Být schopný dobře skočit a pak samozřejmě i přistát s 300 koňovým speciálem WRC je jednou ze základních dovedností jezdců v MS. Například na nadcházející rally na Sardinii to bude hodně užitečné, nachází se zde totiž jeden z nejdelších skoků v kalendáři.
Číhá asi tak v polovině RZ Monte Lerno, která se pojede dvakrát v sobotu 8. června a často je nazýván také jako Micky’s jump. Cesta k tomuto vrcholu je poměrně příkrá a za vrcholem hned začíná prudké klesání. Jak se tedy s takovýmito skoky vypořádat? Server wrc.com se zeptal továrního jezdce Volkswagenu, Andrease Mikkelsena.
1: Zjistit si, co je za skokem"První věcí, kterou je třeba říci je, že tou nejrychlejší technikou, jak projet přes skok, je najet jej co nejrychleji to jde. Ale pokud je až moc velký na to, abyste ho najeli naplno, tak je tou nejdůležitější věcí zjistit si, co následuje po něm. Jsou zde různé techniky v závislosti na tom, jestli potřebujete po přistání akcelerovat nebo brzdit."
2. Rychlý skok"Když chcete po skoku akcelerovat, tak musíte před nájezdem na skok přibrzdit a pak těsně před zvednutím se šlápnout na plyn a přes horizont už akcelerovat. To udrží předek auta nahoře a mělo by vám to pomoci ve fázi letu i přistání."
3. Brždění a zatáčení"Když pak po přistání jdete hned do brzdné zóny nebo zatáčky, tak je lepší zkusit přistát napřed na předních kolech. V tomto případě musíte přes skok brzdit. Je to technika používaná v motocrossu a funguje, protože, když přistanete na předek, tak to dává hodně tlaku na přední kola a vy tak můžete ihned začít brzdít."
Velkým skokem na Sardinii 2006 proslul Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC, na následky tvrdého dopadu však musel odstoupit
4. Žádná panika"Když letíte, tak to ihned pocítíte. Všechno je tiché, protože tu není žádný hluk od vozovky a slyšíte, jak jdou otáčky motoru nahoru. Záleží na skoku, ale můžete přes přední sklo vidět třeba jen oblohu. V tomto případě musíte věřit svým poznámkám a vaší schopnosti posoudit dobře rychlost."
5. Připravit se na náraz"Přistání může být občas opravdu tvrdé. Podle mě pomáhá zadržet dech a zatnout tolik svalů v těle, kolik je jen možných a pak už jen počkat, až jsem dole."
Ze Sardinie pak můžeme vídat takovéto záběry:
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?