AKTUALIZACE PO RZ26: Osmou soutěží letošního kalendáře WRC je legendární Rally Finland. Na severu Evropy se můžeme těšit i na poměrně slušnou startovní listinu.
Po RZ26:
Power stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Kris Meeke +1bod
Výsledky po RZ26:
Po RZ25:
Craig Breen musel ze soutěže odstoupit kvůli poraněným zádům. Scott Martin to avizoval již ve stopce po RZ24, mladík mířil za bodovaným výsledkem. Tento měřený test si všichni jezdci pochvalovali. Už víme, proč ztrácí Paddon čas a pozice - na téhle zkoušce přišel o dvě, přeskočili jej Hänninen i Evans - na jeho Hyundai se rozbil posilovač řízení. Problémy má opět smolař Latvala, v autě mu nefunguje interkom, a tak ztrácí. O osudu rally rozhodne závěrečná Power Stage.
Výsledky po RZ25:
Po RZ24:
Jari-Matti Latvala dodržel svůj slib ze včerejšího večera a hned ráno jel na maximum. Výsledkem bylo vítězství o 1,6s na Ogierem a navýšení vedení. Souboj o vítězství ve Finsku však není vůbec rozhodnutý - 5,0s je minimální rozdíl. Problémy potkaly Paddona, který ztratil téměř půl minuty na necelých 7 kilometrech. Z i20 WRC vytéká olej. Craig Breen po jednom ze skoků tvrdě dopadl, pravděpodobně si poranil záda.
Výsledky po RZ24:
neděle
Po RZ23:
Latvala čelo soutěže těsně uhájil, avšak z náskoku půl minuty mu před zítřejší etapou zbylo pouhých 3,4s. Ogier vyhrál i poslední zkoušku dne před Meekem, který ztrácí na čelo soutěže po dnešku něco málo přes půl minuty. Z dnešního dne vyjádřil v cíli zkoušky zklamání Juho Hänninen. Latvala se ale nechal slyšet, že zítra ho nezajímá šampionát, pouze Rally Finland. Tedy přeloženo: Pojede na vítězství! Také třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, si stěžoval na to, že se mu v této RZ propadal brzdový pedál. Třetí čas tomu však moc nenapovídal.
Výsledky po RZ23:
Po RZ22:
Latvala ztrácí další cenné vteřinky ze svého náskoku, tentokrát 2,9s. Pořadí v TOP10 se jinak neměnilo, povedené odpoledne má za sebou Paddon, který zajíždí časy na úrovni kolegy Hänninena.
Výsledky po RZ22:
Pořadí po RZ
Po RZ21:
Ogier pokračuje na vítězné vlně a z náskoku ubírá dalších 7 vteřin. Také Meeke je rychlejší než doposud vedoucí jezdec Volkswagenu. Důvodem Latvalova zpomalení je problém s brzdami - konkrétně třmenem. Fin má k dipozici auto, které brzdí jen třemi koly. Problémy s tlumičem hlásil Hirvonen.
Výsledky po RZ21:
Po RZ20:
Sébastien Ogier o, na Finsko, výrazných 11 vteřin snížil náskok vedoucího Latvaly, že by ještě nebylo o vítězi rozhodnuto? Na dalším defektu (už čtvrtý v soutěži!) do cíle dojel Henning Solberg... Pneumatiky DMACK ve finských lesích opravdu často praskají nebo že by Nor tak 'cutoval' zatáčky?
Výsledky po RZ20:
Po RZ19:
Smůlu měl Mads Ostberg, který trefil na RZ18 velký kámen, který ležel přímo ve stopě. Nor při tomto nárazu poškodil rám svého Citroënu DS3 WRC a v servisu musel vzdát. Odpoledne začal nejrychleji Latvala před dvojicí svých pronásledovatelů - Ogierem a Meekem.
Výsledky po RZ19:
servis
Po RZ18:
Dominantní výkon na RZ18 předvedlo tovární trio VW. Nejrycheljší byl Jari-Matti Latvala, ovšem Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier zajeli shodně jen o 1,7s pomaleji. Čtvrté a páté místo brala dvojice Citroënu v pořadí Mads Ostberg a Kris Meeke.
Výsledky po RZ18:
Po RZ17:
Sébastien Ogier ukončil vítěznou sérii Latvaly. Oba jezdci Volkswagenu však mezi sebou moc velký rozdíl neměli (0,8s), Latvala tedy i nadále udržuje vedení v soutěži. RZ17 také měla jen 4,5 kilometru, velké změny v pořadí však nenastaly. Hänninen se o dalších 0,6s přiblížil Evansovi, jezdec M-Sportu však rivala z Hyundai udržuje za zády.
