Rallye Deutschland, padne poslední bašta Citroënu?

Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid
Meeke, Kris/Ostberg, Mads/Al Quassimi, Khalid, foto: Citroën Racing
iM2 18. srpna 2014 22:06
Sdílej:

Statistiky mluví jasně - od té doby, co je v kalendáři MS v automobilových soutěžích Rallye Deutschland, tak se žádné jiné značce než Citroënu nepovedlo v Německu vyhrát. Nad pokračováním této série ale visí otazník, letos zatím ve všech závodech vyhrál Volkswagen.

Rallye Deutschland a Citroën, tato dvě jména patří hned od začátku k sobě. Citroën zde vlastně poprvé vyhrál ještě v době, kdy soutěž nebyla součástí MS. S Xsarou WRC zde v roce 2001 zahájil úspěšnou sérii Philippe Bugalski. Mezi léty 2002 a 2012 jsme sledovali neskutečnou sérii devíti vítězství v řadě v podání Sébastiena Loeba. 

Vloni zajistil francouzské značce triumf Dani Sordo. Letos, pokud chtějí u Citroënu prodloužit tuto řádku úspěchů, musejí věřit Madsi Ostbergovi a Krisi Meekeovi. Oba jezdci ale mají s DS3 WRC na asfaltu jen pramálo zkušeností. "Týmu hodně věřím, naše auto bylo na tomto povrchu vždy velmi rychlé.

Ted bude záležet na mě, abych to přetavil v dobrý výsledek. Pokud vše půjde dobře, chtěl bych být v TOP5," vidí reálně své šance Mads Ostberg. Jeho týmový kolega, který ve Finsku zazářil, chce využít zkušeností z Monte Carla zkraje sezony. I tam totiž dojel Kris Meeke na třetím místě: "Už jsem ale tři roky na žádné pořádné asfaltové rally nejel.

Brzy se s tímto povrchem ale sžiji. DS3 WRC je konkurenceschopný vůz a tým zná soutěž dobře. Mám vše pro to, abych zde získal maximum. Doufám, že budu pokračovat tam, kde jsem ve Finsku přestal."

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.