Je jasné, že v Polsku bude středem pozornosti nikoliv vedoucí jezdec MS, ale domácí hrdina Robert Kubica. Podle Ilky Minorové, navigátorky Henninga Solberga, jsou jeho výkony pozoruhodné, zvláště s ohledem na zranění, které jej stále handicapuje.
Návrat do Polska má podle mnohých co dělat s angažmá domácího hrdiny Roberga Kubici v rallysportu. Když se zde v rámci MS jelo naposledy, v roce 2009, platil ještě Robert Kubica za vycházející hvězdu F1. Jenže pak přišla těžká nehoda v rally zkraje roku 2011 a několik operací ruky. Rehabilitace trvá prakticky dodnes.
V roce 2012 se nechal Fernando Alonso, dobrý přítel Kubici a jezdec Ferrari v F1, slyšet, že zraněnou rukou není schopen Kubica udržet ani skleničku mléka. V ten stejný den vešla ve známost informace, že se do Polák chystá do světa WRC. Jak se později ukázalo, obě informace byly pravdivé, v případě té první bohůžel.
Na Ilku Minorovou, současnou navigátorku Henninga Solberga, udělal vítěz GP Kanady 2008 svými výkony dojem: "Z vlastní zkušenosti vím, jak těžká rehabilitace může být. Po mé zlomenině obratlu jsem musela nabrat zpět svalovou hmotu. To trvalo 3 měsíce, takže čím si musel Robert pojít si dovedu představit.
Henning se udržuje ve formě i pomocí rallycrossu
Roberta mám jako člověka i jezdce hodně ráda, je to pohodářský typ, pořád si povídáme. Naučil se se svým zraněním vycházet. Vlastně řídí jednou rukou a přitom je pohádkově rychlý." To Henning Solberg se o minulém víkendu svezl s rámci MS v rallycrossu při svém domácím závodu v Hellu, kde jel se Saabem týmu Pera Eklunda.
"Nešlo sice o nejhezčí auto pole, ale Henning jel opět opravdu dobře. Sledovala jsem živý přenos. Henning mohl být dokonce třetí, ale pak se něco pokazilo s autem a nakonec z toho bylo páté místo. Pro nás je důležité, že pořád jezdí, na Sardinii měl dobrou formu, do Polska se už moc těšíme."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.