Mikko Hirvonen moc dobře ví, jaké to je být na Sardinii vepředu. To Elfyn Evans na Rally Sardegna v souvislosti s Fiestou RS WRC moc rád vzpomíná.
Mikko Hirvonen se svým navigátorem Jarmo Lehtinenem stáli na stupních vítězů Italské rally už šestkrát, v roce 2012 ji dokonce vyhráli. To jeho týmový parťák zde vloni poprvé poznával speciál Ford Fiesta RS WRC a v cíli z toho bylo šesté místo. Tato rally by tedy mohla jezdcům M-Sportu sedět.
Mikko Hirvonen prožil těžkou soutěž v Argentině, kde byl devátý, a tak by teď chtěl lepší výsledek: "Mně se ta soutěž hodně líbí, proto doufám, že tam budeme moci vyjet další silný výsledek. Vím, že na to máme, musíme se jen vyvarovat chyb a udržet vše pohromadě." Horké počasí a úzké kamenité cesty jsou pro Fina velkou výzvou: "Je to těžká trať, ale v minulosti jsem jí vždy zvládal dobře. Tratě jsou technickou výzvou, kterou můžete srovnávat s Mexikem nebo Portugalskem, ale úroveň přítlaku se liší. Zkoušky jsou hodně úzké a rychlé, což se mi líbí, ale je tu také hodně překážek, na které musí člověk dávat pozor. Pokud bude opět teplo, pak to bude znovu hodně náročné na pneumatiky."
Finský zkušený jezdec jede do Itálie jako průběžně pátý muž hodnocení MS. "Rozložení trati dělá největší rozdíl. Je těžké zkoušky přečíst a vidět, kam cesta zabočuje. To dělá rozpis a seznamovací jízdy ještě složitějšími. Ve svoje poznámky mám ale velkou důvěru a to nám snad dá potřebnou výhodu."
A jak se na soutěž těší o osm let mladší Elfyn Evans, který zde měl vloni první příležitost vyzkoušet si WRC specifikaci Fiesty? "Je dobré vracet se na trať, na které už mám zkušenosti s rallyovým autem, ale na to se nemůžu plně spoléhat. Cílem stále je učit se co možná nejvíce a pracovat na naší rychlosti." Velšan se také cítí o něco lépe připraven než před loňským debutem, který byl poměrně rychlou událostí a navíc musel jet s neznámým spolujezdcem. "Letos to bude každopádně lehčí než vloni. Před dvanácti měsíci jsem k tomu přišel v podstatě jako slepý k houslím. Předtím jsem s Fiestou RS WRC ještě nikdy nezávodil, etapy Sardinské rally jsem neznal a ještě nikdy předtím jsem si nemusel tak rychle zvykat na nového spolujezdce."
"Naštěstí nám to všechno nijak neuškodilo. Díky tvrdé práci mého týmu a Giovanniho [Bernacchiniho, který ho pouze v této rally navigoval] jsme mohli zajet dobrý výsledek a myslím, že je to také jeden z důvodů, proč se mi naskytla tato fantastická možnost. Takže je samozřejmé, že to pro mě zde bude vždy zajímavým místem," dodal Evans.
Mladík už je v místě konání soutěže, proč tak brzy? "Na Sardinii jsem jel oproti plánu trochu dříve, abych se zde udržoval v kondici a abych si zvykl na ta vedra. Na Sardinii je teď samozřejmě o trochu tepleji než v Cumbrii, je pro mě tedy důležité se zde aklimatizovat."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.