Statistiky mluví jasně - od té doby, co je v kalendáři MS v automobilových soutěžích Rallye Deutschland, tak se žádné jiné značce než Citroënu nepovedlo v Německu vyhrát. Nad pokračováním této série ale visí otazník, letos zatím ve všech závodech vyhrál Volkswagen.
Rallye Deutschland a Citroën, tato dvě jména patří hned od začátku k sobě. Citroën zde vlastně poprvé vyhrál ještě v době, kdy soutěž nebyla součástí MS. S Xsarou WRC zde v roce 2001 zahájil úspěšnou sérii Philippe Bugalski. Mezi léty 2002 a 2012 jsme sledovali neskutečnou sérii devíti vítězství v řadě v podání Sébastiena Loeba.
Vloni zajistil francouzské značce triumf Dani Sordo. Letos, pokud chtějí u Citroënu prodloužit tuto řádku úspěchů, musejí věřit Madsi Ostbergovi a Krisi Meekeovi. Oba jezdci ale mají s DS3 WRC na asfaltu jen pramálo zkušeností. "Týmu hodně věřím, naše auto bylo na tomto povrchu vždy velmi rychlé.
Ted bude záležet na mě, abych to přetavil v dobrý výsledek. Pokud vše půjde dobře, chtěl bych být v TOP5," vidí reálně své šance Mads Ostberg. Jeho týmový kolega, který ve Finsku zazářil, chce využít zkušeností z Monte Carla zkraje sezony. I tam totiž dojel Kris Meeke na třetím místě: "Už jsem ale tři roky na žádné pořádné asfaltové rally nejel.
Brzy se s tímto povrchem ale sžiji. DS3 WRC je konkurenceschopný vůz a tým zná soutěž dobře. Mám vše pro to, abych zde získal maximum. Doufám, že budu pokračovat tam, kde jsem ve Finsku přestal."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?