Jak se musí dle Mikkelsena skákat s WRC?

Ford
Ford, foto: www.ircseries.com
iM2 28. května 2014 14:00
Sdílej:

Být schopný dobře skočit a pak samozřejmě i přistát s 300 koňovým speciálem WRC je jednou ze základních dovedností jezdců v MS. Například na nadcházející rally na Sardinii to bude hodně užitečné, nachází se zde totiž jeden z nejdelších skoků v kalendáři.

Číhá asi tak v polovině RZ Monte Lerno, která se pojede dvakrát v sobotu 8. června a často je nazýván také jako Micky’s jump. Cesta k tomuto vrcholu je poměrně příkrá a za vrcholem hned začíná prudké klesání. Jak se tedy s takovýmito skoky vypořádat? Server wrc.com se zeptal továrního jezdce Volkswagenu, Andrease Mikkelsena.

1: Zjistit si, co je za skokem"První věcí, kterou je třeba říci je, že tou nejrychlejší technikou, jak projet přes skok, je najet jej co nejrychleji to jde. Ale pokud je až moc velký na to, abyste ho najeli naplno, tak je tou nejdůležitější věcí zjistit si, co následuje po něm. Jsou zde různé techniky v závislosti na tom, jestli potřebujete po přistání akcelerovat nebo brzdit."

2. Rychlý skok"Když chcete po skoku akcelerovat, tak musíte před nájezdem na skok přibrzdit a pak těsně před zvednutím se šlápnout na plyn a přes horizont už akcelerovat. To udrží předek auta nahoře a mělo by vám to pomoci ve fázi letu i přistání."

3. Brždění a zatáčení"Když pak po přistání jdete hned do brzdné zóny nebo zatáčky, tak je lepší zkusit přistát napřed na předních kolech. V tomto případě musíte přes skok brzdit. Je to technika používaná v motocrossu a funguje, protože, když přistanete na předek, tak to dává hodně tlaku na přední kola a vy tak můžete ihned začít brzdít."

Velkým skokem na Sardinii 2006 proslul Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC, na následky tvrdého dopadu však musel odstoupit

4. Žádná panika"Když letíte, tak to ihned pocítíte. Všechno je tiché, protože tu není žádný hluk od vozovky a slyšíte, jak jdou otáčky motoru nahoru. Záleží na skoku, ale můžete přes přední sklo vidět třeba jen oblohu. V tomto případě musíte věřit svým poznámkám a vaší schopnosti posoudit dobře rychlost."

5. Připravit se na náraz"Přistání může být občas opravdu tvrdé. Podle mě pomáhá zadržet dech a zatnout tolik svalů v těle, kolik je jen možných a pak už jen počkat, až jsem dole."

Ze Sardinie pak můžeme vídat takovéto záběry:

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.