Sébastien Ogier nebo Jari-Matti Latvala? Otázka na dva největší favority na vítězství je před startem Italské rally poměrně jasná. Oba tovární jezdci Volkswagenu mají volnou ruku ve vzájemném souboji a to slibuje napínavý duel o vítězství.
Oba jezdci chtějí v Itálii vylepšit svoji pozici v tabulce jezdců. Jeden chce zvýšit vedení, druhý ho chce uzmout. Šance, že souboj mezi Sébastienem Ogierem a Jarim-Mattim Latvalou bude pokračovat i na Sardinii je velká.
"Po extrémně drsných a bahnitých zkouškách v Argentině se už opravdu těším do Itálie. Zdejší o něco rychlejší šotolinové zkoušky více vyhovují mému jízdnímu stylu," říká Francouz, který bude otevírat v pátek trať, což bude samozřejmě na šotolině nevýhoda: "Ale přesto počítám s docela dobrou šancí na vítězství. Vždy jsem se zde cítil dobře a výsledky jsme zde získávali také dobré. Nejtěžším rivalem bude, jako minule, můj týmový kolega Jari-Matti. Já i Jari-Matti slibujeme fanouškům: Souboj bude tvrdý a napínavý."
Volkswagen se před odletem do Itálie nechal slyšet, že týmová režie není na pořadu dne (psali jsme zde). Tým Volkswagen má totiž již na konkurenci značný náskok.
"V kalendáří MS je pár soutěží, na které se obvzlášť těším, a Argentina je jednou z nich. Charakter tratí mi trošku připomíná Portugalsko, zároveň je však do zatáček v Itálii více vidět. Narozdíl od Portugalska ale stopa klouže a nahoře je podklad dost písčitý. Když se trať po několika autech vyčistí, je už grip dobrý. Tratě jsou ale docela úzké a stromy a skály jsou blízko nich. I tak se dá na zkouškách rychle najít dobrý rytmus. Po vítězství v Argentině přijíždím do Itálie samozřejmě s velkou sebedůvěrou a chci opět bojovat o vítězství," říká Fin.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?