Jako někdejší promotér MS v rally ví David Richards moc dobře, jak těžké je nejvyšší ligu rallysportu prodat televizím. Doporučuje tedy soustředění se na internet.
V několika uplynulých letech zažilo MS v rally různorodou variaci promotérů, kteří se snažili postarat o prodej televizních práv a celkovou propagaci seriálu. Nejdříve to byla práce Davida Richardse a jeho společnosti ISC, který se ale této možnosti musel po nutnosti učinit vysoké investice vzdát. Pak přišel North One Sport a veškerá práva šla do Ruska k Vladimiru Antonovovi, ten ale skončil zanedlouho ve vězení. Pak trvalo několik dlouhých měsíců, než se FIA rozhodla pro společnosti WRC Promoter GmbH z Mnichova.
Ale také společný podnik Red Bull Media House a Sportsman Group to nemá ve snaze o pozvednutí šampionátu lehké. Souběžně s jejich snahou stoupá tlak ze strany automobilek, které žádají především lepší televizní přenosy ze soutěží.
"Mají jen určitý omezený úhel pohledu, který chtějí jejich šéfové v televizi vidět. Obávám se ale, že je to nerealistické," říká David Richards pro Motorsport News. Brit navrhuje změnu myšlení a snahu o koncentraci se na nová media. "Už před deseti let jsem to chtěl celé postavit plně na internetu." Tehdy šlo Richardsovi nejen o ukončení těžkých jednání s televizními společnostmi, ale také o kompletní změnu návyků pro sledování rally a to zvláště u mladých lidí, kteří stále více upředňostňují internet před televizí.
Díky speciálním a bezplatným klipům pro každou zemi by se dal lehce zájem fanoušků uspokojit. Richards by však navrhoval prokudovat i obsáhlejší reportáže, které by byly placeny, čímž by financoval náklady na tvorbu. "Je třeba se pokusit dostat hlavní odvětví motorsportu na internet," je Richards přesvědčen o této metodě.
"Svět se změnil a my máme možnost přizpůsobit naše myšlení novým podmínkám. Diskuse o rozhodnutí soutěže v nědeli nejsou vůbec zapotřebí. Lide [z vedení šampionátu] se snaží uspokojit jen diváky u televizních obrazovek, což ale možná není proveditelné. Takže proč se nevrátit k původu? Dal bych věci prvně do pořádku a pak se vydal novou cestou."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.