Mikko Hirvonen moc dobře ví, jaké to je být na Sardinii vepředu. To Elfyn Evans na Rally Sardegna v souvislosti s Fiestou RS WRC moc rád vzpomíná.
Mikko Hirvonen se svým navigátorem Jarmo Lehtinenem stáli na stupních vítězů Italské rally už šestkrát, v roce 2012 ji dokonce vyhráli. To jeho týmový parťák zde vloni poprvé poznával speciál Ford Fiesta RS WRC a v cíli z toho bylo šesté místo. Tato rally by tedy mohla jezdcům M-Sportu sedět.
Mikko Hirvonen prožil těžkou soutěž v Argentině, kde byl devátý, a tak by teď chtěl lepší výsledek: "Mně se ta soutěž hodně líbí, proto doufám, že tam budeme moci vyjet další silný výsledek. Vím, že na to máme, musíme se jen vyvarovat chyb a udržet vše pohromadě." Horké počasí a úzké kamenité cesty jsou pro Fina velkou výzvou: "Je to těžká trať, ale v minulosti jsem jí vždy zvládal dobře. Tratě jsou technickou výzvou, kterou můžete srovnávat s Mexikem nebo Portugalskem, ale úroveň přítlaku se liší. Zkoušky jsou hodně úzké a rychlé, což se mi líbí, ale je tu také hodně překážek, na které musí člověk dávat pozor. Pokud bude opět teplo, pak to bude znovu hodně náročné na pneumatiky."
Finský zkušený jezdec jede do Itálie jako průběžně pátý muž hodnocení MS. "Rozložení trati dělá největší rozdíl. Je těžké zkoušky přečíst a vidět, kam cesta zabočuje. To dělá rozpis a seznamovací jízdy ještě složitějšími. Ve svoje poznámky mám ale velkou důvěru a to nám snad dá potřebnou výhodu."
A jak se na soutěž těší o osm let mladší Elfyn Evans, který zde měl vloni první příležitost vyzkoušet si WRC specifikaci Fiesty? "Je dobré vracet se na trať, na které už mám zkušenosti s rallyovým autem, ale na to se nemůžu plně spoléhat. Cílem stále je učit se co možná nejvíce a pracovat na naší rychlosti." Velšan se také cítí o něco lépe připraven než před loňským debutem, který byl poměrně rychlou událostí a navíc musel jet s neznámým spolujezdcem. "Letos to bude každopádně lehčí než vloni. Před dvanácti měsíci jsem k tomu přišel v podstatě jako slepý k houslím. Předtím jsem s Fiestou RS WRC ještě nikdy nezávodil, etapy Sardinské rally jsem neznal a ještě nikdy předtím jsem si nemusel tak rychle zvykat na nového spolujezdce."
"Naštěstí nám to všechno nijak neuškodilo. Díky tvrdé práci mého týmu a Giovanniho [Bernacchiniho, který ho pouze v této rally navigoval] jsme mohli zajet dobrý výsledek a myslím, že je to také jeden z důvodů, proč se mi naskytla tato fantastická možnost. Takže je samozřejmé, že to pro mě zde bude vždy zajímavým místem," dodal Evans.
Mladík už je v místě konání soutěže, proč tak brzy? "Na Sardinii jsem jel oproti plánu trochu dříve, abych se zde udržoval v kondici a abych si zvykl na ta vedra. Na Sardinii je teď samozřejmě o trochu tepleji než v Cumbrii, je pro mě tedy důležité se zde aklimatizovat."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?