AKTUALIZACE PO RZ16; Šestým podnikem MS v automobilových soutěžích bude Italská rally, která se od roku 2004 jezdí na ostrově Sardnia. Místní šotolinové tratě nahradily asfaltové zkoušky v San Remu. Vítězství z loňska obhajuje Sébastien Ogier, který sem přijíždí v roli lídra tabulky a spolu s kolegou Latvalou je největším favoritem na vítězství i letos.
RZ17:
Na závěrečné Power Stage už k žádným změnám v pořadí nedošlo a z dalšího vítězství se tak raduje Sébastien Ogier.
Bonusové body z Power Stage:
Andreas Mikkelsen + 3 bodyJari-Matti Latvala + 2 bodySébastien Ogier + 1 bod
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 4:02:37,8 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:23,1 3. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:32,8 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2:39,3 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:41,8 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +6:05,3 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:15,8 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12:19,0 9. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +15:22,1 10. K. Al-Quassimi - C. Patterson Citroën DS3 WRC +10s +16:49,3
RZ16:
I zde byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, nicméně Mads Ostberg byl opět druhý. Tentokrát Mads na Jariho-Mattiho ztratil 6,2s. Před poslední Power Stage tak je mezi piloty rozdíl tařka 17s a následující zkouška měří necelých 9 km. Pokud tedy Ostberg vyloženě nezaváhá, tak by se pořadí na stupních vítězů už měnit nemělo. Hezký čtvrtý čas zajel Elfyn Evans na Fordu Fiesta RS WRC.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:56:55,6 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:17,4 3. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:34,3 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2:41,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:31,0 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:53,4 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:08,0 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12:13,1 9. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +14:39,6 10. K. Al-Quassimi - C. Patterson Citroën DS3 WRC +10s +16:15,5
RZ15:
RZ15 se stala kořistí Jariho-Mattiho Latvaly, který se snaží stáhnout náskok na svého rivala v boji o druhé místo, Madse Ostberga. Nor si je ale dobře vědom situace a zajel druhý čas se ztrátou 1,6s. Náš Martin Prokop drží hezké šesté místo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:46:58,9 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:19,1 3. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:42,2 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2:26,1 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:28,2 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:43,3 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +6:37,0 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12:09,2 9. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +14:07,1 10. K. Al-Quassimi - C. Patterson Citroën DS3 WRC +10s +15:42,4
RZ14:
Mads Ostberg nechce dát druhé místo zadarmo a ráno na první vložce dne zajel nejrychlejší čas. Nor s Citroënem porazil Latvalu o 3,2 vteřiny a upevnil si tak druhé místo. Fin s Volkswagenem se však nebude chtít vzát, zvláště když si jede jeho hlavní rival v boji o titul Ogier pro vítězství, každý bod se počítá. Penalizace 10 vteřin za minutový pozdní příjezd do časové kontroly dostali Paddon a Meeke, o dvě minuty se zdržel Neuville (20 vteřin).
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:36:21,2 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:25,7 3. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:50,2 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2:25,2 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:25,4 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:26,4 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +6:11,6 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12:02,6 9. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +13:34,3 10. K. Al-Quassimi - C. Patterson Citroën DS3 WRC +10s +15:06,5
neděle
RZ13:
Dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala, udělal chybu, trefil kámen a na zkoušce musel měnit kolo. Časová ztrata, kterou nabral, je na úrovni dvou minut. Díky tomu se propadl až na třetí místo za Madse Ostberga s Citroënem. Na Nora mu však schází 21 vteřin, takže zítra můžeme očekávat útok. Poškozený tlumič potrápil Mikkelsena, který už na boj s Ostbergem může zapomenout. Motor selhal v Hyundai i20 WRC Haydena Paddona, takže ani jeden z vozů korejského týmu opět do cíle bez problémů nedojede. Novozélanďan však díky velký časovým rozestupům spadl jen těsně za body.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:30:15,8 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:40,2 3. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:01,5 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2:37,8 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +4:24,3 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:26,1 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +6:09,6 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12:03,7 9. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +13:08,1 10. K. Al-Quassimi - C. Patterson Citroën DS3 WRC +10s +15:05,2
RZ12:
Dvanáctou zkoušku vyhrál Ogier o pět vteřin před Latvalou. Francouz tak stupňuje svůj tlak na kolegu, kterému chcípl motor v jedné z vraceček. Problémy s tlumičem v cíli zkoušky přiznal Mikkelsen, který bojuje s Ostbergem o třetí místo. Robert Kubica, který až dosud držel krásné páté místo, svoji snahu přehnal a vylomil kolo. Posádka je pořádku, zítra by snad mohla pokračovat.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:53:25,5 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +12,3 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:16,5 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:31,6 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:22,2 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:50,2 7. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +4:35,8 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +7:11,7 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +7:16,0 10. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +10:19,6
servis
RZ11:
