Mikko Hirvonen moc dobře ví, jaké to je být na Sardinii vepředu. To Elfyn Evans na Rally Sardegna v souvislosti s Fiestou RS WRC moc rád vzpomíná.
Mikko Hirvonen se svým navigátorem Jarmo Lehtinenem stáli na stupních vítězů Italské rally už šestkrát, v roce 2012 ji dokonce vyhráli. To jeho týmový parťák zde vloni poprvé poznával speciál Ford Fiesta RS WRC a v cíli z toho bylo šesté místo. Tato rally by tedy mohla jezdcům M-Sportu sedět.
Mikko Hirvonen prožil těžkou soutěž v Argentině, kde byl devátý, a tak by teď chtěl lepší výsledek: "Mně se ta soutěž hodně líbí, proto doufám, že tam budeme moci vyjet další silný výsledek. Vím, že na to máme, musíme se jen vyvarovat chyb a udržet vše pohromadě." Horké počasí a úzké kamenité cesty jsou pro Fina velkou výzvou: "Je to těžká trať, ale v minulosti jsem jí vždy zvládal dobře. Tratě jsou technickou výzvou, kterou můžete srovnávat s Mexikem nebo Portugalskem, ale úroveň přítlaku se liší. Zkoušky jsou hodně úzké a rychlé, což se mi líbí, ale je tu také hodně překážek, na které musí člověk dávat pozor. Pokud bude opět teplo, pak to bude znovu hodně náročné na pneumatiky."
Finský zkušený jezdec jede do Itálie jako průběžně pátý muž hodnocení MS. "Rozložení trati dělá největší rozdíl. Je těžké zkoušky přečíst a vidět, kam cesta zabočuje. To dělá rozpis a seznamovací jízdy ještě složitějšími. Ve svoje poznámky mám ale velkou důvěru a to nám snad dá potřebnou výhodu."
A jak se na soutěž těší o osm let mladší Elfyn Evans, který zde měl vloni první příležitost vyzkoušet si WRC specifikaci Fiesty? "Je dobré vracet se na trať, na které už mám zkušenosti s rallyovým autem, ale na to se nemůžu plně spoléhat. Cílem stále je učit se co možná nejvíce a pracovat na naší rychlosti." Velšan se také cítí o něco lépe připraven než před loňským debutem, který byl poměrně rychlou událostí a navíc musel jet s neznámým spolujezdcem. "Letos to bude každopádně lehčí než vloni. Před dvanácti měsíci jsem k tomu přišel v podstatě jako slepý k houslím. Předtím jsem s Fiestou RS WRC ještě nikdy nezávodil, etapy Sardinské rally jsem neznal a ještě nikdy předtím jsem si nemusel tak rychle zvykat na nového spolujezdce."
"Naštěstí nám to všechno nijak neuškodilo. Díky tvrdé práci mého týmu a Giovanniho [Bernacchiniho, který ho pouze v této rally navigoval] jsme mohli zajet dobrý výsledek a myslím, že je to také jeden z důvodů, proč se mi naskytla tato fantastická možnost. Takže je samozřejmé, že to pro mě zde bude vždy zajímavým místem," dodal Evans.
Mladík už je v místě konání soutěže, proč tak brzy? "Na Sardinii jsem jel oproti plánu trochu dříve, abych se zde udržoval v kondici a abych si zvykl na ta vedra. Na Sardinii je teď samozřejmě o trochu tepleji než v Cumbrii, je pro mě tedy důležité se zde aklimatizovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.