Aby shakedown dostal opět ztracený náboj, FIA se rozhodla pro změnu od příští sezony.
V Polsku například nebyl problém, protože všichni jezdci ve snaze připravit se co nejlépe na neznámé zkoušky v okolí Mazurských jezer hojně shakedownu využívali, avšak na jiných soutěžích to není pravidlem. Jediným, kdo v Polsku projel trať pouze dvakrát, byl Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC.
To se ale od příštího roku změní. FIA předepsala prioritním jezdcům 1 a 2 minimálně tři průjezdy shakedownem. Toto ustanovení bylo odhlasováno na jednání v Mnichově.
Obavy, že díky zvýšenému počtu průjezdců budou jezdci likvidovat cenné pneumatiky, jejichž počet je pro soutěže omezen, jsou liché. Pro shakedown dostanou výše zmínění jezdci sadu pneumatik navíc.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?