AKTUALIZACE PO RZ18 - cíl: Devátou soutěží sezony je Německá Rally. Je to ale první soutěž roku, která se pojede kompletně na asfaltu. V jaké formě se budou prezentovat jednotliví jezdci? Dokáže někdo v Německu podobně jako vloni porazit Volkswagen?
Po RZ18:
Poslední den soutěže na posádky čekal dvojitý průjezd dvojicí zkoušek - Dhrontal a Grafschaft. Druhý průjezd druhé jmenované byl závěrečnou Power Stage. Hned na první RZ dne musel pro technické problémy odstoupit Robert Kubica a především dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala. Jezdec VW měl nehodu a skonči ve vinicích, posádka je naštěstí nezraněna. Do čela se tak vyhoupl Kris Meeke na Citroënu. Jediným z desítky, kdo si o místo nepolepšil, byl Mikko Hirvonen, kterého díky svému třetímu času předstihl Elfyn Evans. Tovární jezdci M-Sportu si tak opět vyměnili pozice.
Další velké překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat, když hned na další RZ havaroval nový lídr soutěže, Meeke. Na jeho Citroënu urazili kolo, posádka by také měla být nezraněna. Do čela se dostal a nejrychlejší čas zajel Thierry Neuville s Hyundai. Sympatický druhý nejrychlejší byl Evans s Fiestou.
Po servise už k žádným velkým změnám na špičce závodu nedošlo a tým Hyundai tak získal zásluhou své jedničky, Thierryho Neuvilla, první vítězství ve WRC. Úspěch je o to cennější, že druhý byl nakonec Dani Sordo. Pro úplnost dodejme, že na RZ17 zajel nejrychlejší čas Mikko Hirvonen (po jaké době?) a na Power Stage byl nejrychlejší Evans. Na závěrečné zkoušce soutěže si vystřihl druhou nehodu v soutěži ještě Bryan Bouffier s Hyundai.
Výsledky Power Stage:
1) Elfyn Evans +3 body2) Thierry Neuville +2 body3) Mikko Hirvonen +1bod
Výsledky po RZ18:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 3:07:20,2 - - - 2. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +40,7 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +58,0 4. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:03,6 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:10,5 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:22,7 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:52,8 8. D. Kuipers - R. Buysmans Ford Fiesta RS WRC +9:18,1 9. P. Tidemand - E. Axelsson. Ford Fiesta R5 +11:35,4 10. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R5 +11:37,2
Po RZ14:
V sobotu se začlo asi 17,5 km dlouhou zkouškou Stein & Wein 1. Nejrychlejší čas zajel poměrně překvapivě po delší době pro Ford Robert Kubica. Hned na RZ8 se ale začaly dít věci, když opět chyboval Sébastien Ogier a vylétl z trati takovým způsobem, že byl převezen do nemocnice na pozorování a RZ musela být později zrušena. Posádka je naštěstí nezraněna.
Další dopolední RZ, kterou bychom mohli nazvat takovým prologem slavné Panzerplatte (oficiálně se jmenovala Arena Panzerplatte 1 a měřila pouhé 3 km) vyhrál Jari-Matti Latvala, který si tak upevnil vedení. V TOP10 nedošlo k žádným změnám, i když Elfyn Evans se přiblížil na pouhých 0,9s svému týmovému kolegovi, Mikku Hirvonenovi. Těsné to bylo také od třetího do pátého místa, kde trojici Sordo, Mikkelsen a Neuville dělilo pouze 4,6s.
Na klasice této soutěže (Panzerplatte Lang 1) došlo mezi nejlepšími hned k několika změnám, když se na průběžné třetí místo vyhoupl Neuville, o místo si pohoršil Sordo a na páté místo se propadl Mikkelsen. O 0,4s se na šesté místo posunul před týmového kolegu Evans. Kubica lehce poškodil přední kolo po kontaktu s Hinkelsteinem. RZ vyhrál o 0,7s před Neuvillem průběžně vedoucí Latvala.
Odpoledne na posádky čekaly druhé průjezdy stejných čtyř testů. V prvním z nich, RZ11, byl nejrychlejší opět Latvala. Hirvonen se díky čtvrtému času posunul zpět na šesté místo před Evanse. Na RZ12 zajel opět nejrychlejší čas Kubica a po dvou nejrychlejších časech v úvodu Rally Monte Carlo ukazuje, že asfaltu opravdu umí. Na posledních dvou zkouškách dve ve vojenském prostoru byl nejrychlejší zase Jari-Matti s Volkswagenem. Na RZ14 musel po nehodě odstoupit Bryan Bouffier s Hyundai, který byl do té doby devátý. Jeho místo tak zaujal náš Martin Prokop.
Výsledky po RZ14:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:19:00,7 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +56,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:00,9 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:26,8 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:37,0 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:53,2 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:58,1 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:59,3 9. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:09,6 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:39,1
Po RZ6:
Dnes bylo na programu šest měřených testů, tři rychlostní zkoušky o dvou průjezdec. Nejrychleji začalo duo továrních Volkswagenů - Ogier vyhrál úvodní dva testy, Latvala jeden. V dopolední sekci se lehce mimo trať ocitl Robert Kubica. Jezdec v úzké zatáčce vycestoval se svým Fordem Fiesta RS WRC z tratě, ale zůstal za něco zaseklý a nemohl se dostat na trať. Ztratil zhruba 4:15 minuty.
Za dvojicí Volkswagenů se na třetím místě po dopolední sekci osamostatnil Meeke s Citroënem, který v průběhu dne, stejně jako většina později startujících jezdců (Kubica, Hirvonen atd.) hořekoval nad vytahaným blátem. Za nimi bojovali Mikkelsen se Sordem a Ostbergem, kterému se povedl vstup do soutěže (třetí čas na RZ1). Hirvonen držel po dopoledni v šachu Neuvillea a Evans Bouffiera.
I odpoledne braly Volkswageny všechny nejrychlejší časy, Ogier vyhrál RZ4 a Latvala RZ5 a RZ6. V dnešní poslední zkoušce však přišla pro Volkswagen velká rána, protože jejich šampion, Séb Ogier, nezvládl jeden z průjezdů mezi vinicemi, vyletěl do nich. Poté se pokusil pokračovat po jiné silnici, ale to nešlo, a tak museli i s funkčním autem pro dnešek vzdát. Na čele je po první etapě tedy Latvala se slušným náskokem.
Druhé místo drží stabilně jedoucí Meeke, který si udržuje náskok zhruba pěti vteřin na bojující dvojici Mikkelsen, Sordo. Španěl na závěr dne "vystřihl" druhý čas, a tak má po dnešku v duelu o třetí místo navrch. Po dopoledni šestý Ostberg se propadl až na osmé místo, pátý je Neuville, který se dostal před Hirvonena.
Dvojice Fordů týmu M-Sport je na šestém a sedmém místě, lehce navrch má Fin. Devátý s poměrně větší ztrátou je Bryan Bouffier, který zažívá svůj debut v Německu. Martin Prokop, který si dopoledne na svůj vůz dost stěžoval, je po první etapě desátý s náskokem téměř minuty a půl na Kuiperse.
Výsledky po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 59:36,8 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +37,0 3. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +42,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +45,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +53,1 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +55,0 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:00,2 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:01,9 9. B. Bouffier - X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:35,6 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:07,1
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?