Sébastien Ogier nebo Jari-Matti Latvala? Otázka na dva největší favority na vítězství je před startem Italské rally poměrně jasná. Oba tovární jezdci Volkswagenu mají volnou ruku ve vzájemném souboji a to slibuje napínavý duel o vítězství.
Oba jezdci chtějí v Itálii vylepšit svoji pozici v tabulce jezdců. Jeden chce zvýšit vedení, druhý ho chce uzmout. Šance, že souboj mezi Sébastienem Ogierem a Jarim-Mattim Latvalou bude pokračovat i na Sardinii je velká.
"Po extrémně drsných a bahnitých zkouškách v Argentině se už opravdu těším do Itálie. Zdejší o něco rychlejší šotolinové zkoušky více vyhovují mému jízdnímu stylu," říká Francouz, který bude otevírat v pátek trať, což bude samozřejmě na šotolině nevýhoda: "Ale přesto počítám s docela dobrou šancí na vítězství. Vždy jsem se zde cítil dobře a výsledky jsme zde získávali také dobré. Nejtěžším rivalem bude, jako minule, můj týmový kolega Jari-Matti. Já i Jari-Matti slibujeme fanouškům: Souboj bude tvrdý a napínavý."
Volkswagen se před odletem do Itálie nechal slyšet, že týmová režie není na pořadu dne (psali jsme zde). Tým Volkswagen má totiž již na konkurenci značný náskok.
"V kalendáří MS je pár soutěží, na které se obvzlášť těším, a Argentina je jednou z nich. Charakter tratí mi trošku připomíná Portugalsko, zároveň je však do zatáček v Itálii více vidět. Narozdíl od Portugalska ale stopa klouže a nahoře je podklad dost písčitý. Když se trať po několika autech vyčistí, je už grip dobrý. Tratě jsou ale docela úzké a stromy a skály jsou blízko nich. I tak se dá na zkouškách rychle najít dobrý rytmus. Po vítězství v Argentině přijíždím do Itálie samozřejmě s velkou sebedůvěrou a chci opět bojovat o vítězství," říká Fin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.