Jak se musí dle Mikkelsena skákat s WRC?

Ford
Ford, foto: www.ircseries.com
iM2 28. května 2014 14:00
Sdílej:

Být schopný dobře skočit a pak samozřejmě i přistát s 300 koňovým speciálem WRC je jednou ze základních dovedností jezdců v MS. Například na nadcházející rally na Sardinii to bude hodně užitečné, nachází se zde totiž jeden z nejdelších skoků v kalendáři.

Číhá asi tak v polovině RZ Monte Lerno, která se pojede dvakrát v sobotu 8. června a často je nazýván také jako Micky’s jump. Cesta k tomuto vrcholu je poměrně příkrá a za vrcholem hned začíná prudké klesání. Jak se tedy s takovýmito skoky vypořádat? Server wrc.com se zeptal továrního jezdce Volkswagenu, Andrease Mikkelsena.

1: Zjistit si, co je za skokem"První věcí, kterou je třeba říci je, že tou nejrychlejší technikou, jak projet přes skok, je najet jej co nejrychleji to jde. Ale pokud je až moc velký na to, abyste ho najeli naplno, tak je tou nejdůležitější věcí zjistit si, co následuje po něm. Jsou zde různé techniky v závislosti na tom, jestli potřebujete po přistání akcelerovat nebo brzdit."

2. Rychlý skok"Když chcete po skoku akcelerovat, tak musíte před nájezdem na skok přibrzdit a pak těsně před zvednutím se šlápnout na plyn a přes horizont už akcelerovat. To udrží předek auta nahoře a mělo by vám to pomoci ve fázi letu i přistání."

3. Brždění a zatáčení"Když pak po přistání jdete hned do brzdné zóny nebo zatáčky, tak je lepší zkusit přistát napřed na předních kolech. V tomto případě musíte přes skok brzdit. Je to technika používaná v motocrossu a funguje, protože, když přistanete na předek, tak to dává hodně tlaku na přední kola a vy tak můžete ihned začít brzdít."

Velkým skokem na Sardinii 2006 proslul Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC, na následky tvrdého dopadu však musel odstoupit

4. Žádná panika"Když letíte, tak to ihned pocítíte. Všechno je tiché, protože tu není žádný hluk od vozovky a slyšíte, jak jdou otáčky motoru nahoru. Záleží na skoku, ale můžete přes přední sklo vidět třeba jen oblohu. V tomto případě musíte věřit svým poznámkám a vaší schopnosti posoudit dobře rychlost."

5. Připravit se na náraz"Přistání může být občas opravdu tvrdé. Podle mě pomáhá zadržet dech a zatnout tolik svalů v těle, kolik je jen možných a pak už jen počkat, až jsem dole."

Ze Sardinie pak můžeme vídat takovéto záběry:

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.