Mikko Hirvonen moc dobře ví, jaké to je být na Sardinii vepředu. To Elfyn Evans na Rally Sardegna v souvislosti s Fiestou RS WRC moc rád vzpomíná.
Mikko Hirvonen se svým navigátorem Jarmo Lehtinenem stáli na stupních vítězů Italské rally už šestkrát, v roce 2012 ji dokonce vyhráli. To jeho týmový parťák zde vloni poprvé poznával speciál Ford Fiesta RS WRC a v cíli z toho bylo šesté místo. Tato rally by tedy mohla jezdcům M-Sportu sedět.
Mikko Hirvonen prožil těžkou soutěž v Argentině, kde byl devátý, a tak by teď chtěl lepší výsledek: "Mně se ta soutěž hodně líbí, proto doufám, že tam budeme moci vyjet další silný výsledek. Vím, že na to máme, musíme se jen vyvarovat chyb a udržet vše pohromadě." Horké počasí a úzké kamenité cesty jsou pro Fina velkou výzvou: "Je to těžká trať, ale v minulosti jsem jí vždy zvládal dobře. Tratě jsou technickou výzvou, kterou můžete srovnávat s Mexikem nebo Portugalskem, ale úroveň přítlaku se liší. Zkoušky jsou hodně úzké a rychlé, což se mi líbí, ale je tu také hodně překážek, na které musí člověk dávat pozor. Pokud bude opět teplo, pak to bude znovu hodně náročné na pneumatiky."
Finský zkušený jezdec jede do Itálie jako průběžně pátý muž hodnocení MS. "Rozložení trati dělá největší rozdíl. Je těžké zkoušky přečíst a vidět, kam cesta zabočuje. To dělá rozpis a seznamovací jízdy ještě složitějšími. Ve svoje poznámky mám ale velkou důvěru a to nám snad dá potřebnou výhodu."
A jak se na soutěž těší o osm let mladší Elfyn Evans, který zde měl vloni první příležitost vyzkoušet si WRC specifikaci Fiesty? "Je dobré vracet se na trať, na které už mám zkušenosti s rallyovým autem, ale na to se nemůžu plně spoléhat. Cílem stále je učit se co možná nejvíce a pracovat na naší rychlosti." Velšan se také cítí o něco lépe připraven než před loňským debutem, který byl poměrně rychlou událostí a navíc musel jet s neznámým spolujezdcem. "Letos to bude každopádně lehčí než vloni. Před dvanácti měsíci jsem k tomu přišel v podstatě jako slepý k houslím. Předtím jsem s Fiestou RS WRC ještě nikdy nezávodil, etapy Sardinské rally jsem neznal a ještě nikdy předtím jsem si nemusel tak rychle zvykat na nového spolujezdce."
"Naštěstí nám to všechno nijak neuškodilo. Díky tvrdé práci mého týmu a Giovanniho [Bernacchiniho, který ho pouze v této rally navigoval] jsme mohli zajet dobrý výsledek a myslím, že je to také jeden z důvodů, proč se mi naskytla tato fantastická možnost. Takže je samozřejmé, že to pro mě zde bude vždy zajímavým místem," dodal Evans.
Mladík už je v místě konání soutěže, proč tak brzy? "Na Sardinii jsem jel oproti plánu trochu dříve, abych se zde udržoval v kondici a abych si zvykl na ta vedra. Na Sardinii je teď samozřejmě o trochu tepleji než v Cumbrii, je pro mě tedy důležité se zde aklimatizovat."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?