AKTUALIZACE PO RZ16; Šestým podnikem MS v automobilových soutěžích bude Italská rally, která se od roku 2004 jezdí na ostrově Sardnia. Místní šotolinové tratě nahradily asfaltové zkoušky v San Remu. Vítězství z loňska obhajuje Sébastien Ogier, který sem přijíždí v roli lídra tabulky a spolu s kolegou Latvalou je největším favoritem na vítězství i letos.
RZ17:
Na závěrečné Power Stage už k žádným změnám v pořadí nedošlo a z dalšího vítězství se tak raduje Sébastien Ogier.
Bonusové body z Power Stage:
Andreas Mikkelsen + 3 bodyJari-Matti Latvala + 2 bodySébastien Ogier + 1 bod
Výsledky po 16. RZ:
RZ16:
I zde byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, nicméně Mads Ostberg byl opět druhý. Tentokrát Mads na Jariho-Mattiho ztratil 6,2s. Před poslední Power Stage tak je mezi piloty rozdíl tařka 17s a následující zkouška měří necelých 9 km. Pokud tedy Ostberg vyloženě nezaváhá, tak by se pořadí na stupních vítězů už měnit nemělo. Hezký čtvrtý čas zajel Elfyn Evans na Fordu Fiesta RS WRC.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz
RZ15:
RZ15 se stala kořistí Jariho-Mattiho Latvaly, který se snaží stáhnout náskok na svého rivala v boji o druhé místo, Madse Ostberga. Nor si je ale dobře vědom situace a zajel druhý čas se ztrátou 1,6s. Náš Martin Prokop drží hezké šesté místo.
Výsledky po 15. RZ:
RZ14:
Mads Ostberg nechce dát druhé místo zadarmo a ráno na první vložce dne zajel nejrychlejší čas. Nor s Citroënem porazil Latvalu o 3,2 vteřiny a upevnil si tak druhé místo. Fin s Volkswagenem se však nebude chtít vzát, zvláště když si jede jeho hlavní rival v boji o titul Ogier pro vítězství, každý bod se počítá. Penalizace 10 vteřin za minutový pozdní příjezd do časové kontroly dostali Paddon a Meeke, o dvě minuty se zdržel Neuville (20 vteřin).
Výsledky po 14. RZ:
neděle
RZ13:
Dosavadní lídr soutěže, Jari-Matti Latvala, udělal chybu, trefil kámen a na zkoušce musel měnit kolo. Časová ztrata, kterou nabral, je na úrovni dvou minut. Díky tomu se propadl až na třetí místo za Madse Ostberga s Citroënem. Na Nora mu však schází 21 vteřin, takže zítra můžeme očekávat útok. Poškozený tlumič potrápil Mikkelsena, který už na boj s Ostbergem může zapomenout. Motor selhal v Hyundai i20 WRC Haydena Paddona, takže ani jeden z vozů korejského týmu opět do cíle bez problémů nedojede. Novozélanďan však díky velký časovým rozestupům spadl jen těsně za body.
Výsledky po 13. RZ:
RZ12:
Dvanáctou zkoušku vyhrál Ogier o pět vteřin před Latvalou. Francouz tak stupňuje svůj tlak na kolegu, kterému chcípl motor v jedné z vraceček. Problémy s tlumičem v cíli zkoušky přiznal Mikkelsen, který bojuje s Ostbergem o třetí místo. Robert Kubica, který až dosud držel krásné páté místo, svoji snahu přehnal a vylomil kolo. Posádka je pořádku, zítra by snad mohla pokračovat.
Výsledky po 12. RZ:
servis
RZ11:
Na poslední dopolední zkoušce zabral Sébastien Ogier. Průběžně druhý jezdec zajel čas o 11 vteřin rychlejší než kdokoliv jiný a na průběžně vedoucího Latvalu, který byl nejrychlejší ze zbytku světa, tak oněch 11s stáhl. Hayden Paddon se posunul před Nassera Al-Attiyaha na průběžnou devátou příčku. Jinak se v TOP10 pořadí nijak neměnilo. 10s penalizaci dostal třetí jezdec Citroënu, Khalid Al-Quassimi, který je průběžně jedenáctý.
Výsledky po 11. RZ:
RZ10:
Do soutěže se vrátil Kris Meeke, který čistí trať všem ostatním. Do soutěže se podle očekávání nevrátil Juho Hänninen, jehož i20 WRC byla až moc silně poškozena. Vítězství si připsal Latvala před Ogierem a Ostbergem. Pořadí mezi prvními třemi se tedy upevnilo. Těsný je norský souboj o třetí příčku mezi Ostbergem a Mikkelsenem. Na posádky teď čeká mamutí test Monte Lerno, který měří 59,1 kilometru.
Výsledky po 10. RZ:
sobota
RZ9:
Poslední zkoušku dne vyhrál Jari-Matti Latvala, který také přenocuje na průběžné první příčce. Ovšem díky druhému času (+1,9s) se za něj dostal Sébastien Ogier. VW tak patří průběžný double, když si o místo pohoršil Mads Ostberg. Hezký třetí čas zajel Robert Kubica (+14,7s). Ze soutěže musel odstoupit Estone Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16, protože zlomil zavěšení, a tak se do TOP10 dostal Yazeed Al-Rajhi ze Saudské Arábie.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí po RZ
RZ8:
Osmou RZ vyhrál Sébastien Ogier, který dnes čistí trať, i díky tomuto času se tak posunul už na průběžné třetí místo, když přeskočil Andrease Mikkelsena. Nor zajel shodný čas s jeho krajanem, Madsem Ostbergem - o 2,9s pomaleji než Ogier. Před našeho Martina Prokopa se posunul na Elfyn Evans jedoucí taktéž na Fiestě RS WRC.
