I když letos samozřejmě Thierry Neuville na startu Ypres Rally nebyl za volantem závodního speciálu, tak na jeho domácí závod nezapomněl a přijel alespoň jako divák. O víkendu se ale rozhodně nenudil.
"Každopádně bych zde raději seděl za volantem závodního speciálu. Jsem závodník skrz na skrz. A v závodním autě bych mohl sedět den co den," říkal s úsměvem Thierry Neuville, který na Ypres mohl trochu se zpožděním oslavit svoje 26. narozeniny. "Zvláště zde, kde je bláznivá atmosféra. Na Ypres bývá tolik fanoušků, také z Německa přijíždí vždy hodně lidí. Je vždy velkou zábavou, být zde na startu. Teď mohu publiku něco vrátit a být zde pro fanoušky o něco déle."
Ačkoliv se na Ypres Neuvillovi ne vždy zrovna dařilo - ve dvou ze třech startů vypadl - tak má na tuto soutěž hezké vzpomínky. "Moje první mezinárodní podium bylo na Ypres, to bylo v roce 2010 třetí místo s Peugeotem Belgie. V roce 2009 jsem zde měl vůbec první šanci si vyzkoušet mezinárodní soutěž. Upoutal jsem na sebe tehdy dobrými časy. Od té doby mě sledovaly některé větší týmy."
Thierry Neuville na Ypres Rally 2009, kde startoval v rámci projektu BFGoodrich Driver
O své zkušenosti zvláště z počátečních fází své kariéry se Neuville o víkendu podělil s juniory z ME. Eurosport ho totiž požádal, jestli by s mladíky nepromluvil o různých aspektech života závodního jezdce. "Také jsem začínal s vozem R2, takže pro ně bylo hodně zajímavé, jak a proč se to dále vyvíjelo. Člověk do toho prostě musí dát vše a tvrdě věřit svým cílům. Samozřejmě, že občas přijdou zklamání, ale ty musí člověk umět unést. Někdy můžete skopit hlavu, ale mě to vždy motivuje k pokračování."
V mezičase mezi časem stráveným s juniory a autogramiádou pro diváky zašel Neuville také na zvonici v Ypres. Tam natáčel svůj vstup pro Eurosport. To, že je Thierry poměrně zaneprázdněným, ukazuje jeho následující program - už v neděli letěl do Polska na přípravu na další závod WRC, odtud jede do anglického Goodwoodu na Festival of Speed, kde na něj mimo jiné čeká natáčení pro Top Gear. Pak jede na pět dní na Rallyshow do Koreje, odkud míří přímo na testy před Rally Finland, až odtud se bude vracet domů do Belgie. 11. a 12. června má v plánu zúčastnit se opět jako divák podinku rallycrossu v Mettetu. To jeho navigátor, Nicolas Gilsoul, o víkendu komentoval jako TV expert pro francouzskou veřejnoprávní televizi RTBF.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?