Být schopný dobře skočit a pak samozřejmě i přistát s 300 koňovým speciálem WRC je jednou ze základních dovedností jezdců v MS. Například na nadcházející rally na Sardinii to bude hodně užitečné, nachází se zde totiž jeden z nejdelších skoků v kalendáři.
Číhá asi tak v polovině RZ Monte Lerno, která se pojede dvakrát v sobotu 8. června a často je nazýván také jako Micky’s jump. Cesta k tomuto vrcholu je poměrně příkrá a za vrcholem hned začíná prudké klesání. Jak se tedy s takovýmito skoky vypořádat? Server wrc.com se zeptal továrního jezdce Volkswagenu, Andrease Mikkelsena.
1: Zjistit si, co je za skokem"První věcí, kterou je třeba říci je, že tou nejrychlejší technikou, jak projet přes skok, je najet jej co nejrychleji to jde. Ale pokud je až moc velký na to, abyste ho najeli naplno, tak je tou nejdůležitější věcí zjistit si, co následuje po něm. Jsou zde různé techniky v závislosti na tom, jestli potřebujete po přistání akcelerovat nebo brzdit."
2. Rychlý skok"Když chcete po skoku akcelerovat, tak musíte před nájezdem na skok přibrzdit a pak těsně před zvednutím se šlápnout na plyn a přes horizont už akcelerovat. To udrží předek auta nahoře a mělo by vám to pomoci ve fázi letu i přistání."
3. Brždění a zatáčení"Když pak po přistání jdete hned do brzdné zóny nebo zatáčky, tak je lepší zkusit přistát napřed na předních kolech. V tomto případě musíte přes skok brzdit. Je to technika používaná v motocrossu a funguje, protože, když přistanete na předek, tak to dává hodně tlaku na přední kola a vy tak můžete ihned začít brzdít."
Velkým skokem na Sardinii 2006 proslul Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC, na následky tvrdého dopadu však musel odstoupit
4. Žádná panika"Když letíte, tak to ihned pocítíte. Všechno je tiché, protože tu není žádný hluk od vozovky a slyšíte, jak jdou otáčky motoru nahoru. Záleží na skoku, ale můžete přes přední sklo vidět třeba jen oblohu. V tomto případě musíte věřit svým poznámkám a vaší schopnosti posoudit dobře rychlost."
5. Připravit se na náraz"Přistání může být občas opravdu tvrdé. Podle mě pomáhá zadržet dech a zatnout tolik svalů v těle, kolik je jen možných a pak už jen počkat, až jsem dole."
Ze Sardinie pak můžeme vídat takovéto záběry:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.