Kris Meeke ukázal na velmi rychlých měřených testech ve finských lesích velice zajímavý výkon. Další možnost se předvést bude mít Severní Ir v Německu a tratě v okolí Trieru mu sedí. Podaří se mu další překvapení?
Stejně jako vloni dokázal Kris Meeke na finských cestách předvést velice působivý výkon, letos ale svoje snažení dokázat dotáhnout až do cíle a získal třetí místo, vloni totiž skončila jeho snaha havárií. Jeho výkonová křivka tedy stoupá a ve druhé polovině sezony by měl Meeke předvést další dobré výkony, pojede se totiž na tratích, které už z minulosti zná.
"U Citroënu ví, že jsem si na prvních pěti nebo šesti závodech musel zvyknout na tým a auto. Navíc pro mě bylo mnoho soutěží nových. A nesmíme také zapomínat, že toto byla moje teprve 15. rally v autě specifikace World Rally Car. Nicméně v druhé polovině sezony chci přidat. Teď přijdou rally, které znám. Znalost tratí je v MS nejdůležitější," říká Kris Meeke pro německý 'Motorsport aktuell'.
Kris Meeke se připravuje před jednou z rychlostních zkoušek
Už na dalším závodu v Německu by se mu mohlo podařit předvést silný výkon. Pro lepší přípravu tovární tým Citroënu minulý týden na Německo testoval. "Před Rally Monte Carlo [letošní] jsem jel naposledy na asfaltu ve Španělsku 2011. Rally Deutschland mi sedí: V kategorii Super 1600 jsem tam vyhrál a v Mini WRC jsem byl před Danim Sordem. Na různých površích to zvládám dobře."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.