Citroën a M-Sport plánují pro příští ročník WRC dosud největší změny na svých aktuálních vozech WRC od jejich představení.
Oba dva týmy minulý týden v Polsku potvrdly svoje angažmá ve WRC i pro rok 2015. Pro příští rok startuje nové období homologace pro aktuální vozy WRC, i když bez významné změny pravidel. Nejbližší velké technické změny ve WRC jsou plánovány pro rok 2017.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, odhalil, že vývojové práce na novinkách pro DS3 WRC začaly ihned po nástupu jeho týmu do šampionátu WTCC. "Neřeknu vám přesně, co budeme dělat, ale víme, že na autě chceme pracovat na třech specifických oblastech. Budou to největší změny, které jsme udělali od doby, co jsme s DS3 přišli [v roce 2011]."
Účast továrního týmu Citroën je pro příští rok zajištěna díky tříletému kontraktu s Abú Dhabí, který by měl po příští sezoně končit, nicméně je v něm opce na možné další dvouleté prodloužení, což by Citroën a jejich DS3 provedlo dalším tříletým homologačním obdobím.
M-Sport letos zažívá druhou sezonu v roli privátního týmu. Malcolm Wilson řekl, že tým z anglické Cumbrie pracuje na tom, aby zajistil finance na další sezonu, nicméně vývojové práce na Fiestě pokračují dále. "Mohli bychom prostě pokračovat s aktuálním vozem do další sezony, ale pokud v šampionátu zůstanete stát na místě, tak jste mrtví, proto je životně důležité pokračovat ve vylepšováních," řekl Malcolm Wilson.
"Pracujeme na tom, jako bychom tu stále byli [i příští rok] a samozřejmě je to naším hlavním plánem." Wilson také dodal, že auto pro rok 2015 by mělo být odhaleno asi na čtvrtém závodu sezony, což bude pravděpodobně Portugalsko. "Nové věci nebudou pro Monte Carlo, nebudeme je mít pro první tři závody, ale poté, pokud půjde vše podle plánu, uděláme s Fiestou největší krok kupředu od jejího startu v roce 2011."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?