Thierry Neuville šel v shakedownu se svým Hyundai i20 WRC přes střechu. Start by ale měl stihnout. Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem Polo R WRC.
Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC šel v shakedownu přes střechu. Belgičan dvakrát projel trať shakedownu bez problémů, potřetí skončil ve vinicích. "Byla to rychlá levá zatáčka, která utahovala. Zadkem jsem trefil kamennou zídku. To mě vyhodilo a na trávě jsem ztratil zadek auta. Pak už jsme jeli vinicemi," popsal situaci jezdec.
"Okamžitě jsme se přetočili a auto ne a ne se zastavit. Na svahu jsme se převalili asi šestkrát nebo sedmkrát a až poté se konečně zastavili. Dveře na straně Nicolase se otevřely, což není ve svahu, kde je spousta kovových tyček, moc bezpečné. Měli jsme štěstí, že se nám nic nestalo!" pokračoval Thierry Neuville.
Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem, ten o půl vteřiny porazil Ogiera. I třetí místo si připsal díky Mikkelsenovi Volkswagen. Za touto trojicí se seřadili nejrychlejší zátupci dalších značek: Kris Meeke (4.), Dani Sordo (5.) a Mikko Hirvonen (6.).
Výsledky shakedownu:
1) Jari-Matti Latvala 2:20,8 min.2) Sébastien Ogier +0,5s3) Andreas Mikkelsen +1,1s4) Kris Meeke +1,7s5) Dani Sordo +2,2s6) Mikko Hirvonen +2,9s7) Robert Kubica +3,1s=) Thierry Neuville +3,1s9) Mads Ostberg +3,3s10) Elfyn Evans +4,4s11) Dennis Kuipers +5,9s=) Bryan Bouffier +6,9s13) Martin Prokop +6,9s14) Yuriy Protasov +8,1s15) Sam Moffett +9,1s16) Jaroslav Melichárek +10,3s
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?