AKTUALIZACE PO RZ26: Osmou soutěží letošního kalendáře WRC je legendární Rally Finland. Na severu Evropy se můžeme těšit i na poměrně slušnou startovní listinu.
Po RZ26:
Power stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Kris Meeke +1bod
Výsledky po RZ26:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:57:23,2 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +3,6 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +50,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:52,5 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:49,7 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:29,0 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +5:25,8 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +6:17,8 9. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +12:07,0 10. K. Kruuda - M. Järveoja Ford Fiesta S2000 +14:44,7
Po RZ25:
Craig Breen musel ze soutěže odstoupit kvůli poraněným zádům. Scott Martin to avizoval již ve stopce po RZ24, mladík mířil za bodovaným výsledkem. Tento měřený test si všichni jezdci pochvalovali. Už víme, proč ztrácí Paddon čas a pozice - na téhle zkoušce přišel o dvě, přeskočili jej Hänninen i Evans - na jeho Hyundai se rozbil posilovač řízení. Problémy má opět smolař Latvala, v autě mu nefunguje interkom, a tak ztrácí. O osudu rally rozhodne závěrečná Power Stage.
Výsledky po RZ25:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:54:07,1 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +3,7 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +48,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:50,2 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:46,0 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:24,4 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +5:20,1 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +5:46,8 9. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +11:59,2 10. K. Kruuda - M. Järveoja Ford Fiesta S2000 +14:25,0
Po RZ24:
Jari-Matti Latvala dodržel svůj slib ze včerejšího večera a hned ráno jel na maximum. Výsledkem bylo vítězství o 1,6s na Ogierem a navýšení vedení. Souboj o vítězství ve Finsku však není vůbec rozhodnutý - 5,0s je minimální rozdíl. Problémy potkaly Paddona, který ztratil téměř půl minuty na necelých 7 kilometrech. Z i20 WRC vytéká olej. Craig Breen po jednom ze skoků tvrdě dopadl, pravděpodobně si poranil záda.
Výsledky po RZ24:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:43:50,3 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +5,0 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +36,9 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:25,7 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:23,1 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:01,6 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:10,2 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:55,3 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:48,6 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +11:04,4
neděle
Po RZ23:
Latvala čelo soutěže těsně uhájil, avšak z náskoku půl minuty mu před zítřejší etapou zbylo pouhých 3,4s. Ogier vyhrál i poslední zkoušku dne před Meekem, který ztrácí na čelo soutěže po dnešku něco málo přes půl minuty. Z dnešního dne vyjádřil v cíli zkoušky zklamání Juho Hänninen. Latvala se ale nechal slyšet, že zítra ho nezajímá šampionát, pouze Rally Finland. Tedy přeloženo: Pojede na vítězství! Také třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, si stěžoval na to, že se mu v této RZ propadal brzdový pedál. Třetí čas tomu však moc nenapovídal.
Výsledky po RZ23:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:40:33,6 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +3,4 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +32,4 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:20,8 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:14,4 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:36,6 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:05,4 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:47,2 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:33,1 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +10:49,8
Po RZ22:
Latvala ztrácí další cenné vteřinky ze svého náskoku, tentokrát 2,9s. Pořadí v TOP10 se jinak neměnilo, povedené odpoledne má za sebou Paddon, který zajíždí časy na úrovni kolegy Hänninena.
Výsledky po RZ22:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:35:15,8 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +9,9 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +34,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:22,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:13,5 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:34,6 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:02,8 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:39,6 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:23,0 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +10:39,6
Po RZ21:
Ogier pokračuje na vítězné vlně a z náskoku ubírá dalších 7 vteřin. Také Meeke je rychlejší než doposud vedoucí jezdec Volkswagenu. Důvodem Latvalova zpomalení je problém s brzdami - konkrétně třmenem. Fin má k dipozici auto, které brzdí jen třemi koly. Problémy s tlumičem hlásil Hirvonen.
Výsledky po RZ21:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:32:37,5 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +12,8 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +34,8 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:23,9 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:12,3 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:31,0 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4:00,9 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:35,8 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:18,5 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +10:33,5
Po RZ20:
Sébastien Ogier o, na Finsko, výrazných 11 vteřin snížil náskok vedoucího Latvaly, že by ještě nebylo o vítězi rozhodnuto? Na dalším defektu (už čtvrtý v soutěži!) do cíle dojel Henning Solberg... Pneumatiky DMACK ve finských lesích opravdu často praskají nebo že by Nor tak 'cutoval' zatáčky?
