Je jasné, že v Polsku bude středem pozornosti nikoliv vedoucí jezdec MS, ale domácí hrdina Robert Kubica. Podle Ilky Minorové, navigátorky Henninga Solberga, jsou jeho výkony pozoruhodné, zvláště s ohledem na zranění, které jej stále handicapuje.
Návrat do Polska má podle mnohých co dělat s angažmá domácího hrdiny Roberga Kubici v rallysportu. Když se zde v rámci MS jelo naposledy, v roce 2009, platil ještě Robert Kubica za vycházející hvězdu F1. Jenže pak přišla těžká nehoda v rally zkraje roku 2011 a několik operací ruky. Rehabilitace trvá prakticky dodnes.
V roce 2012 se nechal Fernando Alonso, dobrý přítel Kubici a jezdec Ferrari v F1, slyšet, že zraněnou rukou není schopen Kubica udržet ani skleničku mléka. V ten stejný den vešla ve známost informace, že se do Polák chystá do světa WRC. Jak se později ukázalo, obě informace byly pravdivé, v případě té první bohůžel.
Na Ilku Minorovou, současnou navigátorku Henninga Solberga, udělal vítěz GP Kanady 2008 svými výkony dojem: "Z vlastní zkušenosti vím, jak těžká rehabilitace může být. Po mé zlomenině obratlu jsem musela nabrat zpět svalovou hmotu. To trvalo 3 měsíce, takže čím si musel Robert pojít si dovedu představit.
Henning se udržuje ve formě i pomocí rallycrossu
Roberta mám jako člověka i jezdce hodně ráda, je to pohodářský typ, pořád si povídáme. Naučil se se svým zraněním vycházet. Vlastně řídí jednou rukou a přitom je pohádkově rychlý." To Henning Solberg se o minulém víkendu svezl s rámci MS v rallycrossu při svém domácím závodu v Hellu, kde jel se Saabem týmu Pera Eklunda.
"Nešlo sice o nejhezčí auto pole, ale Henning jel opět opravdu dobře. Sledovala jsem živý přenos. Henning mohl být dokonce třetí, ale pak se něco pokazilo s autem a nakonec z toho bylo páté místo. Pro nás je důležité, že pořád jezdí, na Sardinii měl dobrou formu, do Polska se už moc těšíme."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?