Richards: Internet místo televize, to je cesta pro WRC

Richards - Solberg
Richards - Solberg, foto: Subaru WRT
iM2 23. května 2014 12:15
Sdílej:

Jako někdejší promotér MS v rally ví David Richards moc dobře, jak těžké je nejvyšší ligu rallysportu prodat televizím. Doporučuje tedy soustředění se na internet.

V několika uplynulých letech zažilo MS v rally různorodou variaci promotérů, kteří se snažili postarat o prodej televizních práv a celkovou propagaci seriálu. Nejdříve to byla práce Davida Richardse a jeho společnosti ISC, který se ale této možnosti musel po nutnosti učinit vysoké investice vzdát. Pak přišel North One Sport a veškerá práva šla do Ruska k Vladimiru Antonovovi, ten ale skončil zanedlouho ve vězení. Pak trvalo několik dlouhých měsíců, než se FIA rozhodla pro společnosti WRC Promoter GmbH z Mnichova. 

Ale také společný podnik Red Bull Media House a Sportsman Group to nemá ve snaze o pozvednutí šampionátu lehké. Souběžně s jejich snahou stoupá tlak ze strany automobilek, které žádají především lepší televizní přenosy ze soutěží. 

"Mají jen určitý omezený úhel pohledu, který chtějí jejich šéfové v televizi vidět. Obávám se ale, že je to nerealistické," říká David Richards pro Motorsport News. Brit navrhuje změnu myšlení a snahu o koncentraci se na nová media. "Už před deseti let jsem to chtěl celé postavit plně na internetu." Tehdy šlo Richardsovi nejen o ukončení těžkých jednání s televizními společnostmi, ale také o kompletní změnu návyků pro sledování rally a to zvláště u mladých lidí, kteří stále více upředňostňují internet před televizí. 

Díky speciálním a bezplatným klipům pro každou zemi by se dal lehce zájem fanoušků uspokojit. Richards by však navrhoval prokudovat i obsáhlejší reportáže, které by byly placeny, čímž by financoval náklady na tvorbu. "Je třeba se pokusit dostat hlavní odvětví motorsportu na internet," je Richards přesvědčen o této metodě.

"Svět se změnil a my máme možnost přizpůsobit naše myšlení novým podmínkám. Diskuse o rozhodnutí soutěže v nědeli nejsou vůbec zapotřebí. Lide [z vedení šampionátu] se snaží uspokojit jen diváky u televizních obrazovek, což ale možná není proveditelné. Takže proč se nevrátit k původu? Dal bych věci prvně do pořádku a pak se vydal novou cestou."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.