Do konce roku by měla být známa nová technická pravidla platná od roku 2017. FIA tak chce poskytnout výrobcům dostatek času pro vývoj nových vozů.
V Ženevě bylo tento týden jednání zástupců značek, promotéra a FIA. Jednalo se o nových technických pravidlech, která začnou platit od sezony 2017. Nešlo přitom o detaily, ale spíše o vypracování základu, na kterých se pak bude v dalších jednání stavět.
"Jedno je jisté, ještě před koncem roku chceme být schopni výrobcům říct, co se stane," komentoval výsledky jednání šéf FIA komise rally, Carlos Barbosa, pro Autosport.
Především Toyota bude následující jednání velmi pečlivě sledovat. Dceřinná společnost, TMG, totiž intenzivně vyvíjí Yaris WRC. Podle spekulací chce německý tým vyrazit se svým testovacím prototypem v rámci testů na tratě WRC, aby si ověřil konkurenceschopnost svého výtvoru.
I když jsme se zatím stále od Toyoty nedočkali oficiálního potvrzení, podle množství odvedené práce a intenzity vývoje, se dá usuzovat, že jsou velmi blízko před vstupem do WRC. Japonci by mohli rok 2016 využít jako přípravný, aby si tým zvykl na podmínky ve WRC (pro Volkswagen to byl rok 2012, pro Hyundai 2014). V roce 2017 už by Toyota nastoupila proti ostatním výrobcům s novým vozem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.