Práce na nových vozech specifikace World Rally Cars začaly u všech týmů už před delší dobou. U Citroënu ale pracují také na prodloužení jejich angažmá ve WRC, které by mělo pokračovat i po roce 2015.
Ve WTCC sklízí Citroën se svým programem očekávané úspěchy a to hned v první sezoně. Poté, co se ukázalo, že se tým dobře chytl na okruzích, mohl se tým inženýrů kolem uznávaného Xaviera Mestelana-Pinona zaměřit opět na WRC. Jejich práce by sice neměla zásadně změnit aktuální model, ale důležité změny by se měly postarat o to, aby Citroën nijak zvlášť nezaostával za konkurenčními týmy Volswagenu, Hyundai a M-Sportu.
Týmový šéf, Yves Matton, se mezitím stará o financování programu v MS. Smlouva s hlavním sponzorem týmu, Abú Dhabí, končí ke konci roku 2015, "ale máme opci na její dvouleté prodloužení," říká Belgičan.
Rozhodující bude vývoj probíhajících debat o dalším směřování WRC. Matton zdůrazňuje, že je bude hodně zajímat, s jakými vozy a v jakém formátu se bude jezdit. "Momentálně je na stole hodně návrhů. Ale já věřím, že najdeme řešení a budeme v dobré pozici, abychom mohli našemu představenstu říci, že Mistrovství světa v rally je dobrou volbou i po roce 2015."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?