Sébastien Ogier nebo Jari-Matti Latvala? Otázka na dva největší favority na vítězství je před startem Italské rally poměrně jasná. Oba tovární jezdci Volkswagenu mají volnou ruku ve vzájemném souboji a to slibuje napínavý duel o vítězství.
Oba jezdci chtějí v Itálii vylepšit svoji pozici v tabulce jezdců. Jeden chce zvýšit vedení, druhý ho chce uzmout. Šance, že souboj mezi Sébastienem Ogierem a Jarim-Mattim Latvalou bude pokračovat i na Sardinii je velká.
"Po extrémně drsných a bahnitých zkouškách v Argentině se už opravdu těším do Itálie. Zdejší o něco rychlejší šotolinové zkoušky více vyhovují mému jízdnímu stylu," říká Francouz, který bude otevírat v pátek trať, což bude samozřejmě na šotolině nevýhoda: "Ale přesto počítám s docela dobrou šancí na vítězství. Vždy jsem se zde cítil dobře a výsledky jsme zde získávali také dobré. Nejtěžším rivalem bude, jako minule, můj týmový kolega Jari-Matti. Já i Jari-Matti slibujeme fanouškům: Souboj bude tvrdý a napínavý."
Volkswagen se před odletem do Itálie nechal slyšet, že týmová režie není na pořadu dne (psali jsme zde). Tým Volkswagen má totiž již na konkurenci značný náskok.
"V kalendáří MS je pár soutěží, na které se obvzlášť těším, a Argentina je jednou z nich. Charakter tratí mi trošku připomíná Portugalsko, zároveň je však do zatáček v Itálii více vidět. Narozdíl od Portugalska ale stopa klouže a nahoře je podklad dost písčitý. Když se trať po několika autech vyčistí, je už grip dobrý. Tratě jsou ale docela úzké a stromy a skály jsou blízko nich. I tak se dá na zkouškách rychle najít dobrý rytmus. Po vítězství v Argentině přijíždím do Itálie samozřejmě s velkou sebedůvěrou a chci opět bojovat o vítězství," říká Fin.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?