Společné diskuze o budoucnosti WRC využil šéf Citroënu, Yves Matton, k tomu, aby vznesl požadavek na výrazné snížení nákladů.
Pokud jde o náklady za kilometr, je WRC čtvrté nejdražší v porovnání světového motorsportu. Formule 1 je nejdražší, náklady na kilometr v ní jsou 7 800 Eur/km, následují vytrvalostní závody s náklady 1 500 Eur/km a třetí místo patří závodům cestovních vozů - 350 Eur/km. Pro WRC odborníci vypočítali průměrné náklady ve výši 320 Eur/km.
Podle šéfa Citroënu pro motorsport, Yvese Mattona, by ale tato částka měla v budoucnu drasticky spadnout. A nejde přitom jenom o budoucí technická pravidla ale o celý formát MS. "Potřebujeme kompaktní formát. Podle mě bychom mohli začít s technickou přejímkou ve čtvrtek ráno a do neděle večer by mohlo být po všem.
Pokud by tým musel být na místě soutěže jenom dva nebo tři dny, hodně by se ušetřilo." V tomto má Belgičan podporu i od šéfa rally komise, Carlose Barbosy. I ten nepožaduje jen striktní kontrolu nákladů, navrhuje především redukci formátu soutěží na 2 dny. "Musíme to prodiskutovat a podívat se, co je možné za dva a čtyři dny," řekl Barbosa.
Dřív Citroën světovým soutěžím vládl, po nástupu Volkswagenu však přebrali roli lídra Němci a to nejen na trati ale i v oblasti rozpočtu
Diskuze o změnách v MS se tak dostávají do dalšího bodu. Pořád ale platí, že pokud investoři dostanou odpovídající hodnotu, pak jsou ochotni investovat nemalé částky - příkladem je F1. V krátké době by měl Matton předložit návrhy na redukci nákladů i v cestovních vozech.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.