Na poslední dopolední zkoušce zabral Sébastien Ogier. Průběžně druhý jezdec zajel čas o 11 vteřin rychlejší než kdokoliv jiný a na průběžně vedoucího Latvalu, který byl nejrychlejší ze zbytku světa, tak oněch 11s stáhl. Hayden Paddon se posunul před Nassera Al-Attiyaha na průběžnou devátou příčku. Jinak se v TOP10 pořadí nijak neměnilo. 10s penalizaci dostal třetí jezdec Citroënu, Khalid Al-Quassimi, který je průběžně jedenáctý.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:40:07,9 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +17,7 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:10,8 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:20,2 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +2:21,4 6. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:03,4 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:25,6 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +4:07,0 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +6:37,9 10. L. Bertelli - M. Dotta Ford Fiesta RRC +9:35,5
RZ10:
Do soutěže se vrátil Kris Meeke, který čistí trať všem ostatním. Do soutěže se podle očekávání nevrátil Juho Hänninen, jehož i20 WRC byla až moc silně poškozena. Vítězství si připsal Latvala před Ogierem a Ostbergem. Pořadí mezi prvními třemi se tedy upevnilo. Těsný je norský souboj o třetí příčku mezi Ostbergem a Mikkelsenem. Na posádky teď čeká mamutí test Monte Lerno, který měří 59,1 kilometru.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 2:02:41,1 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +28,7 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +44,7 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +51,0 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:28,0 6. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:47,4 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:04,2 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:26,4 9. H. Paddon - J. Kennard Ford Fiesta RRC +4:37,9 10. N.Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +6:12,8
sobota
RZ9:
Poslední zkoušku dne vyhrál Jari-Matti Latvala, který také přenocuje na průběžné první příčce. Ovšem díky druhému času (+1,9s) se za něj dostal Sébastien Ogier. VW tak patří průběžný double, když si o místo pohoršil Mads Ostberg. Hezký třetí čas zajel Robert Kubica (+14,7s). Ze soutěže musel odstoupit Estone Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16, protože zlomil zavěšení, a tak se do TOP10 dostal Yazeed Al-Rajhi ze Saudské Arábie.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:49:09,9 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +22,4 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +33,7 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +37,7 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +56,9 6. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:19,3 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:29,0 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +1:36,9 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:45,3 10. Y. Al-Rajhi - M. Orr Ford Fiesta RRC +5:15,8
RZ8:
Osmou RZ vyhrál Sébastien Ogier, který dnes čistí trať, i díky tomuto času se tak posunul už na průběžné třetí místo, když přeskočil Andrease Mikkelsena. Nor zajel shodný čas s jeho krajanem, Madsem Ostbergem - o 2,9s pomaleji než Ogier. Před našeho Martina Prokopa se posunul na Elfyn Evans jedoucí taktéž na Fiestě RS WRC.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:31:25,7 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +18,2 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +20,5 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +22,5 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +42,2 6. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +56,0 7. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +57,9 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +1:07,7 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:59,5 10. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +3:50,4
RZ7:
Defekt pneumatiky zbrzdil na tomto testu Haydena Paddona, který se snaží zlikvidovat svoji ztrátu z RZ5, kde zastavoval u Neuvillea, a dostat se alespoň do bodované desítky - na tu mu chybí zhruba minuta. Vítězství opět slavil trojblok Volkswagenu, v pořadí Latvala-Ogier-Mikkelsen. V desítce jsme registrovali jedinou změnu, bohůžel Martin Prokop podlehl Robertu Kubicovi, který se přes něj dostal. Těsně za jeho zády je i Evans.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:18:32,2 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +16,9 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +21,2 4. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +22,1 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +32,9 6. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +42,7 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +45,5 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +58,2 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:38,8 10. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +3:06,9
RZ6:
Tovární posádky Volkswagenu opanovaly 6. rychlostní zkoušku v pořadí Latvala, Ogier a Mikkelsen. Trošku ztratil Ostberg, jehož ztráta na čelo se již přehoupla přes 10 vteřin. Martin Prokop přišel o dvě přícky, přehnali se přes něj dvě Pola R WRC v rukou Mikklsena a Ogiera, také Kubica ztratil jednu pozici.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 1:01:26,1 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +11,6 3. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +17,2 4. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +19,2 5. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +26,1 6. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +26,5 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +36,6 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +53,9 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:43,6 10. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +2:37,4
vzdálený servis
RZ5:
Těžkou nehodu zažil na RZ5 Juho Hänninen, Fin šel se svou i20 WRC přes střechu a vyletěl mezi stromy. Auto je hodně zdemolované, posádka by snad měla být v pořádku. Problémy postihly i jeho kolegu Neuvillea, který cítil problémy s řízením, a tak zastavil na trati a opravoval. Tím ztratil přes 23 minut. Navíc tím nechtěně přibrzdil (dokonce zastavil) kolegu Paddona, ten totiž projížděl kolem a všiml si, že Thierry nevyndal trojúhelník. Novozélanďan proto zastavil, aby se ujistil, že je jeho kolega v pořádku. Hodně nepovedená zkouška pro Hyundai, který měl až dosud soutěž skvěle rozjetou.
