Havárie pri automobilových pretekoch nie sú ničím výnimočným. Každý jazdec bojuje proti svojim konkurentom o dosiahnutie čo najrýchlejšieho času, pričom sa často krát stáva, či už jazdeckou chybou, alebo nepredvídateľnou poruchou techniky, že súťažné vozidlo s jazdcom končí mimo trať.
Toto je neoddeliteľná súčasť pretekov, či automobilových súťaží. Našťastie, dnes sú už povinnou výbavou pretekárskych vozidiel bezpečnostné prvky, ktoré zranenie jazdca eliminujú na minimum. Jednu zo svojich najťažších havárií v živote zažil počas podujatia aj päť násobný absolútny majster Slovenska a niekdajší štvrtý jazdec na svete v juniorskej rally kategórii Jozef Béreš mladší.Ďodi Béreš už za volantom súťažného vozidla, napriek mladému veku zažil niekoľko havárií, tie sa však väčšinou končili odtrhnutým kolesom, prípadne ľahkým prehodením auta cez strechu. Havária v rámci podujatia Moris Cup Jahodná 2014 však bola o niečo úplne inom. Pri nej Ďodi totálne zdemoloval kopcový špeciál SUbaru Impreza WRX. Už v prvej tímovej správe sa však objavila výpoveď manažéra L Racing Teamu, Jána Liptáka, v ktorej popiera akúkoľvek jazdeckú chybu. O tom, čo sa vlastne stalo tesne pred spomínanou haváriou sme sa pozhovárali s jej hlavným aktérom, Jozefom Bérešom mladším.
„Už pri ceste zo servisu na štart sa mi zdalo, že niečo nie je v poriadku. Mal som pocit akoby som išiel na defekte. Pred štartom som skontroloval všetky kolesá a keďže sa zdalo byť všetko v poriadku, povedal som si, asi sa mi to iba zdalo. Postavil som sa teda na štart poslednej ostrej jazdy v rámci Mori sup Jahodná 2014,“ odštartoval náš rozhovor Ďodi Béreš. "Po štarte sa zdalo byť všetko v poriadku, auto sa správalo úplne normálne, necítil som žiaden problém. Po prejdení pätnástej zákruty som si náhle uvedomil, že sa niečo deje, auto začalo strašne ťahať doľava. Samozrejme som sa to snažil ihneď vyrovnať, ale veľa sa s tým robiť nedalo a ja som ľavou stranou zachytil o betón pri ceste. Všetko sa udialo veľmi rýchle, bolo to fakt iba pár desatín sekundy, veď v čase nárazu bola moja rýchlosť 219 kilometrov za hodinu. Veľmi ma to mrzí, ale som rád, že som aj z takto hrozivo vyzerajúcej havárie vyliezol bez zranení. Po pretekoch nám náš kamarát András Furedi priniesol skrutku, ktorou je uchytené rameno, za čo by som mu rád poďakoval. Bola to skrutka z nášho auta, keďže nebola originál Subaru, ale na mieru vyrábaná. Po návrate z pretekov sme v dielňach L Racing Teamu auto rozobrali a zisťovali, ako sa mohla sama vytiahnuť. Toto je dodnes záhadou, keďže tá skrutka bola dotiahnutá a navyše zalepená. Všetky ostatné vydržali, dokonca aj na tých kolesách, ktoré boli utrhnuté. Subaru po tejto havárii išlo do šrotu, v podstate sa z neho nedalo nič použiť, ešte aj chróm-molybdénové trubky z ktorých bol ochranný rám boli potrhané. Je mi ľúto, že som zničil tak pekné auto, ktoré stálo celý tím nielen veľa financií, ale aj niekoľko rokov práce. Jediné čo ma môže tešiť je fakt, že po prezretí onboardových záberov a telemetrie všetci v tíme povedali že za túto haváriu nenesiem zodpovednosť. Stále mi však vŕta v hlave to, ako sa mohla skrutka vytočiť sama zo závitu ....,“ ukončil Jozef Béreš mladší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.