AKTUALIZACE PO RZ18 - cíl: Devátou soutěží sezony je Německá Rally. Je to ale první soutěž roku, která se pojede kompletně na asfaltu. V jaké formě se budou prezentovat jednotliví jezdci? Dokáže někdo v Německu podobně jako vloni porazit Volkswagen?
Po RZ18:
Poslední den soutěže na posádky čekal dvojitý průjezd dvojicí zkoušek - Dhrontal a Grafschaft. Druhý průjezd druhé jmenované byl závěrečnou Power Stage. Hned na první RZ dne musel pro technické problémy odstoupit Robert Kubica a především dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala. Jezdec VW měl nehodu a skonči ve vinicích, posádka je naštěstí nezraněna. Do čela se tak vyhoupl Kris Meeke na Citroënu. Jediným z desítky, kdo si o místo nepolepšil, byl Mikko Hirvonen, kterého díky svému třetímu času předstihl Elfyn Evans. Tovární jezdci M-Sportu si tak opět vyměnili pozice.
Další velké překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat, když hned na další RZ havaroval nový lídr soutěže, Meeke. Na jeho Citroënu urazili kolo, posádka by také měla být nezraněna. Do čela se dostal a nejrychlejší čas zajel Thierry Neuville s Hyundai. Sympatický druhý nejrychlejší byl Evans s Fiestou.
Po servise už k žádným velkým změnám na špičce závodu nedošlo a tým Hyundai tak získal zásluhou své jedničky, Thierryho Neuvilla, první vítězství ve WRC. Úspěch je o to cennější, že druhý byl nakonec Dani Sordo. Pro úplnost dodejme, že na RZ17 zajel nejrychlejší čas Mikko Hirvonen (po jaké době?) a na Power Stage byl nejrychlejší Evans. Na závěrečné zkoušce soutěže si vystřihl druhou nehodu v soutěži ještě Bryan Bouffier s Hyundai.
Výsledky Power Stage:
1) Elfyn Evans +3 body2) Thierry Neuville +2 body3) Mikko Hirvonen +1bod
Výsledky po RZ18:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 3:07:20,2 - - - 2. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +40,7 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +58,0 4. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:03,6 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:10,5 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:22,7 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:52,8 8. D. Kuipers - R. Buysmans Ford Fiesta RS WRC +9:18,1 9. P. Tidemand - E. Axelsson. Ford Fiesta R5 +11:35,4 10. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R5 +11:37,2
Po RZ14:
V sobotu se začlo asi 17,5 km dlouhou zkouškou Stein & Wein 1. Nejrychlejší čas zajel poměrně překvapivě po delší době pro Ford Robert Kubica. Hned na RZ8 se ale začaly dít věci, když opět chyboval Sébastien Ogier a vylétl z trati takovým způsobem, že byl převezen do nemocnice na pozorování a RZ musela být později zrušena. Posádka je naštěstí nezraněna.
Další dopolední RZ, kterou bychom mohli nazvat takovým prologem slavné Panzerplatte (oficiálně se jmenovala Arena Panzerplatte 1 a měřila pouhé 3 km) vyhrál Jari-Matti Latvala, který si tak upevnil vedení. V TOP10 nedošlo k žádným změnám, i když Elfyn Evans se přiblížil na pouhých 0,9s svému týmovému kolegovi, Mikku Hirvonenovi. Těsné to bylo také od třetího do pátého místa, kde trojici Sordo, Mikkelsen a Neuville dělilo pouze 4,6s.
Na klasice této soutěže (Panzerplatte Lang 1) došlo mezi nejlepšími hned k několika změnám, když se na průběžné třetí místo vyhoupl Neuville, o místo si pohoršil Sordo a na páté místo se propadl Mikkelsen. O 0,4s se na šesté místo posunul před týmového kolegu Evans. Kubica lehce poškodil přední kolo po kontaktu s Hinkelsteinem. RZ vyhrál o 0,7s před Neuvillem průběžně vedoucí Latvala.
Odpoledne na posádky čekaly druhé průjezdy stejných čtyř testů. V prvním z nich, RZ11, byl nejrychlejší opět Latvala. Hirvonen se díky čtvrtému času posunul zpět na šesté místo před Evanse. Na RZ12 zajel opět nejrychlejší čas Kubica a po dvou nejrychlejších časech v úvodu Rally Monte Carlo ukazuje, že asfaltu opravdu umí. Na posledních dvou zkouškách dve ve vojenském prostoru byl nejrychlejší zase Jari-Matti s Volkswagenem. Na RZ14 musel po nehodě odstoupit Bryan Bouffier s Hyundai, který byl do té doby devátý. Jeho místo tak zaujal náš Martin Prokop.
Výsledky po RZ14:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:19:00,7 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +56,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:00,9 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:26,8 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:37,0 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:53,2 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:58,1 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:59,3 9. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:09,6 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:39,1
Po RZ6:
Dnes bylo na programu šest měřených testů, tři rychlostní zkoušky o dvou průjezdec. Nejrychleji začalo duo továrních Volkswagenů - Ogier vyhrál úvodní dva testy, Latvala jeden. V dopolední sekci se lehce mimo trať ocitl Robert Kubica. Jezdec v úzké zatáčce vycestoval se svým Fordem Fiesta RS WRC z tratě, ale zůstal za něco zaseklý a nemohl se dostat na trať. Ztratil zhruba 4:15 minuty.
Za dvojicí Volkswagenů se na třetím místě po dopolední sekci osamostatnil Meeke s Citroënem, který v průběhu dne, stejně jako většina později startujících jezdců (Kubica, Hirvonen atd.) hořekoval nad vytahaným blátem. Za nimi bojovali Mikkelsen se Sordem a Ostbergem, kterému se povedl vstup do soutěže (třetí čas na RZ1). Hirvonen držel po dopoledni v šachu Neuvillea a Evans Bouffiera.
I odpoledne braly Volkswageny všechny nejrychlejší časy, Ogier vyhrál RZ4 a Latvala RZ5 a RZ6. V dnešní poslední zkoušce však přišla pro Volkswagen velká rána, protože jejich šampion, Séb Ogier, nezvládl jeden z průjezdů mezi vinicemi, vyletěl do nich. Poté se pokusil pokračovat po jiné silnici, ale to nešlo, a tak museli i s funkčním autem pro dnešek vzdát. Na čele je po první etapě tedy Latvala se slušným náskokem.
Druhé místo drží stabilně jedoucí Meeke, který si udržuje náskok zhruba pěti vteřin na bojující dvojici Mikkelsen, Sordo. Španěl na závěr dne "vystřihl" druhý čas, a tak má po dnešku v duelu o třetí místo navrch. Po dopoledni šestý Ostberg se propadl až na osmé místo, pátý je Neuville, který se dostal před Hirvonena.
Dvojice Fordů týmu M-Sport je na šestém a sedmém místě, lehce navrch má Fin. Devátý s poměrně větší ztrátou je Bryan Bouffier, který zažívá svůj debut v Německu. Martin Prokop, který si dopoledne na svůj vůz dost stěžoval, je po první etapě desátý s náskokem téměř minuty a půl na Kuiperse.
Výsledky po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 59:36,8 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +37,0 3. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +42,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +45,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +53,1 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +55,0 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:00,2 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:01,9 9. B. Bouffier - X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:35,6 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:07,1
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.