FIA chce na setkání v Ženevě předložit základ pravidel platných od roku 2017.
Rok 2017 se sice může zdát hodně vzdálený, avšak FIA se již teď musí zabývat sezonou za tři roky. Konkrétně jde o technická pravdila pro WRC. Aktuální verze pravidel totiž platí jen do roku 2016, v roce 2017 tedy může vyjet nová generace vozů WRC.
Na setkání zástupců FIA a zástupců promotéra šampionátu, společnosti Promoter GmbH, dnes v Ženevě by se mělo mluvit i o tomto tématu. Prezident WRC komise pro Autosport potvrdil, že technická pravidla pro sezonu 2017 jsou jedním z bodu programu: "Sezona 2017 je tu už brzy.
Musíme se velmi rychle rozhodnout, jak budou vozy vypadat. Všechny současné týmy to chtějí vědět. A týmy, které by eventuelně vstoupily do WRC, potřebují čas, aby mohly vyvíjet," naráží Carlos Barbosa především na Toyotu.
V Kolíně nad Rýnem, v sídle Toyoty Motorsport GmbH, probíhají přípravy na možný vstup do WRC. Testovací program s vývojovým vozem na bázi aktuálního Yarisu je již v plném proudu, avšak definitivní rozhodnutí bude záviset právě na pravidlech pro rok 2017. Pro Toyotu je zvláště důležité, jestli bude umožněno používat hybridní technologie. Japonská značka je průkopníkem v této oblasti v automobilovém průmyslu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.