Výsledky po RZ17:
Po RZ16:
Další vyhraná zkouška pro Jariho-Mattiho Latvalu s VW. Fin porazil o 4,1s kolegu Ogiera a upevňuje si vedení. Juho Hänninen se opět přiblížil Elfynu Evansovi, ten ale stále odolává. Welšský mladík navíc jel část zkoušky s pocitem, že má defekt, takže nebýt toho mohl být rychlejší. Mikkelsenovi se daří budovat si náskok na dvojici Ostberg a Hirvonen.
Výsledky po RZ16:
Po RZ15:
Sébastien Ogier už na druhé dnešní zkoušce předstihl Krise Meekea, jezdec Citroënu s ním svádí souboj prakticky od začátku soutěže. Další vítězství si na svoje konto připsal Jari-Matti Latvala, i když tentokrát to bylo jen o 0,3s.
Výsledky po RZ15:
Pořadí po RZ
Po RZ14:
Martin Prokop po včerejší nehodě do dnešní etapy již bohůžel neodstartoval. Ráno začaly nejrychleji Volkswageny, když jim patřila první tři místa ve zkoušce. Latvala o další 4 vteřiny navýšil svoje vedení před Meekem, na toho zezadu už hodně tlačí Ogier.
Výsledky po RZ14:
sobota
Po RZ13:
Dnešní poslední zkouška byla stejnou městskou speciálkou jako poslední RZ včerejšího dne. Nejrychlejší čas zajel stejně jako včera Sébastien Ogier. Zajímavostí je, že dnes tu zkoušku Francouz zvládl v čase 1:46,3 min a včera na její zvládnutí potřeboval 1:46,1 min. V průběžném pořadí v TOP10 se nic neměnilo.
Výsledky po RZ13:
Pořadí po RZ Posádkavůz
Po RZ12:
Tuto zkoušku vyhrál Latvala o 0,5s před Ostbergem a 0,9s před Hirvonenem. Jednalo se o poměrně krátký měřený test - 7,7 km - a tak byly i rozdíly mezi závodníky zanedbatelné. Desátý čas zajel Craig Breen se ztrátou pouze 8,6s. Stejné místo mu patří i průběžně.
Výsledky po RZ12:
Po RZ11:
Zde Ogier ztratil na vítězného Latvalu 8,3s a vzhledem k tomu, že Meeke zajel třetí čas se ztrátou pouze 3,7s, tak se Severní Ir před Francouze dostal i průběžně. O dvě místa si na úkor Madse Ostberga a Mikky Hirvonena polepšil Andreas Mikkelsen. Mezi těmito třemi borci je to teď hodně vyrovnané, vždyť Hirvonen a Ostberg mají na desetinu stejný čas a na Mikkelsena ztrácí 2,3s. Na RZ11 musel bohužel kvůli vylomenému kolu z průběžné desáté pozice vzdát náš Martin Prokop.
Výsledky po RZ11:
Po RZ10:
Tentokrát zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala, na svého nejbližšího pronásledovatele v průběžném pořadí, Seba Ogiera, který zajel čtvrtý čas, najel 4s. Třetí čas na RZ s názvem Päijälä 2 zajel Mads Ostberg, díky čemuž se na úkor Mikky Hirvonena posunul na průběžné čtvrté místo.
Výsledky po RZ10:
Po RZ9:
Po servisu začal nejlépe Sébastien Ogier. Druhý Meeke však ztratil pouhých 0,1s a třetí Latvala 0,6s. Šestý čas zajel Mads Ostberg, to mu ovšem stačilo k tomu, aby se posunul na průběžné páté místo před Andrease Mikkelsena, který teď zaje sedmý čas a celkově je šestý. Vzdát musel kvůli poškozenému rámu Thierry Neuville, a tak si o místo polepšil Elfyn Evans a o dvě příčky povyskočil Juho Hänninen. Náš Martin Prokop drží 10. příčku.
Výsledky po RZ9:
servis
Po RZ8:
V poslední zkoušce před servisem "vystrčil drápky" Ogier, když test vyhrál. V patách mu byl Latvala (+0,9s) a Meeke (+1s). Čtvrtý byl Ostberg, který tak vyvíjí tlak na Mikkelsena, oba Nory teď dělí v celkovém pořadí jen 0,8s. Jinak v TOP10 k žádným dalším změnám nedošlo. Hänninen je teď 11., Solberg 12. a Breen 13.
