Citroën a M-Sport plánují pro příští ročník WRC dosud největší změny na svých aktuálních vozech WRC od jejich představení.
Oba dva týmy minulý týden v Polsku potvrdly svoje angažmá ve WRC i pro rok 2015. Pro příští rok startuje nové období homologace pro aktuální vozy WRC, i když bez významné změny pravidel. Nejbližší velké technické změny ve WRC jsou plánovány pro rok 2017.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, odhalil, že vývojové práce na novinkách pro DS3 WRC začaly ihned po nástupu jeho týmu do šampionátu WTCC. "Neřeknu vám přesně, co budeme dělat, ale víme, že na autě chceme pracovat na třech specifických oblastech. Budou to největší změny, které jsme udělali od doby, co jsme s DS3 přišli [v roce 2011]."
Účast továrního týmu Citroën je pro příští rok zajištěna díky tříletému kontraktu s Abú Dhabí, který by měl po příští sezoně končit, nicméně je v něm opce na možné další dvouleté prodloužení, což by Citroën a jejich DS3 provedlo dalším tříletým homologačním obdobím.
M-Sport letos zažívá druhou sezonu v roli privátního týmu. Malcolm Wilson řekl, že tým z anglické Cumbrie pracuje na tom, aby zajistil finance na další sezonu, nicméně vývojové práce na Fiestě pokračují dále. "Mohli bychom prostě pokračovat s aktuálním vozem do další sezony, ale pokud v šampionátu zůstanete stát na místě, tak jste mrtví, proto je životně důležité pokračovat ve vylepšováních," řekl Malcolm Wilson.
"Pracujeme na tom, jako bychom tu stále byli [i příští rok] a samozřejmě je to naším hlavním plánem." Wilson také dodal, že auto pro rok 2015 by mělo být odhaleno asi na čtvrtém závodu sezony, což bude pravděpodobně Portugalsko. "Nové věci nebudou pro Monte Carlo, nebudeme je mít pro první tři závody, ale poté, pokud půjde vše podle plánu, uděláme s Fiestou největší krok kupředu od jejího startu v roce 2011."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.