Výsledky po RZ20:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:24:36,8 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +20,0 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +37,0 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:23,7 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:02,9 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:28,1 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:56,1 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:23,9 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:03,4 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +10:08,1
Po RZ19:
Smůlu měl Mads Ostberg, který trefil na RZ18 velký kámen, který ležel přímo ve stopě. Nor při tomto nárazu poškodil rám svého Citroënu DS3 WRC a v servisu musel vzdát. Odpoledne začal nejrychleji Latvala před dvojicí svých pronásledovatelů - Ogierem a Meekem.
Výsledky po RZ19:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:14:16,4 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +31,1 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +44,8 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:24,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:49,2 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:25,7 7. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:53,7 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:11,6 9. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:44,1 10. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +9:42,3
servis
Po RZ18:
Dominantní výkon na RZ18 předvedlo tovární trio VW. Nejrycheljší byl Jari-Matti Latvala, ovšem Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier zajeli shodně jen o 1,7s pomaleji. Čtvrté a páté místo brala dvojice Citroënu v pořadí Mads Ostberg a Kris Meeke.
Výsledky po RZ18:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:07:35,7 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +29,9 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +43,4 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:19,9 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:28,3 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:43,5 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:15,5 8. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:45,7 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:46,6 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:26,9
Po RZ17:
Sébastien Ogier ukončil vítěznou sérii Latvaly. Oba jezdci Volkswagenu však mezi sebou moc velký rozdíl neměli (0,8s), Latvala tedy i nadále udržuje vedení v soutěži. RZ17 také měla jen 4,5 kilometru, velké změny v pořadí však nenastaly. Hänninen se o dalších 0,6s přiblížil Evansovi, jezdec M-Sportu však rivala z Hyundai udržuje za zády.
Výsledky po RZ17:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:02:19,2 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +28,2 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +37,4 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:18,2 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:25,7 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:37,0 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:05,2 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:35,8 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:37,5 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:11,2
Po RZ16:
Další vyhraná zkouška pro Jariho-Mattiho Latvalu s VW. Fin porazil o 4,1s kolegu Ogiera a upevňuje si vedení. Juho Hänninen se opět přiblížil Elfynu Evansovi, ten ale stále odolává. Welšský mladík navíc jel část zkoušky s pocitem, že má defekt, takže nebýt toho mohl být rychlejší. Mikkelsenovi se daří budovat si náskok na dvojici Ostberg a Hirvonen.
Výsledky po RZ16:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:59:41,4 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +29,0 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +33,5 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:17,5 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:24,2 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:33,1 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:58,6 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:29,8 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:32,1 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:02,6
Po RZ15:
Sébastien Ogier už na druhé dnešní zkoušce předstihl Krise Meekea, jezdec Citroënu s ním svádí souboj prakticky od začátku soutěže. Další vítězství si na svoje konto připsal Jari-Matti Latvala, i když tentokrát to bylo jen o 0,3s.
Výsledky po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:51:42,5 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +24,9 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +28,0 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:13,0 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:18,1 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:23,5 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:43,6 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:10,5 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:15,5 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +6:29,7
Po RZ14:
Martin Prokop po včerejší nehodě do dnešní etapy již bohůžel neodstartoval. Ráno začaly nejrychleji Volkswageny, když jim patřila první tři místa ve zkoušce. Latvala o další 4 vteřiny navýšil svoje vedení před Meekem, na toho zezadu už hodně tlačí Ogier.
Výsledky po RZ14:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:41:27,2 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +23,7 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +24,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:07,3 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:12,2 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:13,8 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:22,9 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:52,2 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3:00,6 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +5:46,6
sobota
Po RZ13:
Dnešní poslední zkouška byla stejnou městskou speciálkou jako poslední RZ včerejšího dne. Nejrychlejší čas zajel stejně jako včera Sébastien Ogier. Zajímavostí je, že dnes tu zkoušku Francouz zvládl v čase 1:46,3 min a včera na její zvládnutí potřeboval 1:46,1 min. V průběžném pořadí v TOP10 se nic neměnilo.
