Pokud by bylo podle šéfa rallykomise, Carlose Barbosi, měly by se v budoucnu vozy WRC opět více lišit. Proto chce předepsat větší vozy.
Carlos Barbosa chce před technickou komisi, která bude jednat o změně technických pravidel pro rok 2017, předstoupit s radikálním návrhem. Portugalec serveru Autosport prozradil, že současné vozy se moc málo odlišují: "Pokud by všechna auta byla bílá, tak byste je od sebe nepoznali." Řešením by měla být větší auta - nárůst by měl být znatelný.
Tímto prohlášením udivil Barbosa spoustu odborníků. Žijeme v době 'downsizingu' a zmenšování objemů motorů, předepisovat tedy zvětšení základního konceptu jde trošku proti proudu. Výrobci také sází na své malé vozy, které se prodávají všude po světě. MS v rally slouží jako skvělý marketingový nástroj pro modely i20, Polo, Fiesta a DS3.
My v redakci opravdu nevidíme smysl vozů segmetu D v rally, opravdu si Barbosa myslí, že by se s Passatem jezdilo lépe na úzkých tratích WRC?
"Pro nás dává smysl nasazovat do MS pouze vozy segmentu B [výše zmíněná auta], maximálně segmentu C [například i30]," okomentoval návrh Michel Nandan z Hyundai. Barbosa hodlá předložit svůj návrh již na příštím zasedání, protože do konce roku chce mít pravidla na světě. Tento termín prý slíbil automobilkám.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.