Citroën a M-Sport plánují pro příští ročník WRC dosud největší změny na svých aktuálních vozech WRC od jejich představení.
Oba dva týmy minulý týden v Polsku potvrdly svoje angažmá ve WRC i pro rok 2015. Pro příští rok startuje nové období homologace pro aktuální vozy WRC, i když bez významné změny pravidel. Nejbližší velké technické změny ve WRC jsou plánovány pro rok 2017.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, odhalil, že vývojové práce na novinkách pro DS3 WRC začaly ihned po nástupu jeho týmu do šampionátu WTCC. "Neřeknu vám přesně, co budeme dělat, ale víme, že na autě chceme pracovat na třech specifických oblastech. Budou to největší změny, které jsme udělali od doby, co jsme s DS3 přišli [v roce 2011]."
Účast továrního týmu Citroën je pro příští rok zajištěna díky tříletému kontraktu s Abú Dhabí, který by měl po příští sezoně končit, nicméně je v něm opce na možné další dvouleté prodloužení, což by Citroën a jejich DS3 provedlo dalším tříletým homologačním obdobím.
M-Sport letos zažívá druhou sezonu v roli privátního týmu. Malcolm Wilson řekl, že tým z anglické Cumbrie pracuje na tom, aby zajistil finance na další sezonu, nicméně vývojové práce na Fiestě pokračují dále. "Mohli bychom prostě pokračovat s aktuálním vozem do další sezony, ale pokud v šampionátu zůstanete stát na místě, tak jste mrtví, proto je životně důležité pokračovat ve vylepšováních," řekl Malcolm Wilson.
"Pracujeme na tom, jako bychom tu stále byli [i příští rok] a samozřejmě je to naším hlavním plánem." Wilson také dodal, že auto pro rok 2015 by mělo být odhaleno asi na čtvrtém závodu sezony, což bude pravděpodobně Portugalsko. "Nové věci nebudou pro Monte Carlo, nebudeme je mít pro první tři závody, ale poté, pokud půjde vše podle plánu, uděláme s Fiestou největší krok kupředu od jejího startu v roce 2011."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?