Výsledky po RZ13:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:34:42,4 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +19,7 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +21,3 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:04,2 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:05,4 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:07,3 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:11,6 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:39,4 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:51,1 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +5:19,1
Po RZ12:
Tuto zkoušku vyhrál Latvala o 0,5s před Ostbergem a 0,9s před Hirvonenem. Jednalo se o poměrně krátký měřený test - 7,7 km - a tak byly i rozdíly mezi závodníky zanedbatelné. Desátý čas zajel Craig Breen se ztrátou pouze 8,6s. Stejné místo mu patří i průběžně.
Výsledky po RZ12:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:32:55,8 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +19,4 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +21,6 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:04,0 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:04,4 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:04,8 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:07,9 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:36,3 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:48,2 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +5:14,5
Po RZ11:
Zde Ogier ztratil na vítězného Latvalu 8,3s a vzhledem k tomu, že Meeke zajel třetí čas se ztrátou pouze 3,7s, tak se Severní Ir před Francouze dostal i průběžně. O dvě místa si na úkor Madse Ostberga a Mikky Hirvonena polepšil Andreas Mikkelsen. Mezi těmito třemi borci je to teď hodně vyrovnané, vždyť Hirvonen a Ostberg mají na desetinu stejný čas a na Mikkelsena ztrácí 2,3s. Na RZ11 musel bohužel kvůli vylomenému kolu z průběžné desáté pozice vzdát náš Martin Prokop.
Výsledky po RZ11:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:29:07,3 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +18,3 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +20,1 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:01,6 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:03,9 = M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:03,9 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:02,7 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:29,4 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:44,7 10. C. Breen - S. Martin Ford Fiesta RS WRC +5:05,9
Po RZ10:
Tentokrát zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala, na svého nejbližšího pronásledovatele v průběžném pořadí, Seba Ogiera, který zajel čtvrtý čas, najel 4s. Třetí čas na RZ s názvem Päijälä 2 zajel Mads Ostberg, díky čemuž se na úkor Mikky Hirvonena posunul na průběžné čtvrté místo.
Výsledky po RZ10:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:18:45,2 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +11,8 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +14,6 4. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +55,5 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +57,1 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:00,6 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:48,4 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +2:11,8 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:32,7 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:07,0
Po RZ9:
Po servisu začal nejlépe Sébastien Ogier. Druhý Meeke však ztratil pouhých 0,1s a třetí Latvala 0,6s. Šestý čas zajel Mads Ostberg, to mu ovšem stačilo k tomu, aby se posunul na průběžné páté místo před Andrease Mikkelsena, který teď zaje sedmý čas a celkově je šestý. Vzdát musel kvůli poškozenému rámu Thierry Neuville, a tak si o místo polepšil Elfyn Evans a o dvě příčky povyskočil Juho Hänninen. Náš Martin Prokop drží 10. příčku.
Výsledky po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:08:06,9 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +7,8 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +12,6 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +40,6 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +53,1 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +53,9 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:34,3 8. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:57,9 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:24,5 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:39,4
servis
Po RZ8:
V poslední zkoušce před servisem "vystrčil drápky" Ogier, když test vyhrál. V patách mu byl Latvala (+0,9s) a Meeke (+1s). Čtvrtý byl Ostberg, který tak vyvíjí tlak na Mikkelsena, oba Nory teď dělí v celkovém pořadí jen 0,8s. Jinak v TOP10 k žádným dalším změnám nedošlo. Hänninen je teď 11., Solberg 12. a Breen 13.
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:01:26,5 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +8,4 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +13,1 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +39,1 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +50,3 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +51,1 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:30,6 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:32,9 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:52,8 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:16,6
Po RZ7:
Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC dokazuje, že mu zdejší soutěž opravdu sedí, když vyhrává RZ7. Severní Ir je následován Hirvonenem s Fordem Fiesta RS WRC. "Až" třetí je dosavadní lídr Latvala. V celkovém pořadí se za stabilně dobře jedoucího Paddona propadá Neuville, který jede od RZ5 s poškozenou zádí svého Hyundai. Ogier teď na Latvalu ztratil přes 3 vteřiny. Díky poškozenému vozu ztrácí i nadále Hänninen (+44,3s), díky čemuž se do TOP10 dostal Prokop.
Výsledky po RZ7:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 57:34,3 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +9,3 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +13,0 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +37,3 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +48,3 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +50,7 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:25,3 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:26,5 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:47,4 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:09,6
Po RZ6:
Vysoko nasazené tempo nevydržel Juho Hänninen, který prakticky od začátku bojoval s Hirvonenem. Juho vjel do příkopu a šel přes střechu. Ztratil tak asi minutu, avšak může pokračovat, pořadím se propadl na 9. místo. RZ vyhrál Latvala před Ogierem a Meekem, čtvrtý byl opět Paddon.