Výsledky po 8. RZ:
RZ7:
Defekt pneumatiky zbrzdil na tomto testu Haydena Paddona, který se snaží zlikvidovat svoji ztrátu z RZ5, kde zastavoval u Neuvillea, a dostat se alespoň do bodované desítky - na tu mu chybí zhruba minuta. Vítězství opět slavil trojblok Volkswagenu, v pořadí Latvala-Ogier-Mikkelsen. V desítce jsme registrovali jedinou změnu, bohůžel Martin Prokop podlehl Robertu Kubicovi, který se přes něj dostal. Těsně za jeho zády je i Evans.
Výsledky po 7. RZ:
RZ6:
Tovární posádky Volkswagenu opanovaly 6. rychlostní zkoušku v pořadí Latvala, Ogier a Mikkelsen. Trošku ztratil Ostberg, jehož ztráta na čelo se již přehoupla přes 10 vteřin. Martin Prokop přišel o dvě přícky, přehnali se přes něj dvě Pola R WRC v rukou Mikklsena a Ogiera, také Kubica ztratil jednu pozici.
Výsledky po 6. RZ:
vzdálený servis
RZ5:
Těžkou nehodu zažil na RZ5 Juho Hänninen, Fin šel se svou i20 WRC přes střechu a vyletěl mezi stromy. Auto je hodně zdemolované, posádka by snad měla být v pořádku. Problémy postihly i jeho kolegu Neuvillea, který cítil problémy s řízením, a tak zastavil na trati a opravoval. Tím ztratil přes 23 minut. Navíc tím nechtěně přibrzdil (dokonce zastavil) kolegu Paddona, ten totiž projížděl kolem a všiml si, že Thierry nevyndal trojúhelník. Novozélanďan proto zastavil, aby se ujistil, že je jeho kolega v pořádku. Hodně nepovedená zkouška pro Hyundai, který měl až dosud soutěž skvěle rozjetou.
Také Citroën přišel o jedno auto, konkrétně o Krise Meekea. Ir zastavil kvůli vybité baterii ve svém voze, zítra by měl být připraven opět závodit. Do čela se dostal díky vítězství v RZ Jari-Matti Latvala, těsně druhý je Ostberg (třetí čas na RZ). Pěkný druhý čas na zkoušce vystřihl Kubica, ten už je pátý. Nás stále může těšit výkon Martina Prokopa, který se díky 6. času udržel na 3. pozici.
Výsledky po 5. RZ:
RZ4:
Na přejezdu mezi RZ3 a RZ4 začlo ze zatím neznámých důvodů hořet auto Hirvonenovi, Fiesta RS WRC i přes snahu přivolaných hasičů lehla popelem.
Na RZ4 zajel nejrychlejší čas Nor Mads Ostberg s Citroënem DS3 WRC a posunul se tak už na čtvrté místo. Do čela soutěže se po druhém času na RZ dostal opět Thierry Neuville, o jedno místo si tedy pohoršil Juha Hänninen. Pro nás velice hezkým faktem je průběžné třetí místo Martina Prokopa, který teď zajel čtvftý nejrychlejší čas, o 0,3s byl totiž rychlejší Jari-Matti Latvala. Ten je ale díky nevýhodné startovní pozici až šestý a jeho kolega, Sébastien Ogier je osmý. Do desítky se díky výpadku Hirvonena posunul Kubica. Rozdíly mezi nejlepšími jsou ale stále hodně malé.
Výsledky po 4. RZ:
RZ3:
Na třetí RZ byl nejrychlejší Juho Hänninen na Hyundai i20 WRC, a tak se posouvá do průběžného vedení soutěže před svého týmového kolegu, Thierryho Neuvilla. Belgičan na Fina v tomto testu ztratil 4,3s. Jak můžeme vidět, tak rozestupy jsou opravdu malé. Nás může těšit, že na průběžně třetím místě figuruje Martin Prokop. Vzhledem k počáteční fázi soutěže se jezdci na prvních deseti místech docela promíchaly. Hezký třetí čas zajel Robert Kubica, který je průběžně dvanáctý. Před ním je Henning Solberg a za ním Hayden Paddon.
Do problémů se na přejezdu na další zkoušku ale patrně dostal Mikko Hirvonen, server wrc.com informuje o požáru jeho vozu. Na místě by měli být už i hasiči. Posádka by měla být nezraněna.
Výsledky po 3. RZ:
RZ2:
Skvěle zajel Martin Prokop, jezdec soukromé Fiesty RS WRC využil podmínek (vyčistěné tratě) a i přesto, že jeho rozpis nebyl dle jeho vyjádření perfektní, zajel naprosto stejný čas jako Juho Hänninen s Hyundai i20 WRC - oba jezdci si podělili druhý čas. Korejskému týmu úvod soutěže hodně vyšel a ujal se po první klasické vložce vedení, v čele je Neuville, který RZ vyhrál.
Problémy s brzdami hlásil Latvala, Ogier si stěžoval na čistění tratě. Psychický blok po nehodě z úvodu Argentiny hlásil Hirvonen a nespokojenost s DS3 WRC na zvlněných úsecích přiznal Ostberg. Čtvrý byl nejlepší Volkswagen s Mikkelsenem za volantem, hezký 6. čas zajel Evans.
Výsledky po 2. RZ:
pátek
RZ1:
Na úvod pořadatelé připravili krátkou speciálku. Soutěž se tak otevře již ve čtvrtek večer. Na této pouze 1,6 km dlouhé zkoušce nešlo získat mnoho času, což tvrdila i většina pilotů v cíli. Všichni se shodli na tom, že ta pravá rally začíná až zítra.
Výsledky po 1. RZ:
čtvrtek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.