Thierry Neuville šel v shakedownu se svým Hyundai i20 WRC přes střechu. Start by ale měl stihnout. Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem Polo R WRC.
Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC šel v shakedownu přes střechu. Belgičan dvakrát projel trať shakedownu bez problémů, potřetí skončil ve vinicích. "Byla to rychlá levá zatáčka, která utahovala. Zadkem jsem trefil kamennou zídku. To mě vyhodilo a na trávě jsem ztratil zadek auta. Pak už jsme jeli vinicemi," popsal situaci jezdec.
"Okamžitě jsme se přetočili a auto ne a ne se zastavit. Na svahu jsme se převalili asi šestkrát nebo sedmkrát a až poté se konečně zastavili. Dveře na straně Nicolase se otevřely, což není ve svahu, kde je spousta kovových tyček, moc bezpečné. Měli jsme štěstí, že se nám nic nestalo!" pokračoval Thierry Neuville.
Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem, ten o půl vteřiny porazil Ogiera. I třetí místo si připsal díky Mikkelsenovi Volkswagen. Za touto trojicí se seřadili nejrychlejší zátupci dalších značek: Kris Meeke (4.), Dani Sordo (5.) a Mikko Hirvonen (6.).
Výsledky shakedownu:
1) Jari-Matti Latvala 2:20,8 min.2) Sébastien Ogier +0,5s3) Andreas Mikkelsen +1,1s4) Kris Meeke +1,7s5) Dani Sordo +2,2s6) Mikko Hirvonen +2,9s7) Robert Kubica +3,1s=) Thierry Neuville +3,1s9) Mads Ostberg +3,3s10) Elfyn Evans +4,4s11) Dennis Kuipers +5,9s=) Bryan Bouffier +6,9s13) Martin Prokop +6,9s14) Yuriy Protasov +8,1s15) Sam Moffett +9,1s16) Jaroslav Melichárek +10,3s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.