 nedošlo k žádným změnám, i když Elfyn Evans se přiblížil na pouhých 0,9s svému týmovému kolegovi, Mikku Hirvonenovi. Těsné to bylo také od třetího do pátého místa, kde trojici Sordo, Mikkelsen a Neuville dělilo pouze 4,6s.

Na klasice této soutěže (Panzerplatte Lang 1) došlo mezi nejlepšími hned k několika změnám, když se na průběžné třetí místo vyhoupl Neuville, o místo si pohoršil Sordo a na páté místo se propadl Mikkelsen. O 0,4s se na šesté místo posunul před týmového kolegu Evans. Kubica lehce poškodil přední kolo po kontaktu s Hinkelsteinem. RZ vyhrál o 0,7s před Neuvillem průběžně vedoucí Latvala. 

Odpoledne na posádky čekaly druhé průjezdy stejných čtyř testů. V prvním z nich, RZ11, byl nejrychlejší opět Latvala. Hirvonen se díky čtvrtému času posunul zpět na šesté místo před Evanse. Na RZ12 zajel opět nejrychlejší čas Kubica a po dvou nejrychlejších časech v úvodu Rally Monte Carlo ukazuje, že asfaltu opravdu umí. Na posledních dvou zkouškách dve ve vojenském prostoru byl nejrychlejší zase Jari-Matti s Volkswagenem. Na RZ14 musel po nehodě odstoupit Bryan Bouffier s Hyundai, který byl do té doby devátý. Jeho místo tak zaujal náš Martin Prokop.

Výsledky po RZ14:

Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.
  J. M. Latvala - M. Anttila  Volkswagen Polo R WRC 2:19:00,7 - - - 
     2.   K. Meeke - P. Nagle  Citroën DS3 WRC   +56,6
    3.   T. Neuville - N. Gilsoul   Hyundai i20 WRC
  +1:00,9     4.   D. Sordo - M. Martí  Hyundai i20 WRC
 +1:26,8     5.
  A. Mikkelsen - O. Floene  Volkswagen Polo R WRC  +1:37,0     6.
  M. Hirvonen - J. Lehtinen  Ford Fiesta RS WRC    +1:53,2
    7.   E. Evans - D. Barritt  Ford Fiesta RS WRC    +1:58,1
    8.   M. Ostberg - J. Andersson  Citroën DS3 WRC  
 +1:59,3     9.   M. Prokop - J. Tománek  Ford Fiesta RS WRC  
  +4:09,6    10.
  R. Kubica - M. Szczepaniak  Ford Fiesta RS WRC     +6:39,1

 

Po RZ6:

Dnes bylo na programu šest měřených testů, tři rychlostní zkoušky o dvou průjezdec. Nejrychleji začalo duo továrních Volkswagenů - Ogier vyhrál úvodní dva testy, Latvala jeden. V dopolední sekci se lehce mimo trať ocitl Robert Kubica. Jezdec v úzké zatáčce vycestoval se svým Fordem Fiesta RS WRC z tratě, ale zůstal za něco zaseklý a nemohl se dostat na trať. Ztratil zhruba 4:15 minuty. 

Za dvojicí Volkswagenů se na třetím místě po dopolední sekci osamostatnil Meeke s Citroënem, který v průběhu dne, stejně jako většina později startujících jezdců (Kubica, Hirvonen atd.) hořekoval nad vytahaným blátem. Za nimi bojovali Mikkelsen se Sordem a Ostbergem, kterému se povedl vstup do soutěže (třetí čas na RZ1). Hirvonen držel po dopoledni v šachu Neuvillea a Evans Bouffiera.

I odpoledne braly Volkswageny všechny nejrychlejší časy, Ogier vyhrál RZ4 a Latvala RZ5 a RZ6. V dnešní poslední zkoušce však přišla pro Volkswagen velká rána, protože jejich šampion, Séb Ogier, nezvládl jeden z průjezdů mezi vinicemi, vyletěl do nich. Poté se pokusil pokračovat po jiné silnici, ale to nešlo, a tak museli i s funkčním autem pro dnešek vzdát. Na čele je po první etapě tedy Latvala se slušným náskokem.

Druhé místo drží stabilně jedoucí Meeke, který si udržuje náskok zhruba pěti vteřin na bojující dvojici Mikkelsen, Sordo. Španěl na závěr dne "vystřihl" druhý čas, a tak má po dnešku v duelu o třetí místo navrch. Po dopoledni šestý Ostberg se propadl až na osmé místo, pátý je Neuville, který se dostal před Hirvonena. 

Dvojice Fordů týmu M-Sport je na šestém a sedmém místě, lehce navrch má Fin. Devátý s poměrně větší ztrátou je Bryan Bouffier, který zažívá svůj debut v Německu. Martin Prokop, který si dopoledne na svůj vůz dost stěžoval, je po první etapě desátý s náskokem téměř minuty a půl na Kuiperse.

Výsledky po RZ6:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace)
Ztráta na vedoucího     1.   J. M. Latvala - M. Anttila  Volkswagen Polo R WRC 59:36,8
- - -       2.
  K. Meeke - P. Nagle  Citroën DS3 WRC   +37,0     3.
  D. Sordo - M. Martí  Hyundai i20 WRC   +42,6
    4.   A. Mikkelsen - O. Floene  Volkswagen Polo R WRC  +45,6
    5.   T. Neuville - N. Gilsoul   Hyundai i20 WRC
 +53,1     6.   M. Hirvonen - J. Lehtinen  Ford Fiesta RS WRC  
 +55,0     7.
  E. Evans - D. Barritt  Ford Fiesta RS WRC    +1:00,2     8.
  M. Ostberg - J. Andersson  Citroën DS3 WRC    +1:01,9
    9.   B. Bouffier - X. Panseri  Hyundai i20 WRC     +1:35,6
   10.   M. Prokop - J. Tománek  Ford Fiesta RS WRC  
  +2:07,1

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.