Pokud by bylo podle šéfa rallykomise, Carlose Barbosi, měly by se v budoucnu vozy WRC opět více lišit. Proto chce předepsat větší vozy.
Carlos Barbosa chce před technickou komisi, která bude jednat o změně technických pravidel pro rok 2017, předstoupit s radikálním návrhem. Portugalec serveru Autosport prozradil, že současné vozy se moc málo odlišují: "Pokud by všechna auta byla bílá, tak byste je od sebe nepoznali." Řešením by měla být větší auta - nárůst by měl být znatelný.
Tímto prohlášením udivil Barbosa spoustu odborníků. Žijeme v době 'downsizingu' a zmenšování objemů motorů, předepisovat tedy zvětšení základního konceptu jde trošku proti proudu. Výrobci také sází na své malé vozy, které se prodávají všude po světě. MS v rally slouží jako skvělý marketingový nástroj pro modely i20, Polo, Fiesta a DS3.
My v redakci opravdu nevidíme smysl vozů segmetu D v rally, opravdu si Barbosa myslí, že by se s Passatem jezdilo lépe na úzkých tratích WRC?
"Pro nás dává smysl nasazovat do MS pouze vozy segmentu B [výše zmíněná auta], maximálně segmentu C [například i30]," okomentoval návrh Michel Nandan z Hyundai. Barbosa hodlá předložit svůj návrh již na příštím zasedání, protože do konce roku chce mít pravidla na světě. Tento termín prý slíbil automobilkám.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?