Je jasné, že v Polsku bude středem pozornosti nikoliv vedoucí jezdec MS, ale domácí hrdina Robert Kubica. Podle Ilky Minorové, navigátorky Henninga Solberga, jsou jeho výkony pozoruhodné, zvláště s ohledem na zranění, které jej stále handicapuje.
Návrat do Polska má podle mnohých co dělat s angažmá domácího hrdiny Roberga Kubici v rallysportu. Když se zde v rámci MS jelo naposledy, v roce 2009, platil ještě Robert Kubica za vycházející hvězdu F1. Jenže pak přišla těžká nehoda v rally zkraje roku 2011 a několik operací ruky. Rehabilitace trvá prakticky dodnes.
V roce 2012 se nechal Fernando Alonso, dobrý přítel Kubici a jezdec Ferrari v F1, slyšet, že zraněnou rukou není schopen Kubica udržet ani skleničku mléka. V ten stejný den vešla ve známost informace, že se do Polák chystá do světa WRC. Jak se později ukázalo, obě informace byly pravdivé, v případě té první bohůžel.
Na Ilku Minorovou, současnou navigátorku Henninga Solberga, udělal vítěz GP Kanady 2008 svými výkony dojem: "Z vlastní zkušenosti vím, jak těžká rehabilitace může být. Po mé zlomenině obratlu jsem musela nabrat zpět svalovou hmotu. To trvalo 3 měsíce, takže čím si musel Robert pojít si dovedu představit.
Henning se udržuje ve formě i pomocí rallycrossu
Roberta mám jako člověka i jezdce hodně ráda, je to pohodářský typ, pořád si povídáme. Naučil se se svým zraněním vycházet. Vlastně řídí jednou rukou a přitom je pohádkově rychlý." To Henning Solberg se o minulém víkendu svezl s rámci MS v rallycrossu při svém domácím závodu v Hellu, kde jel se Saabem týmu Pera Eklunda.
"Nešlo sice o nejhezčí auto pole, ale Henning jel opět opravdu dobře. Sledovala jsem živý přenos. Henning mohl být dokonce třetí, ale pak se něco pokazilo s autem a nakonec z toho bylo páté místo. Pro nás je důležité, že pořád jezdí, na Sardinii měl dobrou formu, do Polska se už moc těšíme."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?