U M-Sportu i u Citroënu se tvrdě připravují na další homologační stupeň aktuálních vozů specifikace WRC. Oba týmy chtějí zapracovat především na motorech.
Nelichotivá finanční situace koncernu PSA, pod který patří také Citroën, vyvolávala otazky ohledně učinkování jejich továrního týmu ve WRC. Pro letošek se ale partě lidí koleme Yvese Mattona podařilo zajistit program jak ve WRC, tak i ve WTCC. Podobně by tomu mělo být i příští rok.
Yves Matton, šéf týmu Citroën Total Abú Dhabí WRT, řekl: "V této sezoně nevyužijeme žádný z žolíků [ani na motor ani na šasi], protože pro rozhodující změnu na motoru by žolík nestačil. V roce 2015 homologujeme nové auto s novým motorem. Pohonné ústrojí, které jsme postavili pro WTCC je komplentě nové a bude v příští sezoně využito také v rally autě. Pak budeme něco měnit ještě na podvozku, hnacím ústrojí a převodovce a to už kvůli znovu povoleným pádlům pod volantem."
"Citroën bude v roce 2015 zcela jistě opět bojovat na čele. Věděli jsme, že tato sezona s účastí ve dvou mistrovstvích pro nás bude obtížná. I proto jsou cílem našeho jezdeckého dua podia. Oba se musí hlavně seznámit s týmem i tratěmi. Jsem si ale jistý, že ve druhé polovině sezony se toho od Madse i Krise ještě můžeme mnoho dočkat."
M-Sport od oznámení o konci tovární podpory ze strany Fordu bojuje proti ostatním týmům jako soukromník. Jeho tým ale představí ve Finsku několikrát odkládaný facelift Fiesty RS WRC, avšak "jenom na vozech Mikka a Elfyna." Velké množství zákazníků ale hned Malcolm Wilson uklidnil: "Facelift ale automaticky neznamená větší výkon." Velkou změnu ve výkonu očekává Wilson až příští rok: "Vždy jsem říkal, že my jako M-Sport musíme mít rallyový program, už jen proto, abychom ukázali naši výkonovou schopnost."
"Je ale také jasné, že kompletně nový vývoj pro rok 2015 si jako soukromý tým nemůžeme dovolit. Určitě budeme něco dělat na motoru, s našimi partnery už jsme si stanovili, u kterých komponent máme největší potenciál. V ostatních oblastech jsou stále detaily, na kterých můžeme ve slušných nákladech něco dělat. Zvláště na podvozku můžete stále to anebo to najít. Klidový stav v motorsportu znamená ihned propad."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?