Také Citroën přišel o jedno auto, konkrétně o Krise Meekea. Ir zastavil kvůli vybité baterii ve svém voze, zítra by měl být připraven opět závodit. Do čela se dostal díky vítězství v RZ Jari-Matti Latvala, těsně druhý je Ostberg (třetí čas na RZ). Pěkný druhý čas na zkoušce vystřihl Kubica, ten už je pátý. Nás stále může těšit výkon Martina Prokopa, který se díky 6. času udržel na 3. pozici.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC 56:24,4 - - - 2. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +2,2 3. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +10,1 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +11,8 5. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +12,3 6. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +16,6 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +19,9 8. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +27,9 9. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +1:11,6 10. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +1:47,2
RZ4:
Na přejezdu mezi RZ3 a RZ4 začlo ze zatím neznámých důvodů hořet auto Hirvonenovi, Fiesta RS WRC i přes snahu přivolaných hasičů lehla popelem.
Na RZ4 zajel nejrychlejší čas Nor Mads Ostberg s Citroënem DS3 WRC a posunul se tak už na čtvrté místo. Do čela soutěže se po druhém času na RZ dostal opět Thierry Neuville, o jedno místo si tedy pohoršil Juha Hänninen. Pro nás velice hezkým faktem je průběžné třetí místo Martina Prokopa, který teď zajel čtvftý nejrychlejší čas, o 0,3s byl totiž rychlejší Jari-Matti Latvala. Ten je ale díky nevýhodné startovní pozici až šestý a jeho kolega, Sébastien Ogier je osmý. Do desítky se díky výpadku Hirvonena posunul Kubica. Rozdíly mezi nejlepšími jsou ale stále hodně malé.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 37:42,1 - - - 2. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2,9 3. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +11,6 4. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +13,6 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +17,4 6. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +18,7 7. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +20,8 8. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +21,5 9. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +25,1 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +25,1
RZ3:
Na třetí RZ byl nejrychlejší Juho Hänninen na Hyundai i20 WRC, a tak se posouvá do průběžného vedení soutěže před svého týmového kolegu, Thierryho Neuvilla. Belgičan na Fina v tomto testu ztratil 4,3s. Jak můžeme vidět, tak rozestupy jsou opravdu malé. Nás může těšit, že na průběžně třetím místě figuruje Martin Prokop. Vzhledem k počáteční fázi soutěže se jezdci na prvních deseti místech docela promíchaly. Hezký třetí čas zajel Robert Kubica, který je průběžně dvanáctý. Před ním je Henning Solberg a za ním Hayden Paddon.
Do problémů se na přejezdu na další zkoušku ale patrně dostal Mikko Hirvonen, server wrc.com informuje o požáru jeho vozu. Na místě by měli být už i hasiči. Posádka by měla být nezraněna.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC 24:16,5 - - - 2. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +0,4 3. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +9,1 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +10,1 5. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +10,6 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11,6 7. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +15,7 8. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +16,3 9. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +16,5 10. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +17,9
RZ2:
Skvěle zajel Martin Prokop, jezdec soukromé Fiesty RS WRC využil podmínek (vyčistěné tratě) a i přesto, že jeho rozpis nebyl dle jeho vyjádření perfektní, zajel naprosto stejný čas jako Juho Hänninen s Hyundai i20 WRC - oba jezdci si podělili druhý čas. Korejskému týmu úvod soutěže hodně vyšel a ujal se po první klasické vložce vedení, v čele je Neuville, který RZ vyhrál.
Problémy s brzdami hlásil Latvala, Ogier si stěžoval na čistění tratě. Psychický blok po nehodě z úvodu Argentiny hlásil Hirvonen a nespokojenost s DS3 WRC na zvlněných úsecích přiznal Ostberg. Čtvrý byl nejlepší Volkswagen s Mikkelsenem za volantem, hezký 6. čas zajel Evans.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 14:47,4 - - - 2. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +3,9 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6,7 4. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +7,3 5. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7,4 6. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +9,4 7. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +11,8 8. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +12,2 9. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +12,6 10. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +15,2
pátek
RZ1:
Na úvod pořadatelé připravili krátkou speciálku. Soutěž se tak otevře již ve čtvrtek večer. Na této pouze 1,6 km dlouhé zkoušce nešlo získat mnoho času, což tvrdila i většina pilotů v cíli. Všichni se shodli na tom, že ta pravá rally začíná až zítra.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 1:19,1 - - - 2. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +0,2 3. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0,2 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1,2 5. J. M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1,7 6. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +1,7 7. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1,8 8. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1,8 9. H. Solberg - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2,1 10. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +2,6
čtvrtek
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?