Být schopný dobře skočit a pak samozřejmě i přistát s 300 koňovým speciálem WRC je jednou ze základních dovedností jezdců v MS. Například na nadcházející rally na Sardinii to bude hodně užitečné, nachází se zde totiž jeden z nejdelších skoků v kalendáři.
Číhá asi tak v polovině RZ Monte Lerno, která se pojede dvakrát v sobotu 8. června a často je nazýván také jako Micky’s jump. Cesta k tomuto vrcholu je poměrně příkrá a za vrcholem hned začíná prudké klesání. Jak se tedy s takovýmito skoky vypořádat? Server wrc.com se zeptal továrního jezdce Volkswagenu, Andrease Mikkelsena.
1: Zjistit si, co je za skokem"První věcí, kterou je třeba říci je, že tou nejrychlejší technikou, jak projet přes skok, je najet jej co nejrychleji to jde. Ale pokud je až moc velký na to, abyste ho najeli naplno, tak je tou nejdůležitější věcí zjistit si, co následuje po něm. Jsou zde různé techniky v závislosti na tom, jestli potřebujete po přistání akcelerovat nebo brzdit."
2. Rychlý skok"Když chcete po skoku akcelerovat, tak musíte před nájezdem na skok přibrzdit a pak těsně před zvednutím se šlápnout na plyn a přes horizont už akcelerovat. To udrží předek auta nahoře a mělo by vám to pomoci ve fázi letu i přistání."
3. Brždění a zatáčení"Když pak po přistání jdete hned do brzdné zóny nebo zatáčky, tak je lepší zkusit přistát napřed na předních kolech. V tomto případě musíte přes skok brzdit. Je to technika používaná v motocrossu a funguje, protože, když přistanete na předek, tak to dává hodně tlaku na přední kola a vy tak můžete ihned začít brzdít."
Velkým skokem na Sardinii 2006 proslul Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC, na následky tvrdého dopadu však musel odstoupit
4. Žádná panika"Když letíte, tak to ihned pocítíte. Všechno je tiché, protože tu není žádný hluk od vozovky a slyšíte, jak jdou otáčky motoru nahoru. Záleží na skoku, ale můžete přes přední sklo vidět třeba jen oblohu. V tomto případě musíte věřit svým poznámkám a vaší schopnosti posoudit dobře rychlost."
5. Připravit se na náraz"Přistání může být občas opravdu tvrdé. Podle mě pomáhá zadržet dech a zatnout tolik svalů v těle, kolik je jen možných a pak už jen počkat, až jsem dole."
Ze Sardinie pak můžeme vídat takovéto záběry:
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?