Jako někdejší promotér MS v rally ví David Richards moc dobře, jak těžké je nejvyšší ligu rallysportu prodat televizím. Doporučuje tedy soustředění se na internet.
V několika uplynulých letech zažilo MS v rally různorodou variaci promotérů, kteří se snažili postarat o prodej televizních práv a celkovou propagaci seriálu. Nejdříve to byla práce Davida Richardse a jeho společnosti ISC, který se ale této možnosti musel po nutnosti učinit vysoké investice vzdát. Pak přišel North One Sport a veškerá práva šla do Ruska k Vladimiru Antonovovi, ten ale skončil zanedlouho ve vězení. Pak trvalo několik dlouhých měsíců, než se FIA rozhodla pro společnosti WRC Promoter GmbH z Mnichova.
Ale také společný podnik Red Bull Media House a Sportsman Group to nemá ve snaze o pozvednutí šampionátu lehké. Souběžně s jejich snahou stoupá tlak ze strany automobilek, které žádají především lepší televizní přenosy ze soutěží.
"Mají jen určitý omezený úhel pohledu, který chtějí jejich šéfové v televizi vidět. Obávám se ale, že je to nerealistické," říká David Richards pro Motorsport News. Brit navrhuje změnu myšlení a snahu o koncentraci se na nová media. "Už před deseti let jsem to chtěl celé postavit plně na internetu." Tehdy šlo Richardsovi nejen o ukončení těžkých jednání s televizními společnostmi, ale také o kompletní změnu návyků pro sledování rally a to zvláště u mladých lidí, kteří stále více upředňostňují internet před televizí.
Díky speciálním a bezplatným klipům pro každou zemi by se dal lehce zájem fanoušků uspokojit. Richards by však navrhoval prokudovat i obsáhlejší reportáže, které by byly placeny, čímž by financoval náklady na tvorbu. "Je třeba se pokusit dostat hlavní odvětví motorsportu na internet," je Richards přesvědčen o této metodě.
"Svět se změnil a my máme možnost přizpůsobit naše myšlení novým podmínkám. Diskuse o rozhodnutí soutěže v nědeli nejsou vůbec zapotřebí. Lide [z vedení šampionátu] se snaží uspokojit jen diváky u televizních obrazovek, což ale možná není proveditelné. Takže proč se nevrátit k původu? Dal bych věci prvně do pořádku a pak se vydal novou cestou."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.