Jezdci týmu Citroën, Mads Ostberg a Kris Meeke, před Italskou soutěží absolvovali test, který je naplnil optimismem.
Dočkáme se na Rally Sardegna narušení letošní dominance Volkswagenu? Za Citroën nastoupí hned tři posádky: Mads Ostberg/Jonas Andersson; Kris Meeke/Paul Nagle a po delší době se můžeme těšit také na Khalida Al-Qassimiho se spolujezdcem Chrisem Pattersonem. Od roku 2004, kdy Italská Rally přešla na šotolinové cesty ostrova Sardinie, Citroën vyhrál 5 z 9 místních soutěží. V letech 2005, 2006, 2008 a 2011 se radoval světový rekordman, Sébastien Loeb, a v roce 2012 Mikko Hirvonen. Vloni ale slavil Jari-Matti Latvala.
"Chceme plně využít potenciálu našeho auta a našich jezdců," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki, který bude i na Sardinii zastupovat šéfa týmu, Yvese Mattona, který bude v Moskvě na WTCC. "Naše cíle jsou na Sardinii stejné. Díky dalšímu vývoji DS3 WRC jsme v situaci, kdy bychom měli naplnit očekávání našich jezdců. Mads má na Sardinii velké zkušenosti a Kris tuto soutěž zná lépe než ostatní, které byly v sezoně doposud na programu. To jsou naše silné stránky, ze kterých musíme udělat naši výhodu."
"Je to těžká soutěž, ale to platí ve WRC pro každou. Abychom se připravili co nejefektivněji, tak jsme testovali na cestách, které jsou hodně podobné těm, které očekáváme. Kombinace zkušeností Madse a Krise nám umožnila zlepšit nastavení DS3 WRC. Oba jezdci jsou s ovladatelností a vyvážením, zdá se, spokojení. Naším cílem je, dát jim možnost udělat dojem na zkouškách."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?