I když letos samozřejmě Thierry Neuville na startu Ypres Rally nebyl za volantem závodního speciálu, tak na jeho domácí závod nezapomněl a přijel alespoň jako divák. O víkendu se ale rozhodně nenudil.
"Každopádně bych zde raději seděl za volantem závodního speciálu. Jsem závodník skrz na skrz. A v závodním autě bych mohl sedět den co den," říkal s úsměvem Thierry Neuville, který na Ypres mohl trochu se zpožděním oslavit svoje 26. narozeniny. "Zvláště zde, kde je bláznivá atmosféra. Na Ypres bývá tolik fanoušků, také z Německa přijíždí vždy hodně lidí. Je vždy velkou zábavou, být zde na startu. Teď mohu publiku něco vrátit a být zde pro fanoušky o něco déle."
Ačkoliv se na Ypres Neuvillovi ne vždy zrovna dařilo - ve dvou ze třech startů vypadl - tak má na tuto soutěž hezké vzpomínky. "Moje první mezinárodní podium bylo na Ypres, to bylo v roce 2010 třetí místo s Peugeotem Belgie. V roce 2009 jsem zde měl vůbec první šanci si vyzkoušet mezinárodní soutěž. Upoutal jsem na sebe tehdy dobrými časy. Od té doby mě sledovaly některé větší týmy."
Thierry Neuville na Ypres Rally 2009, kde startoval v rámci projektu BFGoodrich Driver
O své zkušenosti zvláště z počátečních fází své kariéry se Neuville o víkendu podělil s juniory z ME. Eurosport ho totiž požádal, jestli by s mladíky nepromluvil o různých aspektech života závodního jezdce. "Také jsem začínal s vozem R2, takže pro ně bylo hodně zajímavé, jak a proč se to dále vyvíjelo. Člověk do toho prostě musí dát vše a tvrdě věřit svým cílům. Samozřejmě, že občas přijdou zklamání, ale ty musí člověk umět unést. Někdy můžete skopit hlavu, ale mě to vždy motivuje k pokračování."
V mezičase mezi časem stráveným s juniory a autogramiádou pro diváky zašel Neuville také na zvonici v Ypres. Tam natáčel svůj vstup pro Eurosport. To, že je Thierry poměrně zaneprázdněným, ukazuje jeho následující program - už v neděli letěl do Polska na přípravu na další závod WRC, odtud jede do anglického Goodwoodu na Festival of Speed, kde na něj mimo jiné čeká natáčení pro Top Gear. Pak jede na pět dní na Rallyshow do Koreje, odkud míří přímo na testy před Rally Finland, až odtud se bude vracet domů do Belgie. 11. a 12. června má v plánu zúčastnit se opět jako divák podinku rallycrossu v Mettetu. To jeho navigátor, Nicolas Gilsoul, o víkendu komentoval jako TV expert pro francouzskou veřejnoprávní televizi RTBF.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?