Problémy se spolehlivostí brzdové soustavy na voze Jariho-Mattiho Latvaly způsobily, že se Sébastien Ogier dokázal na Fina hodně dotáhnout a zítra soutěž začíná prakticky od znovu.
Odpoledne ve Finsku se toho hodně změnilo. Před RZ20 měl Latvala náskok přes 30 vteřin, avšak tato zkouška pozlobila hned dva Finy. Mikko Hirvonen na svém Fordu pochroumal zavěšení (tlumič) a smůla se přilepila na paty také Latvalovi.
"Právé přední kolo nebrzdí. Až do večerního servisu s tím nejsme schopni nic udělat," oznámil v cíli doposud suverénní Jari-Matti Latvala. Zkažená nálada jezdce byla pochopitelná - během odpolední sekce se náskok 31,1s smrskl na pouhých 3,4s v cíli etapy. Bojovná nálada mu ale zůstává: "Nejsem tu od toho, abych o rally přišel.
Zítra půjdu do maximálního rizika. Vývoj v celém šampionátu mě nezajímá, jde mi jen to Rally Finland." Jost Capito, šéf týmu Volkswagen, večer s oběma svými jezdci promluvil - týmovou režii sice neaplikoval, avšak možné dvojité vítězství by mohlo být ztraceno při souboji obou jezdců na ostří nože v zítřejší etapě.
"Tato situace mě netěší. Jasně, sice se nám naskytla šance, ale Jari-Matti odváděl fantastickou práci a měl smůlu. Každopádně to bude zítra ještě zajímavé," okomentoval vyvstalou situaci Sébastien Ogier.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.