U M-Sportu i u Citroënu se tvrdě připravují na další homologační stupeň aktuálních vozů specifikace WRC. Oba týmy chtějí zapracovat především na motorech.
Nelichotivá finanční situace koncernu PSA, pod který patří také Citroën, vyvolávala otazky ohledně učinkování jejich továrního týmu ve WRC. Pro letošek se ale partě lidí koleme Yvese Mattona podařilo zajistit program jak ve WRC, tak i ve WTCC. Podobně by tomu mělo být i příští rok.
Yves Matton, šéf týmu Citroën Total Abú Dhabí WRT, řekl: "V této sezoně nevyužijeme žádný z žolíků [ani na motor ani na šasi], protože pro rozhodující změnu na motoru by žolík nestačil. V roce 2015 homologujeme nové auto s novým motorem. Pohonné ústrojí, které jsme postavili pro WTCC je komplentě nové a bude v příští sezoně využito také v rally autě. Pak budeme něco měnit ještě na podvozku, hnacím ústrojí a převodovce a to už kvůli znovu povoleným pádlům pod volantem."
"Citroën bude v roce 2015 zcela jistě opět bojovat na čele. Věděli jsme, že tato sezona s účastí ve dvou mistrovstvích pro nás bude obtížná. I proto jsou cílem našeho jezdeckého dua podia. Oba se musí hlavně seznámit s týmem i tratěmi. Jsem si ale jistý, že ve druhé polovině sezony se toho od Madse i Krise ještě můžeme mnoho dočkat."
M-Sport od oznámení o konci tovární podpory ze strany Fordu bojuje proti ostatním týmům jako soukromník. Jeho tým ale představí ve Finsku několikrát odkládaný facelift Fiesty RS WRC, avšak "jenom na vozech Mikka a Elfyna." Velké množství zákazníků ale hned Malcolm Wilson uklidnil: "Facelift ale automaticky neznamená větší výkon." Velkou změnu ve výkonu očekává Wilson až příští rok: "Vždy jsem říkal, že my jako M-Sport musíme mít rallyový program, už jen proto, abychom ukázali naši výkonovou schopnost."
"Je ale také jasné, že kompletně nový vývoj pro rok 2015 si jako soukromý tým nemůžeme dovolit. Určitě budeme něco dělat na motoru, s našimi partnery už jsme si stanovili, u kterých komponent máme největší potenciál. V ostatních oblastech jsou stále detaily, na kterých můžeme ve slušných nákladech něco dělat. Zvláště na podvozku můžete stále to anebo to najít. Klidový stav v motorsportu znamená ihned propad."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?