U M-Sportu i u Citroënu se tvrdě připravují na další homologační stupeň aktuálních vozů specifikace WRC. Oba týmy chtějí zapracovat především na motorech.
Nelichotivá finanční situace koncernu PSA, pod který patří také Citroën, vyvolávala otazky ohledně učinkování jejich továrního týmu ve WRC. Pro letošek se ale partě lidí koleme Yvese Mattona podařilo zajistit program jak ve WRC, tak i ve WTCC. Podobně by tomu mělo být i příští rok.
Yves Matton, šéf týmu Citroën Total Abú Dhabí WRT, řekl: "V této sezoně nevyužijeme žádný z žolíků [ani na motor ani na šasi], protože pro rozhodující změnu na motoru by žolík nestačil. V roce 2015 homologujeme nové auto s novým motorem. Pohonné ústrojí, které jsme postavili pro WTCC je komplentě nové a bude v příští sezoně využito také v rally autě. Pak budeme něco měnit ještě na podvozku, hnacím ústrojí a převodovce a to už kvůli znovu povoleným pádlům pod volantem."
"Citroën bude v roce 2015 zcela jistě opět bojovat na čele. Věděli jsme, že tato sezona s účastí ve dvou mistrovstvích pro nás bude obtížná. I proto jsou cílem našeho jezdeckého dua podia. Oba se musí hlavně seznámit s týmem i tratěmi. Jsem si ale jistý, že ve druhé polovině sezony se toho od Madse i Krise ještě můžeme mnoho dočkat."
M-Sport od oznámení o konci tovární podpory ze strany Fordu bojuje proti ostatním týmům jako soukromník. Jeho tým ale představí ve Finsku několikrát odkládaný facelift Fiesty RS WRC, avšak "jenom na vozech Mikka a Elfyna." Velké množství zákazníků ale hned Malcolm Wilson uklidnil: "Facelift ale automaticky neznamená větší výkon." Velkou změnu ve výkonu očekává Wilson až příští rok: "Vždy jsem říkal, že my jako M-Sport musíme mít rallyový program, už jen proto, abychom ukázali naši výkonovou schopnost."
"Je ale také jasné, že kompletně nový vývoj pro rok 2015 si jako soukromý tým nemůžeme dovolit. Určitě budeme něco dělat na motoru, s našimi partnery už jsme si stanovili, u kterých komponent máme největší potenciál. V ostatních oblastech jsou stále detaily, na kterých můžeme ve slušných nákladech něco dělat. Zvláště na podvozku můžete stále to anebo to najít. Klidový stav v motorsportu znamená ihned propad."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.