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ
Po RZ7:
Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC dokazuje, že mu zdejší soutěž opravdu sedí, když vyhrává RZ7. Severní Ir je následován Hirvonenem s Fordem Fiesta RS WRC. "Až" třetí je dosavadní lídr Latvala. V celkovém pořadí se za stabilně dobře jedoucího Paddona propadá Neuville, který jede od RZ5 s poškozenou zádí svého Hyundai. Ogier teď na Latvalu ztratil přes 3 vteřiny. Díky poškozenému vozu ztrácí i nadále Hänninen (+44,3s), díky čemuž se do TOP10 dostal Prokop.
Výsledky po RZ7:
Po RZ6:
Vysoko nasazené tempo nevydržel Juho Hänninen, který prakticky od začátku bojoval s Hirvonenem. Juho vjel do příkopu a šel přes střechu. Ztratil tak asi minutu, avšak může pokračovat, pořadím se propadl na 9. místo. RZ vyhrál Latvala před Ogierem a Meekem, čtvrtý byl opět Paddon.
Výsledky po RZ6:
Po RZ5:
Na první páteční vložce soutěž přišla o Roberta Kubicu, který měl nehodu. Pátou zkoušku vyhrál Latvala, který si tak upevnil vedení, druhým časem na sebe upozornil Hänninen s Hyundai a posunul se tak zpět před Hirvonena. Hezký čtvrtý čas zajel Paddon s třetí i20 WRC. O pozici přišel také Prokop, přes kterého se dostal Evans. S očesanou i20 WRC v zadní částí (promáčklé páté dveře a bez křídla) dojel do cíle také Neuville.
Výsledky po RZ5:
pátek
Po RZ4:
Poslední RZ dnešního dne, Harju 1, vyhrál Sébastien Ogier. Po dnešku je tedy skóre s jeho týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou, vyrovnané 2:2. Jedinou změnou v TOP10 je, že se Mikko Hirvonen posunul před Juhu Hänninena. Na něj ztácí pouze zanedbatelných 0,1s Andreas Mikkelsen na třetím továrním Polu R WRC.
Výsledky po RZ4:
Po RZ3:
RZ3 byla druhým průjezdem RZ1. Nejrychlejší byl tentokrát Sébastien Ogier na Polu R WRC. Nicméně Latvala zaostal o pouhých 0,1s a v čele soutěže tak má náskok 5,2s. Kvůli defektu přední levé pneu ztratil dost času (takřka 45s) Henning Solberg. Nor se tak propadl na dvanácté místo, takže v se do TOP10 dostal i Paddon.
Na nastavení auta si v cíli stěžoval Mads Ostberg a Mikko Hirvonen prohlásil, že čekal, že bude Volkswagenům blíže. Ze soutěže musel po havárii odstoupit Jarkko Nikara. Problémy se nevyvarovaly ani Ottu Tänakovi, ten ale do cíle se ztrátou dojel.
Výsledky po RZ3:
Po RZ2:
Druhou zkoušku dnešního dne vyhrál také Jari-Matti Latvala. Nejbližším pronásledovalelem mu byl jeho týmový kolega a úřadující mistr světa, Seb Ogier, který ztratil pouze 2,2s a posunul se tak na průběžné druhé místo před Krise Meeka. O desetinku má lepší celkový čas také Andreas Mikkelsen, který se teď posunul před Madse Ostberga.
Nejlepším soukromníkem je nadále Henning Solberg jedoucích navíc jako jediný ze špičky na pneumatikách DMACK, ten se po této RZ posunul před Thierryho Neuvilla, který si ztěžoval na svůj hodně upravený rozpis, kterému zatím ne úplně věří. Stále ve Finsku dost prší a náš Martin Prokop si o místo pohoršil a je dvanáctý.
Výsledky po RZ2:
Po RZ1:
Hned zkraje soutěže čekala na posádky poměrně dlouhá zkouška - RZ1 Lankamaa 1 měřila 23,5 km. Nejrychlejší čas zajel a vedení se tak ujal Jari-Matti Latvala. Sympatického druhého času zde dosáhl Kris Meeke. Na tomto měřeném úseku se posádky museli vypořádat s poměrně silným deštěm.
Výsledky po RZ1:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.