Statistiky mluví jasně - od té doby, co je v kalendáři MS v automobilových soutěžích Rallye Deutschland, tak se žádné jiné značce než Citroënu nepovedlo v Německu vyhrát. Nad pokračováním této série ale visí otazník, letos zatím ve všech závodech vyhrál Volkswagen.
Rallye Deutschland a Citroën, tato dvě jména patří hned od začátku k sobě. Citroën zde vlastně poprvé vyhrál ještě v době, kdy soutěž nebyla součástí MS. S Xsarou WRC zde v roce 2001 zahájil úspěšnou sérii Philippe Bugalski. Mezi léty 2002 a 2012 jsme sledovali neskutečnou sérii devíti vítězství v řadě v podání Sébastiena Loeba.
Vloni zajistil francouzské značce triumf Dani Sordo. Letos, pokud chtějí u Citroënu prodloužit tuto řádku úspěchů, musejí věřit Madsi Ostbergovi a Krisi Meekeovi. Oba jezdci ale mají s DS3 WRC na asfaltu jen pramálo zkušeností. "Týmu hodně věřím, naše auto bylo na tomto povrchu vždy velmi rychlé.
Ted bude záležet na mě, abych to přetavil v dobrý výsledek. Pokud vše půjde dobře, chtěl bych být v TOP5," vidí reálně své šance Mads Ostberg. Jeho týmový kolega, který ve Finsku zazářil, chce využít zkušeností z Monte Carla zkraje sezony. I tam totiž dojel Kris Meeke na třetím místě: "Už jsem ale tři roky na žádné pořádné asfaltové rally nejel.
Brzy se s tímto povrchem ale sžiji. DS3 WRC je konkurenceschopný vůz a tým zná soutěž dobře. Mám vše pro to, abych zde získal maximum. Doufám, že budu pokračovat tam, kde jsem ve Finsku přestal."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?