Mikko Hirvonen moc dobře ví, jaké to je být na Sardinii vepředu. To Elfyn Evans na Rally Sardegna v souvislosti s Fiestou RS WRC moc rád vzpomíná.
Mikko Hirvonen se svým navigátorem Jarmo Lehtinenem stáli na stupních vítězů Italské rally už šestkrát, v roce 2012 ji dokonce vyhráli. To jeho týmový parťák zde vloni poprvé poznával speciál Ford Fiesta RS WRC a v cíli z toho bylo šesté místo. Tato rally by tedy mohla jezdcům M-Sportu sedět.
Mikko Hirvonen prožil těžkou soutěž v Argentině, kde byl devátý, a tak by teď chtěl lepší výsledek: "Mně se ta soutěž hodně líbí, proto doufám, že tam budeme moci vyjet další silný výsledek. Vím, že na to máme, musíme se jen vyvarovat chyb a udržet vše pohromadě." Horké počasí a úzké kamenité cesty jsou pro Fina velkou výzvou: "Je to těžká trať, ale v minulosti jsem jí vždy zvládal dobře. Tratě jsou technickou výzvou, kterou můžete srovnávat s Mexikem nebo Portugalskem, ale úroveň přítlaku se liší. Zkoušky jsou hodně úzké a rychlé, což se mi líbí, ale je tu také hodně překážek, na které musí člověk dávat pozor. Pokud bude opět teplo, pak to bude znovu hodně náročné na pneumatiky."
Finský zkušený jezdec jede do Itálie jako průběžně pátý muž hodnocení MS. "Rozložení trati dělá největší rozdíl. Je těžké zkoušky přečíst a vidět, kam cesta zabočuje. To dělá rozpis a seznamovací jízdy ještě složitějšími. Ve svoje poznámky mám ale velkou důvěru a to nám snad dá potřebnou výhodu."
A jak se na soutěž těší o osm let mladší Elfyn Evans, který zde měl vloni první příležitost vyzkoušet si WRC specifikaci Fiesty? "Je dobré vracet se na trať, na které už mám zkušenosti s rallyovým autem, ale na to se nemůžu plně spoléhat. Cílem stále je učit se co možná nejvíce a pracovat na naší rychlosti." Velšan se také cítí o něco lépe připraven než před loňským debutem, který byl poměrně rychlou událostí a navíc musel jet s neznámým spolujezdcem. "Letos to bude každopádně lehčí než vloni. Před dvanácti měsíci jsem k tomu přišel v podstatě jako slepý k houslím. Předtím jsem s Fiestou RS WRC ještě nikdy nezávodil, etapy Sardinské rally jsem neznal a ještě nikdy předtím jsem si nemusel tak rychle zvykat na nového spolujezdce."
"Naštěstí nám to všechno nijak neuškodilo. Díky tvrdé práci mého týmu a Giovanniho [Bernacchiniho, který ho pouze v této rally navigoval] jsme mohli zajet dobrý výsledek a myslím, že je to také jeden z důvodů, proč se mi naskytla tato fantastická možnost. Takže je samozřejmé, že to pro mě zde bude vždy zajímavým místem," dodal Evans.
Mladík už je v místě konání soutěže, proč tak brzy? "Na Sardinii jsem jel oproti plánu trochu dříve, abych se zde udržoval v kondici a abych si zvykl na ta vedra. Na Sardinii je teď samozřejmě o trochu tepleji než v Cumbrii, je pro mě tedy důležité se zde aklimatizovat."
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?