M-Sport testuje faceliftovanou Fiestu RS WRC již několik měsíců (poprvé se vůz na testech objevil před Rally Monte Carlo). Teprve teď, ve Finsku, se však dočkáme ostrého nasazení "Fiesty s novou tváří".
Facelift příchází dost pozdě - sériové vozy jezdí v modernizované podobě už pěkně dlouho a také Fiesta R5, která přišla v průběhu loňského léta, je na tratích nějaký ten pátek. O 12 měsíců později si ve Finsku odbude debut facelift i na verzi WRC. Pod kapotou se však žádné změny nechystají, ty přinese až nová homologace pro rok 2015.
M-Sport i tak doufá, že tyto optické změny dokáží zlepšit ovladatelnost vozu a tím jeho jízdní vlastnosti. "Přepracování verze WRC utužuje pouto mezi námi a Fordem. Je velkolepé, že naše nejlepší závodní auto může reprezentovat silniční provedení modelu Fiesta," řekl Malcolm Wilson.
Mikko Hirvonen by si přál korunovat premiérový start nového vozu vítězstvím: "Pokud budeme mít perfektní soutěž, pak nevidím žádný důvod pro to, abychom o něj [vítězství] nebojovali. Ale to znamená, že už od prvních zatáček musíme tvrdit muziku. Klíčem k tomu je důvěra. Tratě jsou velmi rychlé a zatáčky za horizonty extrémně vyzývavé. Celý víkend musíte jet naplno."
Foto naleznete zde
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?