ŠKODA v Ypres Rally slaví páté vítězství v řadě

Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic
Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic, foto: www.ircseries.com
iM2 23. června 2014 09:29
Sdílej:

​Rekordman Freddy Loix dosáhl na belgické asfaltové klasice dalšího triumfu pro značku ŠKODA.

Rekordní vítězství pro značku ŠKODA na jubilejní „Ypres Rally“: poprvé v padesátileté historii této asfaltové soutěže v okolí západovlámského města Ypres vyhrála jedna značka už popáté za sebou. Freddy Loix, podporovaný belgickým importérem značky ŠKODA vyhrál tuto klasickou rally podeváté ve své kariéře, což rovněž představuje rekord. Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland s třetím místem dosáhli v letošní sezóně druhého pódiového umístění a postoupili tak na druhé místo celkového hodnocení mistrovství Evropy (ERC) – stejný počet bodů má irsko-britská posádka Craig Breen/Scott Martin. 

„Neuvěřitelné, to se ještě nikomu nepovedlo“, říká Freddy Loix. Spolu se svým navigátorem Johanem Gitselsem dojela belgická rallyová legenda do cíle šestého podniku letošní sezóny ERC s minutovým náskokem. "Devět vítězství – tento rekord doufám ještě chvíli vydrží. Chtěl bych vyseknout velkou poklonu všem fanouškům podél trati i v servisní zóně v Ypres, kteří při této rally vytvořili fantastickou atmosféru. Děkuji také belgickému zastoupení společnosti ŠKODA AUTO a celé rodině ŠKODA Motosport za skvělou podporu. Fabia Super 2000 opět fungovala dokonale.“ 

Velice šťastný je také Sepp Wiegand, který při svém „yperském“ debutu předvedl bezchybnou jízdu. Zejména v druhý den rally, kdy to hodně klouzalo, si třiadvacetiletý jezdec zachoval chladnou hlavu. „Mé druhé pódiové umístění v ERC – jsem absolutně šťastný“, říká Sepp Wiegand, který se předtím v Severním Irsku umístil na druhém místě: „Nikdy bych nevěřil tomu, že bych při své prvním startu na této náročné rally mohl vystoupat až na stupně vítězů. Děkuji celému týmu i všem doma za to, že mi celý víkend drželi palce.“ 

Štěstí v neštěstí měla vedoucí posádka ERC Esapekka Lappi/Janne Ferm. Finské duo do druhého dne rally startovalo z třetího místa a v osmé rychlostní zkoušce v sobotu dopoledne zajelo nejlepší čas. Ale krátce poté, v rychlostní zkoušce „Vleteren–Krombeke 1“, sklouzl Lappi v pravotočivé zatáčce mimo silnici a musel soutěž vzdát. „Hloupá chyba, která nás stála umístění na stupních vítězů a důležité body pro mistrovství“, říká Esapekka Lappi. „Ukázalo se, že tato rally neodpouští ani nejmenší chybičku. Janneho i mne to velice mrzí – chlapci z týmu odvedli opět skvělou práci, ale tentokrát se jim musíme omluvit.“ I přes tuto chybu obhájil Lappi své vedení v hodnocení jezdců. 

V první pětce se ale umístily celkem tři vozy ŠKODA Fabia Super 2000, italská posádka Luca Rossetti/Matteo Chiarchossi si po famózní stíhací jízdě polepšila o devět míst. Příští soutěž mistrovství Evropy se jede od 17. do 19. července v Estonsku. 

Číslo pro „Ypres Rally“: 5Pět vítězství pro značku ŠKODA v „Ypres Rally“ za sebou – tak dlouhá série se zatím žádné jiné automobilce ve slavné historii klasické vlámské soutěže nepodařila. A to navíc s vozem téhož typu: úspěšným modelem ŠKODA Fabia Super 2000. Stejně jako v letech 2010, 2011 a 2013 se i v letošním jubilejním ročníku na nejvyšší příčce umístila belgická legenda Freddy Loix. V roce 2012 s rychlým a spolehlivým mladoboleslavským speciálem vyhrál Fin Juho Hänninen. 

„Ypres Rally“ – konečné pořadí:1. Loix/Gitsels (B/B, ŠKODA Fabia Super 2000) 2.43.13,7 hod.2. Cherain/Leyh (B/B, Ford Fiesta R5) + 1.09,9 min.3. Wiegand/Christian (D/D, ŠKODA Fabia Super 2000) + 2.14,2 min.4. Kobus/De Wild (NL/NL, Ford Fiesta S2000) + 2:32,5 min.5. Rossetti/Chiarchossi (I/I, ŠKODA Fabia Super 2000) + 3.44,5 min.6. Vanneste/Snaet (B/B, Peugeot 207 S2000) + 5.25,4 min.7. Lefevere/Vangheluwe (B/B, Mitsubishi Lancer Evo X-R4) + 6.11,5 min.8. Duquesne/Cuvelier (B/B, Ford Fiesta R5) + 6.53,2 min.9. Debackere/Cokelaere (B/B, Peugeot 207 S2000) + 6.59,7 min.10. Hadik/Kertesz (H/H, Subaru Impreza R4) + 9.01,6 min.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?