I když letos samozřejmě Thierry Neuville na startu Ypres Rally nebyl za volantem závodního speciálu, tak na jeho domácí závod nezapomněl a přijel alespoň jako divák. O víkendu se ale rozhodně nenudil.
"Každopádně bych zde raději seděl za volantem závodního speciálu. Jsem závodník skrz na skrz. A v závodním autě bych mohl sedět den co den," říkal s úsměvem Thierry Neuville, který na Ypres mohl trochu se zpožděním oslavit svoje 26. narozeniny. "Zvláště zde, kde je bláznivá atmosféra. Na Ypres bývá tolik fanoušků, také z Německa přijíždí vždy hodně lidí. Je vždy velkou zábavou, být zde na startu. Teď mohu publiku něco vrátit a být zde pro fanoušky o něco déle."
Ačkoliv se na Ypres Neuvillovi ne vždy zrovna dařilo - ve dvou ze třech startů vypadl - tak má na tuto soutěž hezké vzpomínky. "Moje první mezinárodní podium bylo na Ypres, to bylo v roce 2010 třetí místo s Peugeotem Belgie. V roce 2009 jsem zde měl vůbec první šanci si vyzkoušet mezinárodní soutěž. Upoutal jsem na sebe tehdy dobrými časy. Od té doby mě sledovaly některé větší týmy."
Thierry Neuville na Ypres Rally 2009, kde startoval v rámci projektu BFGoodrich Driver
O své zkušenosti zvláště z počátečních fází své kariéry se Neuville o víkendu podělil s juniory z ME. Eurosport ho totiž požádal, jestli by s mladíky nepromluvil o různých aspektech života závodního jezdce. "Také jsem začínal s vozem R2, takže pro ně bylo hodně zajímavé, jak a proč se to dále vyvíjelo. Člověk do toho prostě musí dát vše a tvrdě věřit svým cílům. Samozřejmě, že občas přijdou zklamání, ale ty musí člověk umět unést. Někdy můžete skopit hlavu, ale mě to vždy motivuje k pokračování."
V mezičase mezi časem stráveným s juniory a autogramiádou pro diváky zašel Neuville také na zvonici v Ypres. Tam natáčel svůj vstup pro Eurosport. To, že je Thierry poměrně zaneprázdněným, ukazuje jeho následující program - už v neděli letěl do Polska na přípravu na další závod WRC, odtud jede do anglického Goodwoodu na Festival of Speed, kde na něj mimo jiné čeká natáčení pro Top Gear. Pak jede na pět dní na Rallyshow do Koreje, odkud míří přímo na testy před Rally Finland, až odtud se bude vracet domů do Belgie. 11. a 12. června má v plánu zúčastnit se opět jako divák podinku rallycrossu v Mettetu. To jeho navigátor, Nicolas Gilsoul, o víkendu komentoval jako TV expert pro francouzskou veřejnoprávní televizi RTBF.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?