Rekordman Freddy Loix dosáhl na belgické asfaltové klasice dalšího triumfu pro značku ŠKODA.
Rekordní vítězství pro značku ŠKODA na jubilejní „Ypres Rally“: poprvé v padesátileté historii této asfaltové soutěže v okolí západovlámského města Ypres vyhrála jedna značka už popáté za sebou. Freddy Loix, podporovaný belgickým importérem značky ŠKODA vyhrál tuto klasickou rally podeváté ve své kariéře, což rovněž představuje rekord. Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland s třetím místem dosáhli v letošní sezóně druhého pódiového umístění a postoupili tak na druhé místo celkového hodnocení mistrovství Evropy (ERC) – stejný počet bodů má irsko-britská posádka Craig Breen/Scott Martin.
„Neuvěřitelné, to se ještě nikomu nepovedlo“, říká Freddy Loix. Spolu se svým navigátorem Johanem Gitselsem dojela belgická rallyová legenda do cíle šestého podniku letošní sezóny ERC s minutovým náskokem. "Devět vítězství – tento rekord doufám ještě chvíli vydrží. Chtěl bych vyseknout velkou poklonu všem fanouškům podél trati i v servisní zóně v Ypres, kteří při této rally vytvořili fantastickou atmosféru. Děkuji také belgickému zastoupení společnosti ŠKODA AUTO a celé rodině ŠKODA Motosport za skvělou podporu. Fabia Super 2000 opět fungovala dokonale.“
Velice šťastný je také Sepp Wiegand, který při svém „yperském“ debutu předvedl bezchybnou jízdu. Zejména v druhý den rally, kdy to hodně klouzalo, si třiadvacetiletý jezdec zachoval chladnou hlavu. „Mé druhé pódiové umístění v ERC – jsem absolutně šťastný“, říká Sepp Wiegand, který se předtím v Severním Irsku umístil na druhém místě: „Nikdy bych nevěřil tomu, že bych při své prvním startu na této náročné rally mohl vystoupat až na stupně vítězů. Děkuji celému týmu i všem doma za to, že mi celý víkend drželi palce.“
Štěstí v neštěstí měla vedoucí posádka ERC Esapekka Lappi/Janne Ferm. Finské duo do druhého dne rally startovalo z třetího místa a v osmé rychlostní zkoušce v sobotu dopoledne zajelo nejlepší čas. Ale krátce poté, v rychlostní zkoušce „Vleteren–Krombeke 1“, sklouzl Lappi v pravotočivé zatáčce mimo silnici a musel soutěž vzdát. „Hloupá chyba, která nás stála umístění na stupních vítězů a důležité body pro mistrovství“, říká Esapekka Lappi. „Ukázalo se, že tato rally neodpouští ani nejmenší chybičku. Janneho i mne to velice mrzí – chlapci z týmu odvedli opět skvělou práci, ale tentokrát se jim musíme omluvit.“ I přes tuto chybu obhájil Lappi své vedení v hodnocení jezdců.
V první pětce se ale umístily celkem tři vozy ŠKODA Fabia Super 2000, italská posádka Luca Rossetti/Matteo Chiarchossi si po famózní stíhací jízdě polepšila o devět míst. Příští soutěž mistrovství Evropy se jede od 17. do 19. července v Estonsku.
Číslo pro „Ypres Rally“: 5Pět vítězství pro značku ŠKODA v „Ypres Rally“ za sebou – tak dlouhá série se zatím žádné jiné automobilce ve slavné historii klasické vlámské soutěže nepodařila. A to navíc s vozem téhož typu: úspěšným modelem ŠKODA Fabia Super 2000. Stejně jako v letech 2010, 2011 a 2013 se i v letošním jubilejním ročníku na nejvyšší příčce umístila belgická legenda Freddy Loix. V roce 2012 s rychlým a spolehlivým mladoboleslavským speciálem vyhrál Fin Juho Hänninen.
„Ypres Rally“ – konečné pořadí:1. Loix/Gitsels (B/B, ŠKODA Fabia Super 2000) 2.43.13,7 hod.2. Cherain/Leyh (B/B, Ford Fiesta R5) + 1.09,9 min.3. Wiegand/Christian (D/D, ŠKODA Fabia Super 2000) + 2.14,2 min.4. Kobus/De Wild (NL/NL, Ford Fiesta S2000) + 2:32,5 min.5. Rossetti/Chiarchossi (I/I, ŠKODA Fabia Super 2000) + 3.44,5 min.6. Vanneste/Snaet (B/B, Peugeot 207 S2000) + 5.25,4 min.7. Lefevere/Vangheluwe (B/B, Mitsubishi Lancer Evo X-R4) + 6.11,5 min.8. Duquesne/Cuvelier (B/B, Ford Fiesta R5) + 6.53,2 min.9. Debackere/Cokelaere (B/B, Peugeot 207 S2000) + 6.59,7 min.10. Hadik/Kertesz (H/H, Subaru Impreza R4) + 9.01,6 min.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?