Jako někdejší promotér MS v rally ví David Richards moc dobře, jak těžké je nejvyšší ligu rallysportu prodat televizím. Doporučuje tedy soustředění se na internet.
V několika uplynulých letech zažilo MS v rally různorodou variaci promotérů, kteří se snažili postarat o prodej televizních práv a celkovou propagaci seriálu. Nejdříve to byla práce Davida Richardse a jeho společnosti ISC, který se ale této možnosti musel po nutnosti učinit vysoké investice vzdát. Pak přišel North One Sport a veškerá práva šla do Ruska k Vladimiru Antonovovi, ten ale skončil zanedlouho ve vězení. Pak trvalo několik dlouhých měsíců, než se FIA rozhodla pro společnosti WRC Promoter GmbH z Mnichova.
Ale také společný podnik Red Bull Media House a Sportsman Group to nemá ve snaze o pozvednutí šampionátu lehké. Souběžně s jejich snahou stoupá tlak ze strany automobilek, které žádají především lepší televizní přenosy ze soutěží.
"Mají jen určitý omezený úhel pohledu, který chtějí jejich šéfové v televizi vidět. Obávám se ale, že je to nerealistické," říká David Richards pro Motorsport News. Brit navrhuje změnu myšlení a snahu o koncentraci se na nová media. "Už před deseti let jsem to chtěl celé postavit plně na internetu." Tehdy šlo Richardsovi nejen o ukončení těžkých jednání s televizními společnostmi, ale také o kompletní změnu návyků pro sledování rally a to zvláště u mladých lidí, kteří stále více upředňostňují internet před televizí.
Díky speciálním a bezplatným klipům pro každou zemi by se dal lehce zájem fanoušků uspokojit. Richards by však navrhoval prokudovat i obsáhlejší reportáže, které by byly placeny, čímž by financoval náklady na tvorbu. "Je třeba se pokusit dostat hlavní odvětví motorsportu na internet," je Richards přesvědčen o této metodě.
"Svět se změnil a my máme možnost přizpůsobit naše myšlení novým podmínkám. Diskuse o rozhodnutí soutěže v nědeli nejsou vůbec zapotřebí. Lide [z vedení šampionátu] se snaží uspokojit jen diváky u televizních obrazovek, což ale možná není proveditelné. Takže proč se nevrátit k původu? Dal bych věci prvně do pořádku a pak se vydal novou cestou."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?