Výsledky po RZ6:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 46:56,1 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +6,1 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +14,2 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +37,6 5. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +46,5 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +48,5 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:05,9 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:13,3 9. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:36,9 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:37,5
Po RZ5:
Na první páteční vložce soutěž přišla o Roberta Kubicu, který měl nehodu. Pátou zkoušku vyhrál Latvala, který si tak upevnil vedení, druhým časem na sebe upozornil Hänninen s Hyundai a posunul se tak zpět před Hirvonena. Hezký čtvrtý čas zajel Paddon s třetí i20 WRC. O pozici přišel také Prokop, přes kterého se dostal Evans. S očesanou i20 WRC v zadní částí (promáčklé páté dveře a bez křídla) dojel do cíle také Neuville.
Výsledky po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 36:03,8 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +5,7 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +12,1 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +27,5 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +30,5 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +36,9 7. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +42,5 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +46,6 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:08,6 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:23,5
pátek
Po RZ4:
Poslední RZ dnešního dne, Harju 1, vyhrál Sébastien Ogier. Po dnešku je tedy skóre s jeho týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou, vyrovnané 2:2. Jedinou změnou v TOP10 je, že se Mikko Hirvonen posunul před Juhu Hänninena. Na něj ztácí pouze zanedbatelných 0,1s Andreas Mikkelsen na třetím továrním Polu R WRC.
Výsledky po RZ4:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 29:18,0 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +4,4 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +9,1 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +26,3 5. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +27,0 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +27,1 7. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +30,8 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +38,7 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +52,0 10. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:05,9
Po RZ3:
RZ3 byla druhým průjezdem RZ1. Nejrychlejší byl tentokrát Sébastien Ogier na Polu R WRC. Nicméně Latvala zaostal o pouhých 0,1s a v čele soutěže tak má náskok 5,2s. Kvůli defektu přední levé pneu ztratil dost času (takřka 45s) Henning Solberg. Nor se tak propadl na dvanácté místo, takže v se do TOP10 dostal i Paddon.
Na nastavení auta si v cíli stěžoval Mads Ostberg a Mikko Hirvonen prohlásil, že čekal, že bude Volkswagenům blíže. Ze soutěže musel po havárii odstoupit Jarkko Nikara. Problémy se nevyvarovaly ani Ottu Tänakovi, ten ale do cíle se ztrátou dojel.
Výsledky po RZ3:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 27:31,1 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +5,2 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +8,7 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +23,9 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +24,3 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +25,7 7. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +29,6 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +37,2 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +48,3 10. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:00,6
Po RZ2:
Druhou zkoušku dnešního dne vyhrál také Jari-Matti Latvala. Nejbližším pronásledovalelem mu byl jeho týmový kolega a úřadující mistr světa, Seb Ogier, který ztratil pouze 2,2s a posunul se tak na průběžné druhé místo před Krise Meeka. O desetinku má lepší celkový čas také Andreas Mikkelsen, který se teď posunul před Madse Ostberga.
Nejlepším soukromníkem je nadále Henning Solberg jedoucích navíc jako jediný ze špičky na pneumatikách DMACK, ten se po této RZ posunul před Thierryho Neuvilla, který si ztěžoval na svůj hodně upravený rozpis, kterému zatím ne úplně věří. Stále ve Finsku dost prší a náš Martin Prokop si o místo pohoršil a je dvanáctý.
Výsledky po RZ2:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 16:19,8 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +5,3 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +7,6 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +7,8 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +14,9 6. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +18,8 7. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +18,9 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +24,4 9. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +25,7 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +28,8
Po RZ1:
Hned zkraje soutěže čekala na posádky poměrně dlouhá zkouška - RZ1 Lankamaa 1 měřila 23,5 km. Nejrychlejší čas zajel a vedení se tak ujal Jari-Matti Latvala. Sympatického druhého času zde dosáhl Kris Meeke. Na tomto měřeném úseku se posádky museli vypořádat s poměrně silným deštěm.
Výsledky po RZ1:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 11:17,3 - - - 2. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +2,6 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +3,1 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +4,6 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +7,7 6. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +11,7 7. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +13,2 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +16,7 9. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +18,0 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +21,3
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.