Problémy se spolehlivostí brzdové soustavy na voze Jariho-Mattiho Latvaly způsobily, že se Sébastien Ogier dokázal na Fina hodně dotáhnout a zítra soutěž začíná prakticky od znovu.
Odpoledne ve Finsku se toho hodně změnilo. Před RZ20 měl Latvala náskok přes 30 vteřin, avšak tato zkouška pozlobila hned dva Finy. Mikko Hirvonen na svém Fordu pochroumal zavěšení (tlumič) a smůla se přilepila na paty také Latvalovi.
"Právé přední kolo nebrzdí. Až do večerního servisu s tím nejsme schopni nic udělat," oznámil v cíli doposud suverénní Jari-Matti Latvala. Zkažená nálada jezdce byla pochopitelná - během odpolední sekce se náskok 31,1s smrskl na pouhých 3,4s v cíli etapy. Bojovná nálada mu ale zůstává: "Nejsem tu od toho, abych o rally přišel.
Zítra půjdu do maximálního rizika. Vývoj v celém šampionátu mě nezajímá, jde mi jen to Rally Finland." Jost Capito, šéf týmu Volkswagen, večer s oběma svými jezdci promluvil - týmovou režii sice neaplikoval, avšak možné dvojité vítězství by mohlo být ztraceno při souboji obou jezdců na ostří nože v zítřejší etapě.
"Tato situace mě netěší. Jasně, sice se nám naskytla šance, ale Jari-Matti odváděl fantastickou práci a měl smůlu. Každopádně to bude zítra ještě zajímavé," okomentoval vyvstalou situaci Sébastien Ogier.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?