Tvrdý boj mezi soutěžemi o to, kdo bude v MS a kdo ne pokračuje i nadále. V Číně a Brazílii se totiž znovu objevují pokusy o získání MS.
Momentálně je stav 10:3 pro Evropu z pohledu místa pořádání soutěží. FIA by ale chtěla tento poměr ve snaze MS více globalizovat posunout ke stavu 7:6. To se ale lehce řekne a těžko udělá. Mimo Evropu se totiž jen velmi obtížně hledají soutěže, které by splňovaly požadavky na odpovídající úroveň.
Svědky podobných snah dostat MS více za hranice Evropy jsme byli již několikrát a všechny ztroskotaly. Teď se ale opět objevily snahy dostat do WRC Brazílii a Čínu. Delegace zástupců z Brazílie byla už v Portugalsku a v jednáních pokračovala i v Argentině.
Plány Jihoameričanů jsou ambiciozní. Ještě před začátkem léta by se měl uskutečnit kandidátský podnik. Tam by organizátoři chtěli dokázat, že dokáží zorganizovat soutěž na úrovni MS. Zatímco Brazilci by se do MS chtěli dostat už v roce 2015, Číňané tak spěchat nebudou.
Ještě vloni se spekulovalo o uspořádání soutěže v, od Pekingu poměrně vzdáleném, regionu Gansu, letos už se mluví o možnosti centra soutěže v blízkosti hlavního města. Soutěž by ale měla dostat konkrétní obrysy až na konci léta. A vzhledem k tomu, že FIA hodlá zveřejnit kalendář sezony 2015 už září, vstup do šampionátu už v příštím roce nepřipadá v úvahu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.