Tvrdý boj mezi soutěžemi o to, kdo bude v MS a kdo ne pokračuje i nadále. V Číně a Brazílii se totiž znovu objevují pokusy o získání MS.
Momentálně je stav 10:3 pro Evropu z pohledu místa pořádání soutěží. FIA by ale chtěla tento poměr ve snaze MS více globalizovat posunout ke stavu 7:6. To se ale lehce řekne a těžko udělá. Mimo Evropu se totiž jen velmi obtížně hledají soutěže, které by splňovaly požadavky na odpovídající úroveň.
Svědky podobných snah dostat MS více za hranice Evropy jsme byli již několikrát a všechny ztroskotaly. Teď se ale opět objevily snahy dostat do WRC Brazílii a Čínu. Delegace zástupců z Brazílie byla už v Portugalsku a v jednáních pokračovala i v Argentině.
Plány Jihoameričanů jsou ambiciozní. Ještě před začátkem léta by se měl uskutečnit kandidátský podnik. Tam by organizátoři chtěli dokázat, že dokáží zorganizovat soutěž na úrovni MS. Zatímco Brazilci by se do MS chtěli dostat už v roce 2015, Číňané tak spěchat nebudou.
Ještě vloni se spekulovalo o uspořádání soutěže v, od Pekingu poměrně vzdáleném, regionu Gansu, letos už se mluví o možnosti centra soutěže v blízkosti hlavního města. Soutěž by ale měla dostat konkrétní obrysy až na konci léta. A vzhledem k tomu, že FIA hodlá zveřejnit kalendář sezony 2015 už září, vstup do šampionátu už v příštím roce nepřipadá v úvahu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.