AKTUALIZACE PO RZ18 - cíl: Devátou soutěží sezony je Německá Rally. Je to ale první soutěž roku, která se pojede kompletně na asfaltu. V jaké formě se budou prezentovat jednotliví jezdci? Dokáže někdo v Německu podobně jako vloni porazit Volkswagen?
Po RZ18:
Poslední den soutěže na posádky čekal dvojitý průjezd dvojicí zkoušek - Dhrontal a Grafschaft. Druhý průjezd druhé jmenované byl závěrečnou Power Stage. Hned na první RZ dne musel pro technické problémy odstoupit Robert Kubica a především dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala. Jezdec VW měl nehodu a skonči ve vinicích, posádka je naštěstí nezraněna. Do čela se tak vyhoupl Kris Meeke na Citroënu. Jediným z desítky, kdo si o místo nepolepšil, byl Mikko Hirvonen, kterého díky svému třetímu času předstihl Elfyn Evans. Tovární jezdci M-Sportu si tak opět vyměnili pozice.
Další velké překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat, když hned na další RZ havaroval nový lídr soutěže, Meeke. Na jeho Citroënu urazili kolo, posádka by také měla být nezraněna. Do čela se dostal a nejrychlejší čas zajel Thierry Neuville s Hyundai. Sympatický druhý nejrychlejší byl Evans s Fiestou.
Po servise už k žádným velkým změnám na špičce závodu nedošlo a tým Hyundai tak získal zásluhou své jedničky, Thierryho Neuvilla, první vítězství ve WRC. Úspěch je o to cennější, že druhý byl nakonec Dani Sordo. Pro úplnost dodejme, že na RZ17 zajel nejrychlejší čas Mikko Hirvonen (po jaké době?) a na Power Stage byl nejrychlejší Evans. Na závěrečné zkoušce soutěže si vystřihl druhou nehodu v soutěži ještě Bryan Bouffier s Hyundai.
Výsledky Power Stage:
1) Elfyn Evans +3 body2) Thierry Neuville +2 body3) Mikko Hirvonen +1bod
Výsledky po RZ18:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 3:07:20,2 - - - 2. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +40,7 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +58,0 4. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:03,6 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:10,5 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:22,7 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:52,8 8. D. Kuipers - R. Buysmans Ford Fiesta RS WRC +9:18,1 9. P. Tidemand - E. Axelsson. Ford Fiesta R5 +11:35,4 10. O. Tänak - R. Molder Ford Fiesta R5 +11:37,2
Po RZ14:
V sobotu se začlo asi 17,5 km dlouhou zkouškou Stein & Wein 1. Nejrychlejší čas zajel poměrně překvapivě po delší době pro Ford Robert Kubica. Hned na RZ8 se ale začaly dít věci, když opět chyboval Sébastien Ogier a vylétl z trati takovým způsobem, že byl převezen do nemocnice na pozorování a RZ musela být později zrušena. Posádka je naštěstí nezraněna.
Další dopolední RZ, kterou bychom mohli nazvat takovým prologem slavné Panzerplatte (oficiálně se jmenovala Arena Panzerplatte 1 a měřila pouhé 3 km) vyhrál Jari-Matti Latvala, který si tak upevnil vedení. V TOP10 nedošlo k žádným změnám, i když Elfyn Evans se přiblížil na pouhých 0,9s svému týmovému kolegovi, Mikku Hirvonenovi. Těsné to bylo také od třetího do pátého místa, kde trojici Sordo, Mikkelsen a Neuville dělilo pouze 4,6s.
Na klasice této soutěže (Panzerplatte Lang 1) došlo mezi nejlepšími hned k několika změnám, když se na průběžné třetí místo vyhoupl Neuville, o místo si pohoršil Sordo a na páté místo se propadl Mikkelsen. O 0,4s se na šesté místo posunul před týmového kolegu Evans. Kubica lehce poškodil přední kolo po kontaktu s Hinkelsteinem. RZ vyhrál o 0,7s před Neuvillem průběžně vedoucí Latvala.
Odpoledne na posádky čekaly druhé průjezdy stejných čtyř testů. V prvním z nich, RZ11, byl nejrychlejší opět Latvala. Hirvonen se díky čtvrtému času posunul zpět na šesté místo před Evanse. Na RZ12 zajel opět nejrychlejší čas Kubica a po dvou nejrychlejších časech v úvodu Rally Monte Carlo ukazuje, že asfaltu opravdu umí. Na posledních dvou zkouškách dve ve vojenském prostoru byl nejrychlejší zase Jari-Matti s Volkswagenem. Na RZ14 musel po nehodě odstoupit Bryan Bouffier s Hyundai, který byl do té doby devátý. Jeho místo tak zaujal náš Martin Prokop.
Výsledky po RZ14:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:19:00,7 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +56,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:00,9 4. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +1:26,8 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:37,0 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:53,2 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:58,1 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:59,3 9. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:09,6 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:39,1
Po RZ6:
Dnes bylo na programu šest měřených testů, tři rychlostní zkoušky o dvou průjezdec. Nejrychleji začalo duo továrních Volkswagenů - Ogier vyhrál úvodní dva testy, Latvala jeden. V dopolední sekci se lehce mimo trať ocitl Robert Kubica. Jezdec v úzké zatáčce vycestoval se svým Fordem Fiesta RS WRC z tratě, ale zůstal za něco zaseklý a nemohl se dostat na trať. Ztratil zhruba 4:15 minuty.
Za dvojicí Volkswagenů se na třetím místě po dopolední sekci osamostatnil Meeke s Citroënem, který v průběhu dne, stejně jako většina později startujících jezdců (Kubica, Hirvonen atd.) hořekoval nad vytahaným blátem. Za nimi bojovali Mikkelsen se Sordem a Ostbergem, kterému se povedl vstup do soutěže (třetí čas na RZ1). Hirvonen držel po dopoledni v šachu Neuvillea a Evans Bouffiera.
I odpoledne braly Volkswageny všechny nejrychlejší časy, Ogier vyhrál RZ4 a Latvala RZ5 a RZ6. V dnešní poslední zkoušce však přišla pro Volkswagen velká rána, protože jejich šampion, Séb Ogier, nezvládl jeden z průjezdů mezi vinicemi, vyletěl do nich. Poté se pokusil pokračovat po jiné silnici, ale to nešlo, a tak museli i s funkčním autem pro dnešek vzdát. Na čele je po první etapě tedy Latvala se slušným náskokem.
Druhé místo drží stabilně jedoucí Meeke, který si udržuje náskok zhruba pěti vteřin na bojující dvojici Mikkelsen, Sordo. Španěl na závěr dne "vystřihl" druhý čas, a tak má po dnešku v duelu o třetí místo navrch. Po dopoledni šestý Ostberg se propadl až na osmé místo, pátý je Neuville, který se dostal před Hirvonena.
Dvojice Fordů týmu M-Sport je na šestém a sedmém místě, lehce navrch má Fin. Devátý s poměrně větší ztrátou je Bryan Bouffier, který zažívá svůj debut v Německu. Martin Prokop, který si dopoledne na svůj vůz dost stěžoval, je po první etapě desátý s náskokem téměř minuty a půl na Kuiperse.
Výsledky po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 59:36,8 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +37,0 3. D. Sordo - M. Martí Hyundai i20 WRC +42,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +45,6 5. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +53,1 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +55,0 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:00,2 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:01,9 9. B. Bouffier - X. Panseri Hyundai i20 WRC +1:35,6 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:07,1
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.