Do konce roku by měla být známa nová technická pravidla platná od roku 2017. FIA tak chce poskytnout výrobcům dostatek času pro vývoj nových vozů.
V Ženevě bylo tento týden jednání zástupců značek, promotéra a FIA. Jednalo se o nových technických pravidlech, která začnou platit od sezony 2017. Nešlo přitom o detaily, ale spíše o vypracování základu, na kterých se pak bude v dalších jednání stavět.
"Jedno je jisté, ještě před koncem roku chceme být schopni výrobcům říct, co se stane," komentoval výsledky jednání šéf FIA komise rally, Carlos Barbosa, pro Autosport.
Především Toyota bude následující jednání velmi pečlivě sledovat. Dceřinná společnost, TMG, totiž intenzivně vyvíjí Yaris WRC. Podle spekulací chce německý tým vyrazit se svým testovacím prototypem v rámci testů na tratě WRC, aby si ověřil konkurenceschopnost svého výtvoru.
I když jsme se zatím stále od Toyoty nedočkali oficiálního potvrzení, podle množství odvedené práce a intenzity vývoje, se dá usuzovat, že jsou velmi blízko před vstupem do WRC. Japonci by mohli rok 2016 využít jako přípravný, aby si tým zvykl na podmínky ve WRC (pro Volkswagen to byl rok 2012, pro Hyundai 2014). V roce 2017 už by Toyota nastoupila proti ostatním výrobcům s novým vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.