Zdá se, že finálový rozstřel je uzavřenou věcí. Na společném jednání v rámci Rally Sardegna měly týmy akceptovat radikální návrh Josta Capita z Volkswagenu, informuje o tom server rallye-magazin.de.
Jde o revoluční myšlenku: Na poslední zkoušce se střetne první s druhým o celkové vítězství. Šéf Volkswagenu, Jost Capito, už nad touto myšlenkou uvažuje roky s cílem co nejvíce zatraktivnit závěr soutěže pro televizní přenosy. Divákům doma u televizí by to mělo nabídnout větší vzrušení.
Na společném jednání toto téma výrobci účastnící se MS probírali a zdá se, že se přiklonily k návrhu VW. Mělo však dojít k vyjednání určité doby na rozmyšlenou, při které budou týmy na základě aktuálních soutěží zkoumat tuto možnost.
Neodmyslitelná osoba WRC, Malcolm Wilson, vysvětluje: "Už tu nějakou dobu působím a pěkných pár nocí jsem už o tom, co podniknout, aby se MS zatraktivnilo, přemýšlel a na lepší nápad jsem nepřišel. Kdyby měl někdo návrh, při kterém by zůstalo zachováno DNA rallysportu a na konci soutěže nabízelo větší vzrušení, aníž by se dosavadní výsledky postavily na hlavu, rádi jej vyslechneme."
Vzpomínáte na těsné vítězství Grönholma na Novém Zélandu 2007, kdy Loeba po krásném souboji porazil o 0,3s? Takovéto duely skrz celou soutěž by měly být minulostí...
Dosavadní analýza měla ukázat, že by se zavedením shootoutu dosavadní výsledky beztak měnily jen marginálně. Zdá se tedy, že novince již nestojí nic v cestě. Proti tomuto návrhu se zatím nestaví ani promotér ani FIA. Poslední slovo má však rada FIA, která schvaluje pravidla. Rozhodnutí by mělo padnout v září.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?