Citroën a M-Sport plánují pro příští ročník WRC dosud největší změny na svých aktuálních vozech WRC od jejich představení.
Oba dva týmy minulý týden v Polsku potvrdly svoje angažmá ve WRC i pro rok 2015. Pro příští rok startuje nové období homologace pro aktuální vozy WRC, i když bez významné změny pravidel. Nejbližší velké technické změny ve WRC jsou plánovány pro rok 2017.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, odhalil, že vývojové práce na novinkách pro DS3 WRC začaly ihned po nástupu jeho týmu do šampionátu WTCC. "Neřeknu vám přesně, co budeme dělat, ale víme, že na autě chceme pracovat na třech specifických oblastech. Budou to největší změny, které jsme udělali od doby, co jsme s DS3 přišli [v roce 2011]."
Účast továrního týmu Citroën je pro příští rok zajištěna díky tříletému kontraktu s Abú Dhabí, který by měl po příští sezoně končit, nicméně je v něm opce na možné další dvouleté prodloužení, což by Citroën a jejich DS3 provedlo dalším tříletým homologačním obdobím.
M-Sport letos zažívá druhou sezonu v roli privátního týmu. Malcolm Wilson řekl, že tým z anglické Cumbrie pracuje na tom, aby zajistil finance na další sezonu, nicméně vývojové práce na Fiestě pokračují dále. "Mohli bychom prostě pokračovat s aktuálním vozem do další sezony, ale pokud v šampionátu zůstanete stát na místě, tak jste mrtví, proto je životně důležité pokračovat ve vylepšováních," řekl Malcolm Wilson.
"Pracujeme na tom, jako bychom tu stále byli [i příští rok] a samozřejmě je to naším hlavním plánem." Wilson také dodal, že auto pro rok 2015 by mělo být odhaleno asi na čtvrtém závodu sezony, což bude pravděpodobně Portugalsko. "Nové věci nebudou pro Monte Carlo, nebudeme je mít pro první tři závody, ale poté, pokud půjde vše podle plánu, uděláme s Fiestou největší krok kupředu od jejího startu v roce 2011."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?