Richards: Internet místo televize, to je cesta pro WRC

Richards - Solberg
Richards - Solberg, foto: Subaru WRT
iM2 23. května 2014 12:15
Sdílej:

Jako někdejší promotér MS v rally ví David Richards moc dobře, jak těžké je nejvyšší ligu rallysportu prodat televizím. Doporučuje tedy soustředění se na internet.

V několika uplynulých letech zažilo MS v rally různorodou variaci promotérů, kteří se snažili postarat o prodej televizních práv a celkovou propagaci seriálu. Nejdříve to byla práce Davida Richardse a jeho společnosti ISC, který se ale této možnosti musel po nutnosti učinit vysoké investice vzdát. Pak přišel North One Sport a veškerá práva šla do Ruska k Vladimiru Antonovovi, ten ale skončil zanedlouho ve vězení. Pak trvalo několik dlouhých měsíců, než se FIA rozhodla pro společnosti WRC Promoter GmbH z Mnichova. 

Ale také společný podnik Red Bull Media House a Sportsman Group to nemá ve snaze o pozvednutí šampionátu lehké. Souběžně s jejich snahou stoupá tlak ze strany automobilek, které žádají především lepší televizní přenosy ze soutěží. 

"Mají jen určitý omezený úhel pohledu, který chtějí jejich šéfové v televizi vidět. Obávám se ale, že je to nerealistické," říká David Richards pro Motorsport News. Brit navrhuje změnu myšlení a snahu o koncentraci se na nová media. "Už před deseti let jsem to chtěl celé postavit plně na internetu." Tehdy šlo Richardsovi nejen o ukončení těžkých jednání s televizními společnostmi, ale také o kompletní změnu návyků pro sledování rally a to zvláště u mladých lidí, kteří stále více upředňostňují internet před televizí. 

Díky speciálním a bezplatným klipům pro každou zemi by se dal lehce zájem fanoušků uspokojit. Richards by však navrhoval prokudovat i obsáhlejší reportáže, které by byly placeny, čímž by financoval náklady na tvorbu. "Je třeba se pokusit dostat hlavní odvětví motorsportu na internet," je Richards přesvědčen o této metodě.

"Svět se změnil a my máme možnost přizpůsobit naše myšlení novým podmínkám. Diskuse o rozhodnutí soutěže v nědeli nejsou vůbec zapotřebí. Lide [z vedení šampionátu] se snaží uspokojit jen diváky u televizních obrazovek, což ale možná není proveditelné. Takže proč se nevrátit k původu? Dal bych věci prvně do pořádku a pak se vydal novou cestou."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.